InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Stukje plastic op tong laten naaien, om af te vallen

Stukje plastic op tong laten naaien, om af te vallen

Stukje plastic op tong laten naaien, om af te vallen Hoe ver wil je gaan om af te vallen? Als een maagverkleining te rigoureus voor je is, dan is de Tong Patch (een stukje plastic wat op de tong genaaid wordt) misschien een oplossing. Dat afvallen voor de meeste mensen heel erg moeilijk is, blijkt wel uit de vele miljoenen pogingen die er jaarlijks worden ondernomen. Nikolas Chugay bedacht dat een stukje plastic op de tong naaien gewoon eten onmogelijk maakt. Het blijkt te werken. Een stukje plastic (Tong Patch) op je tong laten naaien zorgt ervoor dat je niet gewoon kunt eten. Het enige wat je nog kunt consumeren met een Tong Patch op je tong, is vloeibaar voedsel. Het resultaat is in principe gewichtsverlies. Aangezien obesitas in de westerse wereld epidemische vormen heeft aangenomen, willen steeds meer mensen overgewicht kwijt. Nikolas Chugay bedacht de Tong Patch. Het is een klein stukje plastic (Marlex) wat domweg op de tong bevestigd wordt met hechtingen. De plastic Tong Patch kost ongeveer 1000,- dollar per maand. Want de patch mag maar twee maanden blijven zitten, anders groeit hij in de tong vast, en de ingreep om het stukje plastic op de tong te naaien kost 2000 dollar. In euro's is dat ongeveer 1500,- Daar kan je dus twee maanden minder door eten.

Afvallen met een stuk plastic op de tong

Terwijl de voedselproducenten mensen in de westerse wereld vet blijven mesten met bewerkt voedsel bomvol calorieën, worden er niet alleen aan ongezond en dikmakend eten miljarden verdiend, maar ook aan middelen en methodes om het overtollige lichaamsvet weer kwijt te raken. Diëten en afslankmiddelen zijn immers niet goedkoop. En methodes waarbij een medische ingreep of handeling nodig is, zijn ook peperduur. Zoals:
  • maagballon
  • maagband
  • maagverkleining
  • tong patch van plastic
  • overige
Deze ingrepen zijn ook erg duur. Het stukje plastic op de tong laten naaien spant met 2000,- dollar echter wel de kroon. De ingreep is namelijk niet al te moeilijk, en het materiaal wat gebruikt wordt is ook niet al te kostbaar. Het afvallen lukt met de plastic Tong Patch indien de patiënten een dieet aanhouden van ongeveer 800 kcal per dag, in vloeibare vorm. Kortom: een hongerdieet. Vast voedsel eten is niet mogelijk met het plastic op de tong, en dus kan men alleen vloeibaar voedsel nuttigen. Daarom is hongeren een noodzaak en geen keuze. Verwacht dus niet dat deze methode ervoor zorgt dat je geen honger hebt. Je hebt twee maanden lang honger en krijgt te weinig energie binnen, maar dan ben je ook aardig wat kilo's kwijt. Het gewichtsverlies van meer dan 10 kilo tot wel 25 a 30 kilo ligt in de lijn der verwachting. Als de patch na twee maanden weer verwijderd wordt lijkt de kans helaas groot dat het oude eetpatroon weer gewoonte wordt en dat de kilo's er dus snel weer aan zullen komen.

Waardoor val je af?

Met een dieet van 800 kcal zou iedereen zeer veel gewicht verliezen in twee maanden tijd, dus het enige wat de Tong Patch van plastic voor de patiënten doet is het eten onmogelijk maken. Eten met de Tong Patch is pijnlijk en zeker gen pretje, vandaar dat je tot vloeibaar eten gedoemd bent. Het gevolg is rigoureus afvallen, 25 a 30 kilo per maand is volgens de berichten haalbaar. Is dat gezond? Obesitas is niet gezond, maar zoveel afvallen in zo'n korte tijd ook niet.

Bijverschijnselen

De bijverschijnselen van de ingreep zijn:
  • gezwollen tong
  • problemen met praten (moeilijk praten)
  • moeite met slapen
  • enige tijd een gevoelige of pijnlijke tong

Afmeting van de Tong Patch

De plastic Tong Patch is ongeveer zo groot als een postzegel en wordt midden op de tong vastgezet met hechtingen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.ze.nl/p/147683/extreme_dieettrend_afvallen_door_stukje_plastic_op_tong
  • http://www.drchugay.com/procedures/medical-innovations/weight-loss-tongue-patch-surgery/

Reageer op het artikel "Stukje plastic op tong laten naaien, om af te vallen"

Reactie

Poulo V. Ham, 10-10-2014 18:21 #1
Hallo,

Ik heb al diverse malen gelezen over de "tongpatch", maar ik heb al ik weet niet hoeveel klinieken daarvoor gebeld, maar ik heb niemand kunnen vinden hier in NL of Belgie die het doen? Sterker nog, ze hadden er nog nooit van gehoord, dus vraag ik u, waar kan ik die laten plaatsen? Want u heeft het over E 1500,-, maar waar dan?

MVG,

P van Ham

Infoteur: Kisses
Laatste update: 02-05-2014
Subrubriek: Dieet
Special: Snel afvallen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!