InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met groene koffie

Afvallen met groene koffie

Afvallen met groene koffie Groene koffie, wat is dat nou weer? Groene koffie is een heel goed middel om af te vallen. Steeds vaker zijn er berichten in de media te lezen over de positieve eigenschappen van groene koffie. Wil jij gewicht kwijtraken? Dan kun je groene koffie overwegen. Dit werd al eens door Doctor Oz aangeraden.

Wat is groene koffie?

Groene koffie is de koffieboon voordat hij wordt geroosterd. Bij het roosteren van koffie ontstaan er talloze chemische stoffen en verdwijnen ook nog eens een hoop van de positieve eigenschappen van koffie. Groene koffie is een relatief onbekend begrip, maar de laatste tijd krijgt het steeds meer bekendheid. Groene koffiebonen worden wel al erg lang gebruikt voor allerlei doeleinden. Het is dus pas sinds kort dat ook het grote publiek ontdekt wat de voordelen hiervan zijn.

Afvallen met groene koffie

Groene koffie stimuleert de vetverbranding. Het aantal calorieën dat je verbrandt tijdens het sporten kan dus hoger zijn wanneer je groene koffie tot je neemt. Ook geeft het je een voller gevoel, waardoor je minder snel zin hebt om te snaaien en snoepen. Als laatste zorgt groene koffie voor veel energie en dit kan vooral heel handig zijn wanneer je gaat sporten. Het is dan namelijk makkelijker om nét wat langer te gaan dan normaal en nét wat even meer kracht te zetten.

Pas op voor nepproducten

Er zijn heel veel afslankproducten op de markt die claimen dat er groene koffie in zit. Let hier echter heel goed op. Vaak gaat het niet om groene koffie, maar groene thee, samen met enkele kruiden en extracten. Er zijn producten bekend waar cocaïne aan toegevoegd is, in plaats van daadwerkelijk groene koffie. Ook zijn er veel producten waar efedrine in zit. Dit is een verboden product, omdat het lichamelijke problemen kan opleveren, zoals maagbloedingen. Afslankmiddelen waar dit soort verboden middelen in zitten worden dan ook vaak alleen via het internet verkocht.

Supplementen met groene koffie

Er zijn verschillende supplementen waar groene koffie aan toegevoegd is. Deze kunnen prima worden toegevoegd aan een eet- en sportpatroon. Let wel altijd goed op de overige ingrediënten, zodat je zeker weet dat er geen verboden middelen in zitten.

Koffiebonen

Het is ook mogelijk om groene koffiebonen te kopen en deze te gebruiken voor een lekker bakje koffie. De smaak hiervan is wel anders dan van zwarte koffie, maar dat is een kwestie van wennen. Omdat groene koffie je veel energie geeft, wordt aangeraden om dit in de ochtend of vlak voor het sporten te drinken.

Bijwerkingen groene koffie?

Er zijn enkele klachten die je kunt krijgen wanneer je groene koffie drinkt of slikt. Zo kun je bijvoorbeeld wat draaierig worden en last hebben van slaapproblemen. Eet altijd wat in combinatie met groene koffie en zorg dat je genoeg water drinkt.

Wondermiddel?

Helaas bestaat er geen wondermiddel waarbij je zomaar kilo’s kwijtraakt. Afvallen met groene koffie is mogelijk, maar je moet het vooral zien als een hulpmiddel bij het afvallen. Je zult nog steeds goed en gezond moeten eten en voldoende beweging moeten krijgen. Een gezond eet- en beweegpatroon is van groot belang wanneer je wilt afvallen. Gun het ook de nodige tijd. Je zult makkelijker een blijvend resultaat zien wanneer je niet te snel afvalt, maar juist geleidelijk de overtollige kilo’s kwijt raakt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wat is afslankkoffie?Afslankkoffie kan zorgen voor het omzetten van hardnekkig lichaamsvet naar energie voor de spieren. Je krijgt er energie…
Dieet en koffie, koffie helpt om calorieën te verbrandenDieet en koffie, koffie helpt om calorieën te verbrandenIeder mens wordt geadviseerd om dagelijks te drinken. Veel mensen drinken daarom water. Koffie is echter naast water de…
De duurste koffie ter wereld, gemaakt uit poepDe duurste koffie ter wereld, gemaakt uit poepJe zou het niet bedenken bij de duurste koffie ter wereld; maar deze bestaat toch echt uit bestanddelen van poep. De kof…
Van koffiebes tot gebrande koffieboonVan koffiebes tot gebrande koffieboonVoor dat wij een lekker kopje koffie kunnen drinken, heeft de koffieboon een lang traject achter de rug. Ieder onderdeel…
Bronnen en referenties
  • http://gezond-afslanken.info/
  • Doctor Oz

Reageer op het artikel "Afvallen met groene koffie"

Reactie

Chris Kremer, 17-04-2017 13:56 #1
Pas inderdaad op met nepproducten en supplementen met groene koffie. Vaak zijn die producten nog heel duur ook. Je kan ook groene koffiethee proberen. Dat is thee gemaakt van pure groene koffie, zonder toevoegingen.

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 25-05-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!