InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Kosten van afvallen met Weight Watchers

Kosten van afvallen met Weight Watchers

Kosten van afvallen met Weight Watchers De kosten van Weight Watchers kunnen verschillen, doordat je op verschillende manieren kunt deelnemen aan Weight Watchers. Je kunt kiezen voor fysieke bijeenkomsten, voor Weight Watchers Online, of voor een Weight Watchers Combipas waarbij je de bijeenkomsten combineert met de online mogelijkheden. Maak je alleen gebruik van de Weight Watchers bijeenkomsten dan betaal je (naast inschrijfkosten) per bijeenkomst. Bij Weight Watchers Online en de Combipas betaal je een maandelijks bedrag. Regelmatig zijn er aanbiedingen waarmee nieuwe deelnemers korting krijgen op hun lidmaatschap.

Afvallen met Weight Watchers

Weight Watchers is een bekende methode voor afvallen. De methode is ontwikkeld in de jaren ´60, en in de jaren ´70 in Nederland geïntroduceerd. Inmiddels zijn er al miljoenen mensen over de hele wereld geholpen met afvallen door Weight Watchers.

Het grootste geheim van Weight Watchers - en het grootste verschil met andere diëten - is dat het afvallen collectief gebeurt. Bij Weight Watchers kom je iedere week met een groep deelnemers bij elkaar. Bij deze bijeenkomsten is ook een vaste coach aanwezig. In de meeste gevallen heeft deze coach in het verleden zelf ook gebruik gemaakt van Weight Watchers.

Daarnaast onderscheidt Weight Watchers zich doordat het werkt met een puntensysteem. In principe mag je met Weight Watchers alles eten; alleen niet onbeperkt. Door middel van het puntensysteem van Weight Watchers wordt aangegeven hoeveel elk voedingsmiddel 'kost'. Per dag mag je een van tevoren bepaald maximum aantal punten eten. Hierdoor wordt je dagelijkse hoeveelheid calorieën behoorlijk beperkt, maar kun je wel zelf kiezen wat je eet.

Weight Watchers: drie deelname opties

Als je deelneemt aan Weight Watchers, kan dat op drie verschillende manieren: door het bijwonen van fysieke bijeenkomsten, door het volgen van een online programma of door een combinatie van beide (Combipas).

1. Weight Watchers op de traditionele manier

De oorspronkelijke methode van Weight Watchers is gebaseerd op wekelijkse bijeenkomsten waar je contact hebt met je coach en met anderen die ook bezig zijn met afvallen. Deze methode wordt nog steeds veel toegepast en blijkt ook het meest effectief te zijn. Tijdens deze bijeenkomsten word je (discreet) gewogen. Ook krijg je tips over eten en bewegen, maar ook over het bereiken van duurzame gedragsverandering zodat je, als je je streefgewicht bereikt hebt, niet direct weer aankomt. Ook is er de mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen met andere deelnemers. Door deze wekelijkse bijeenkomsten kun je elkaar stimuleren en van elkaar leren, zodat het afvallen een stukje makkelijker wordt. Het daadwerkelijke afvallen moet je natuurlijk wel zelf doen. Dat doe je dagelijks aan de hand van het puntensysteem dat hierboven beschreven staat.

2. Weight Watchers Online

Wanneer je geen zin of tijd hebt om de bijeenkomsten van Weight Watchers bij te wonen, is er de mogelijkheid om je in te schrijven voor Weight Watchers Online. Hierbij kun je geen gebruik maken van de bijeenkomsten of van een coach; je volgt het afvalprogramma online en kunt daarbij gebruik maken van diverse online tools. De basis voor het dieet is hetzelfde: aan de hand van het puntensysteem van Weight Watchers bepaal je zelf wat je wel en niet eet.

Wanneer je in het bezit bent van een smartphone kun je ook gebruik maken van de Weight Watchers App. Hiermee kun je onder andere opzoeken hoeveel elk voedingsmiddel 'kost' aan punten. Ook kun je dagelijks bijhouden wat je eet, en hoeveel punten je daarmee opmaakt.

