InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met Garcinia Cambogia

Afvallen met Garcinia Cambogia

Heb jij al gehoord over Garcinia Cambogia? Het is een vrucht en het extract ervan wordt gebruikt in ontzettend veel afslankpillen. Er zijn capsules en zelfs patches die kunnen helpen met het afvallen. Volgens dr Oz kun je ervan afslanken en er wordt overal flink geadverteerd met het extract. Hoe zit dit nou werkelijk? Is dit afslankmiddel wel zo goed als wordt beweerd?

Wat is Garcinia Cambogia?

Garcinia Cambogia is een extract dat kan helpen met afvallen. Het is afkomstig van de Mangostan, een vrucht uit Azië. Het helpt ook om je darmen te reinigen en je kunt er een goede detox van krijgen. Ook maakt je lever minder vet aan en zal je lichaam meer energie krijgen wanneer je het extract tot je krijgt. Erbij opgeteld kun je minder Dr Oz heeft het extract aangeraden in zijn programma en ontving meerdere gasten die daadwerkelijk flink zijn afgevallen na het gebruik ervan. Op Facebook verschijnen regelmatig advertenties voor pillen met Garcinia Cambogia en vaak worden deze gecombineerd met andere voedingsstoffen zoals groene thee.

Kun je daadwerkelijk afvallen?

Er zijn ontzettend veel onderzoeken geweest naar het gebruik van Garcinia Cambogia. Bij een onderzoek op ratten is inderdaad gebleken dat het helpt met gewichtsverlies. De ratten uit het onderzoek raakten allemaal gewicht kwijt. Er wordt gezegd dat je afvalt zonder sporten. Mensen vallen enorm veel kilo’s af wanneer ze het slikken. Je valt doorgaans twee tot drie keer meer af dan wanneer je alleen maar zal sporten en gezond gaat eten.

Hoe de pillen innemen?

Doorgaans moet je één pil innemen op een nuchtere maag. Daarna moet je wel direct ontbijten, omdat je anders last kunt krijgen van je maag. Pas daar dus wel goed voor op.

Welke pillen moet je kopen?

Wanneer er zo enorm veel reclame wordt gemaakt, is de kans aanwezig dat je iets aanschaft waar een hoop andere zooi in zit. Kijk daarom altijd goed in de ingrediënten en kies bij voorkeur een pil waar het extract voor tenminste 50 procent in zit. Kijk ook goed naar de andere ingrediënten. Ken je deze überhaupt wel? Pas ook extra op wanneer er bij een advertentie staat dat een beroemdheid dit speciale merk aanraadt. In veel gevallen gaat het hier om een scam. Bestel nooit zomaar iets online, want vaak zit je vast aan een vervelend abonnement. Kies in plaats daarvan voor betrouwbare webwinkels, zodat je vooraf precies weet waar je aan toe bent.

Wanneer niet innemen?

Wanneer je borstvoeding geeft of zwanger bent, wordt het afgeraden om de pillen te slikken. Ook wanneer je een lage bloedsuiker hebt, kun je beter contact opnemen met je arts. Heb je een andere medische aandoening? Ga dan nooit zomaar experimenteren met afslankpillen, maar vraag je arts om raad.

Is Garcinia Cambogia wel veilig?

De meningen verschillen nogal of Garcinia Cambogia wel veilig is. Er is veel onderzoek gedaan. Uit sommige studies is gebleken dat ratten leverproblemen krijgen. Dit klinkt enigszins logisch, aangezien het extract werkt met je lever. Ook zijn er ratten ontdekt die ontstekingen in hun testikels kregen. Het is niet bekend of dit bij mensen ook zal gebeuren en er zijn nog steeds veel onderzoeken naar deze bijwerkingen. Er zijn mensen die ervaren hebben dat ze hartkloppingen zijn. Neem dit soort klachten zeer serieus en houd je lichaam en gezondheid goed in de gaten wanneer je het extract besluit te slikken. Overigens zijn er ook onderzoeken geweest door de makers en bedenkers van Garcinia Cambogia zelf, die het middel uiteraard volledig goedkeuren. Hier kunnen de nodige vraagtekens bij geplaatst worden.

Afvallen zonder moeite

Afvallen zonder moeite, het klinkt zo mooi en juist daarom is het raadzaam oplettend te zijn. Wanneer iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook het geval. Uiteraard is iedereen vrij om het Garcinia Cambogia extract alsnog te gebruiken en de kans op afvallen is dan zeer zeker aanwezig. Aan te raden is dan wel om goed op je lichaam te letten. Denk je dat er iets niet goed gaat? Stop dan onmiddellijk.

Hoe dan wel afvallen?

Wil je toch liever geen gebruik maken van Garcinia Cambogia extract? Dan moet je toch echt op eigen kracht gaan afvallen. Sport genoeg en eet gezond. Eventueel kun je een diëtiste of arts om hulp vragen bij het afvallen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Afvallen met Garcinia Cambogia extractAfvallen met Garcinia Cambogia extractGarcinia Cambogia extract is een middel dat vooral in Amerika populair geworden is als afslankmiddel. Het is aangeprezen…
De geneeskracht van Garcinia of guttengomboomDe geneeskracht van Garcinia of guttengomboomDe vrucht van de guttegomboom wordt minder gebruikt dan de schil van de vrucht. De schil is een ingrediënt in voedsel en…
Afvallen met Slimex 15 PlusAfvallen met Slimex 15 PlusWereldwijd doen jaarlijks miljoenen mensen een vergeefse poging om gewicht te verliezen. Naast een vaak moeilijk vol te…
Hoe werken afslankpleisters?Hoe werken afslankpleisters?Afslanken - bijna iedereen heeft er wel eens aan gedacht, een dieet gevolgd of zich voorgenomen meer te gaan sporten. De…
Afvallen met X-Trine Ananas CapsulesAfvallen met X-Trine Ananas CapsulesWanneer je een dieet volgt is het vaak de kunst om minder voedsel in te nemen en meer te bewegen maar toch voldoende ene…
Bronnen en referenties
  • http://vetverbrander.ecopharma.com/
  • http://www.totalbodywellness.nl/afvallen/garcinia-cambogia-extract/
  • http://www.onderwijsachterstanden.nl/garcinia-cambogia-de-snelste-weg-naar-een-slank-lichaam/
  • http://www.eigenkracht.nl/nieuws/item/542/Leversloper

Reageer op het artikel "Afvallen met Garcinia Cambogia"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 30-01-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!