InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met Revolyn: geeft je dieet een steuntje in de rug

Afvallen met Revolyn: geeft je dieet een steuntje in de rug

Afvallen met Revolyn: geeft je dieet een steuntje in de rug Revolyn is een dieetmiddel dat een aantal populaire afslankproducten verenigd in één capsule. Revolyn bevat namelijk de in de dieetwereld stuk voor stuk populaire ingrediënten Garcinia Cambogia, frambozenketonen, groene thee, groene koffie en cafeïne. Op die manier hoef je geen keuze te maken uit deze producten maar wordt het beste van al deze supplementen in één capsule verenigd. Geef je poging tot afvallen een steuntje in de rug door je trek te verminderen, suiker stabiel te houden en je stofwisseling te versnellen. Van Revolyn neem je twee maal daags een capsule in. Gebruik ervan wordt afgeraden wanneer je zwanger bent of borstvoeding geeft.

Afvallen met behulp van Revolyn

Afvallen met een supplement

Ben je te zwaar en wil je van die overtollige kilo's af dan kun je dat op verschillende manieren aanpakken. Doorgaans komt het er echter voornamelijk op neer dat je meer calorieën moet verbranden dan dat je via je voeding binnenkrijgt. Dat betekent gezonder (en daarmee soms ook minder) eten en voldoende bewegen. Dit vereist absoluut discipline. Je mag jezelf niet meer toestaan dat je toegeeft aan het verlangen naar vet en suikerrijk eten, je moet goed letten op de momenten dat je eet en je moet tijd inruimen om te gaan bewegen. Veel mensen valt dit zwaar en dan is het fijn als je een steuntje in de rug krijgt. Gelukkig bestaan er tal van supplementen die je kunnen ondersteunen bij het afvallen. Dit kan gaan om supplementen die je eetlust remmen waardoor je minder snel geneigd zult zijn om te gaan snacken. Daarnaast bestaan er ook supplementen die je metabolisme verhogen waardoor je sneller vet verbrandt en supplementen die ervoor zorgen dat vet beter wordt afgevoerd via de ontlasting en zo niet in de vorm van lichaamsvet wordt opgeslagen. Revolyn is een supplement dat diverse van deze ingrediënten combineert in één krachtig dieetproduct.

Welke ingrediënten heeft Revolyn?

Wil je een supplement gaan gebruiken maar kun je niet kiezen voor welke je moet gaan? Revolyn combineert een aantal van de meest gebruikte dieetproducten. Het gaat om de volgende ingrediënten:
  • Garcinia Cambogia
  • Frambozenketonen
  • Groene thee
  • Groene koffie
  • Cafeïne

Garcinia Cambogia

Garcinia cambogia is een vrucht die met name groeit in Zuidoost-Azië en al jaren lang de basis vormt van één van de meest populaire dieetsupplementen. De sleutel tot succes van Garcinia Cambogia ligt besloten in het feit dat het de opname van vet uit voedsel voor een belangrijk deel kan blokkeren. Normaliter werkt het menselijk metabolisme zo dat wanneer je suikers en andere koolhydraten binnenkrijgt, enzymen in de lever ervoor zorgen dat deze worden omgezet in vet. Garcinia cambogia zorgt ervoor dat deze enzymen juist geblokkeerd worden en de koolhydraten in plaats daarvan rechtstreeks in energie worden omgezet. De normale omzetting in vet wordt op die manier dus tegengehouden. Garcinia cambogia heeft grote populariteit verkregen nadat het door de bekende Amerikaanse tv-dokter Dr. Oz in zijn show werd aangeprezen. Niet alle studies zijn eenduidig over de exacte werking van Garcinia Cambogia.