3. Weight Watchers Combipas

Met een Combipas kun je de traditionele manier van deelnemen aan Weight Watchers combineren met Weight Watchers Online. Je volgt dus de bijeenkomsten, maar kunt daarnaast ook gebruik maken van de online tools en ondersteuning.

De kosten van Weight Watchers bijeenkomsten

Als je gebruik wilt maken van de eerste optie en dus fysieke bijeenkomsten van Weight Watchers wilt bijwonen, betaal je allereerst inschrijfkosten van 15 (2016). Vervolgens betaal je 12 per bijeenkomst die je bijwoont (2016). Wanneer je 8 weken achter elkaar geen enkele bijeenkomst bezoekt, vervalt je inschrijving. Wanneer je weer wilt deelnemen aan Weight Watchers moet je opnieuw de inschrijfkosten betalen.

Er zijn regelmatig aanbiedingen voor nieuwe deelnemers, waarbij je bijvoorbeeld 1 of een aantal bijeenkomsten gratis of met korting krijgt. Er is sowieso altijd de mogelijkheid om 1 bijeenkomst bij te wonen zonder dat je daarvoor hoeft te betalen.

De kosten van Weight Watchers Online

Ook bij Weight Watchers Online betaal je eerst inschrijvingskosten. In dit geval is dat een bedrag van 29,95 (2016). Vervolgens betaal je per maand 22,95 (2016) om toegang te krijgen tot de online tools en ondersteuning. Ook bij Weight Watchers Online zijn er regelmatig aanbiedingen. Nieuwe deelnemers hoeven dan bijvoorbeeld geen aanmeldkosten te betalen. Je lidmaatschap is maandelijks opzegbaar.

De kosten van Weight Watchers Combipas

De Combipas van Weight Watchers is het duurst. Maar daar staat dan wel tegenover dat je zowel de fysieke bijeenkomsten bij kunt wonen, als gebruik kunt maken van de online mogelijkheden. Bij een Weight Watchers Combipas betaal je 39,95 per maand (2016); inschrijfkosten zijn eenmalig 15. Ook hier geldt dat er regelmatig aanbiedingen zijn, waarbij je bijvoorbeeld 1 maand gratis lidmaatschap krijgt aangeboden. Ook dit lidmaatschap is maandelijks opzegbaar.

In sommige gevallen vergoed de zorgverzekeraar de kosten van Weight Watchers. Daarvoor is wel een doorverwijzing nodig van een huisarts of specialist. Of je een vergoeding kunt krijgen is afhankelijk van je situatie en van je zorgverzekeraar.
© 2015 - 2019 Brempie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Kosten Weight Watchers vergoed door zorgverzekeraarKosten Weight Watchers vergoed door zorgverzekeraarKosten van Weight Watchers worden in sommige gevallen vergoed door de zorgverzekeraar. Daarvoor is in ieder geval een ve…
Weight Watchers: Afvallen en toch alles etenWeight Watchers: Afvallen en toch alles etenWeight Watchers is een bekende methode voor als je wilt afvallen. Bij Weight Watchers mag je alles eten wat je wilt, maa…
Weight Watchers, behaal zonder moeite je streefgewichtWeight Watchers, behaal zonder moeite je streefgewichtVaak weten mensen niet meer waar ze goed aan doen met diëten. Soms trek in iets lekkers hebben, maar ook streng voor jez…
Het geheim van afvallen met Weight WatchersHet geheim van afvallen met Weight WatchersWeight Watchers is een dieet dat veel mensen geholpen heeft bij het afvallen. Ook veel mensen die vóór Weight Watchers v…
Het Weight Watchers dieetHet Weight Watchers dieetEr bestaan vandaag de dag veel diëten. Zoveel, dat je soms niet meer weet welke je moet kiezen als je wilt afvallen d.m.…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Public Domain Pictures, Pexels
  • www.weightwatchers.nl
  • www.weightwatchers.com
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_Watchers (wikipedia)

Reageer op het artikel "Kosten van afvallen met Weight Watchers"

Infoteur: Brempie
Laatste update: 09-01-2017
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!