InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Weight Watchers, behaal zonder moeite je streefgewicht

Weight Watchers, behaal zonder moeite je streefgewicht

Weight Watchers, behaal zonder moeite je streefgewicht Vaak weten mensen niet meer waar ze goed aan doen met diëten. Soms trek in iets lekkers hebben, maar ook streng voor jezelf blijven. Met dit dieet ligt het heel anders. Lees het hieronder.

Weight Watchers, je streefgewicht moeiteloos behalen

Weight Watchers

Weight Watchers is een simpele manier van afvallen wat bij de meeste mensen die hier aan beginnen erg goed bevalt. Het is niet moeilijk en zeer makkelijk vol te houden. Waar dit dieet op neerkomt is dat je per dag een bepaald aantal punten (ProPoints) hebt die je mag opmaken. Zo kun je de dag zelf gemakkelijk indelen met behulp van een dagboek. Als je een keer trek hebt in een reep chocola, dan mag dit. Je moet dan alleen wel weten dat je de rest van de dag niet veel punten meer overhoud om nog iets ongezonds te kunnen eten. De truc is dat je de dag zó inpland dat je kan zien wat je wel en niet kan eten.

Weekpunten

Als je het Weight Watchers dieet volgt/gaat volgen, dan heb je iedere week 49 extra ProPoints die je bij speciale gelegenheden mag gebruiken. Deze ProPoints kun je gebruiken als je door je dagpunten heen bent. Je kunt ze gebruiken bijvoorbeeld met een etentje, een verjaardag, een bruiloft etc.

Hoeveel punten mag ik per dag?

Iedereen die begint met Weight Watchers heeft een dagtotaal van 29 punten. Indien je een vrouw bent, en je bent boven de 80 kilo, dan krijg je 2 punten extra per 5 kilo. Indien je een man bent, en je bent boven de 80 kilo dan geldt hetzelfde als bij vrouwen, dat je bij elke 5 kilo er 2 punten bij mag tellen.

Puntentabel

GewichtVrouwenMannen
- 85 kg2935
85 - 90 kg3137
90 - 95 kg3339
95 - 100 kg3541
100 - 105 kg3743
105 - 110 kg3945
110 - 115 kg4147
115 - 120 kg4349
120 - 125 kg4551
125 - 130 kg4753
130 - 135 kg4955
135 - 140 kg5157
140 - 145 kg5359
145 - 150 kg5561

ProPoints per product

Alleen als je lid bent van Weight Watchers kun je zien hoeveel ProPoints voor elk product staat. Om een indicatie te hebben, kun je naar deze website gaan.

De kick

Als je eenmaal een paar weken verder bent, zal je merken dat je steeds meer afvalt. Dit geeft echt een kick! Als je nog niet veel tot niets afvalt de eerste en tweede week, hoef je het nog niet somber in te zien. Het komt echt wel! Drink genoeg water op een dag, houd je aan je dagpunten en ga niet over je weekpunten heen. Probeer daarom ook zo min mogelijk weekpunten op te maken zodat je sneller kan afvallen. Sporten is ook erg belangrijk om te doen. Als je niet aan sport doet, ga dan eens een gratis dagje sporten bij de sportschool (dit kan bij bijna iedere sportschool). Of ga met een vriend(in) buiten een stuk wandelen. Dat is ook nog eens gezellig omdat je niet alleen bent en lekker met elkaar kan kletsen.

De weegmomenten

Ga niet iedere dag op de weegschaal staan, maar weeg elke week één keer. Vul bij je gewichtsverloop in dat je op één dag in de week er aan herinnert wil worden om te wegen. Het beste kun je je 's ochtends wegen als je net uit je bed komt en je maag nog leeg is.

Weight Watchers forum

Leden en niet-leden kunnen op het forum van Weight Watchers in contact komen met andere mensen die aan Weight Watchers doen, of willen gaan doen. Ook worden er verhalen over hoe het gaat met afvallen en er worden recepten uitgewisseld. Het is dus leuk om af en toe eens een kijkje te nemen op het forum om je te laten motiveren.

Lees verder

© 2012 - 2017 Rozanne, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Weight Watchers combineren met een ander dieetAfvallen met Weight Watchers is anders dan afvallen met veel andere diëten. Weight Watchers vertelt je namelijk niet wat…
Het Weight Watchers dieetHet Weight Watchers dieetEr bestaan vandaag de dag veel diëten. Zoveel, dat je soms niet meer weet welke je moet kiezen als je wilt afvallen d.m.…
Weight Watchers: Afvallen en toch alles etenWeight Watchers: Afvallen en toch alles etenWeight Watchers is een bekende methode voor als je wilt afvallen. Bij Weight Watchers mag je alles eten wat je wilt, maa…
Recensie Weight WatchersRecensie Weight WatchersWeight Watchers is een dieet dat al een aantal jaren populair is. Dit is niet voor niets. Veel mensen hebben hier goede…
Kosten van afvallen met Weight WatchersKosten van afvallen met Weight WatchersDe kosten van Weight Watchers kunnen verschillen, doordat je op verschillende manieren kunt deelnemen aan Weight Watcher…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Weight Watchers, behaal zonder moeite je streefgewicht"

Reacties

Petra, 17-03-2014 18:34 #2
Ik ben 52 jaar en weeg 69 kilo. Mijn lengte is 1.68. Volgens de berekening mag ik 29 punten per dag. Dit vind ik erg veel. Als ik normaal eet, 3 maaltijden en 2 x fruit of iets dergelijks kom ik gewoon niet aan die punten.

Gr Petra

L. Kooiman, 01-08-2012 10:15 #1
Het spijt me te moeten vermelden dat de berekening van de points niet van het pro point programma is maar van het flexi points programma. er zit verschil in. het berekenen van de pro point is het nog niet mogelijk om ze zonder speciale calculator te berekenen. u kunt het naar vragen bij de weight watchers. met vriendelijke groet L kooiman

Infoteur: Rozanne
Laatste update: 11-04-2016
Subrubriek: Dieet
Special: Gewicht verliezen
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!