Frambozenketonen

Raspberry ketones of frambozenketonen zijn stofjes die gewonnen worden uit frambozen. Van frambozenketonen is bekend dat ze in staat zijn de productie van adiponectine te stimuleren. Dit is een proteïne die invloed heeft op het reguleren van de glucosespiegel en het afbreken van vetzuur. Hiermee kan het vetpercentage verlaagd worden. Door de glucosespiegel stabiel te houden kan bovendien deels voorkomen worden dat je een onbedwingbare trek in zoetigheden krijgt die een bedreiging vormen voor je dieet. Het is dus een belangrijk steuntje in de rug bij het volhouden van je dieet.

Groene thee

Veel mensen drinken dagelijks meerdere kopjes thee. Als men op dieet is dan valt de keuze al snel op groene thee en dat heeft ermee te maken dat groene thee in een hoge dosis de stofwisseling kan verhogen. Hou je niet zo van het drinken van groene thee dan kan het het overwegen waard zijn om het in supplementvorm in te nemen. Dieetsupplementen bevatten vaak groene thee is zeer geconcentreerde vorm waardoor je er maar een beetje van nodig hebt om de voordelen ervan te ervaren.

Groene koffie

Groene koffie is de naam die wel gebruikt wordt voor koffiebonen voor deze gebrand worden. Voor het brandingsproces zijn koffiebonen nog rijk aan chlorogeenzuur (GCA). Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat chlorogeenzuur de vetverbranding actief stimuleert. Het zorgt daarbij voor een verhoogde lipolyse, waarbij triglyceriden worden afgebroken tot glycerol en vrije vetzuurmoleculen (Flanagan, J. et al, 2014).

Cafeïne

Ook cafeïne is een populair ingrediënt in afslankmiddelen. Het zorgt namelijk voor een verhoging van de verbranding van vetzuren als energiebron. Als je gaat bewegen en daarmee calorieën gaat verbranden dan geeft cafeïne daarmee die extra kick die je goed kunt gebruiken. Cafeïne is daarnaast een psychoactief middel met een stimulerend effect waardoor je ook zult merken dat je scherper bent. Mensen die regelmatig koffie drinken weten hoe dit voelt.

Hoe gebruik je Revolyn?

Een capsule Revolyn bevat 450 mg. Aanbevolen wordt om er hier dagelijks twee van in te nemen. Je neemt dan één capsule een half uur voor het ontbijt en één een half uur voor het avondeten. De capsules kunnen met een glas water worden ingenomen. Als je moeit hebt met het doorslikken van capsules mag dit ook met een hap vla of yoghurt. Het gebruik van Revolyn wordt afgeraden wanneer je zwanger bent of borstvoeding geeft.

Verkrijgbaarheid

Revolyn is verkrijgbaar in verpakkingen van 60 stuks. Hier doe je dan dus ongeveer een maand mee. Revolyn is verkrijgbaar bij diverse (online) drogisterijen en webshops, waaronder Bol.com (2019).

Lees verder

© 2019 Dessal, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Afvallen met Garcinia CambogiaHeb jij al gehoord over Garcinia Cambogia? Het is een vrucht en het extract ervan wordt gebruikt in ontzettend veel afsl…
Hoe gezond is groene thee?Hoe gezond is groene thee?Hoe gezond is groene thee? Groene thee wordt vaak als gezond gezien, je ziet het overal in terug; niet alleen in thee, m…
Afvallen met Ripped FatburnerAfvallen met Ripped FatburnerRipped is een afslanksupplement dat je kan helpen met het afvallen, maar ook meteen met het kweken van spieren. De fatbu…
Kun je afvallen met het drinken van groene thee?Kun je afvallen met het drinken van groene thee?Thee in het algemeen is een goede vervanger van dikmakers als frisdranken en sapjes. Groene thee is een wat bittere thee…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: TeroVesalainen, Pixabay
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24338784 (Flanagan, J. et al, 2014).
  • https://www.healthline.com/nutrition/garcinia-cambogia-weight-loss#weight-loss
  • https://www.healthline.com/nutrition/do-raspberry-ketones-work
  • https://www.fitsociety.nl/cafeine/

Reageer op het artikel "Afvallen met Revolyn: geeft je dieet een steuntje in de rug"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 23-02-2019
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!