InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Mathijs Vrieze, Lekker eten en gezonder afvallen

Mathijs Vrieze, Lekker eten en gezonder afvallen

Mathijs Vrieze, Lekker eten en gezonder afvallen Mathijs Vrieze is de nieuwe dieetgoeroe, na Sonja Bakker is er nu ook een boek van zijn hand, met menu's om gezond af te vallen.

Wie is Mathijs Vrieze

Mathijs Vrieze is kok geweest in diverse restaurants in Alkmaar. Ook heeft hij de laatste jaren geschreven voor diverse kookboeken, tijdschriften, dieetboeken en magazines. Omdat er steeds meer vraag was naar zijn recepten heeft hij nu een boek geschreven met menu's en recepten om gezond af te vallen.

Dieetmethode

Mathijs de Vrieze maakt geen gebruik van een speciale dieetmethode, zijn doel is om uitsluitend door het volgen van een gezond voedingspatroon af te vallen, fit te zijn en er goed uit te zien. Het boek geeft tips en menu's voor mensen die verantwoord willen afslanken.

Het boek

Over het boek van Mathijs de Vrieze is al veel geschreven en gesproken in de media. Berichten dat hij plagiaat zou hebben gepleegd op de boeken van Sonja Bakker (hij heeft ook recepten geschreven voor de boeken van Sonja Bakker) verschenen in de kranten en daarbij tevens de ontkenning van Mathijs de Vrieze dat hij plagiaat zou hebben gepleegd. Duidelijk is wel dat het boek een soort Jamie Oliver/Sonja Bakker achtig werk is. De voorkant van de boek is heel "Jamie Oliver", de menu's zijn weer à la Sonja Bakker. Waar voor veel mensen het dieet van Sonja Bakker heeft gewerkt, zal dit met Mathijs de Vrieze hetzelfde zijn.
Op de website van Mathijs de Vrieze is een aantal pagina's uit zijn boek te bekijken. Het boek beschikt over wel 16 weekmenu's, voldoende voor bijna 4 maanden. Het boek is ingedeeld in jaargeijden, met recepten die hierbij passen. Verder bevat het meer dan 100 recepten die gemakkelijk klaar te maken zijn. Ook claimt Mathijs Vrieze dat je met behulp van het boek 2 kg. per maand kunt afvallen. Hij heeft het boek samengesteld op basis van recepten waar hij zelf kilo's mee is afgevallen. Het boek telt 144 pagina's.

Gaat dit de nieuwe dieethype worden?

Het lijkt erop dat Mathijs Vrieze behoorlijk populair aan het worden is. Men is op Sonja Bakker uitgekeken en heeft behoefte aan een frisse wind op dieetgebied. Bovendien borduurt Mathijs Vrieze door op de methode van Sonja Bakker om weekmenu's te geven. Men ervaart het als gemakkelijk, wanneer men niet hoeft na te denken wat te eten, maar dit voorgeschreven krijgt. Wanneer er dan ook nog voldoende variatie in de menu's zit zal het boek Lekker eten en gezonder afvallen gretig van de hand gaan in Nederland. Mathijs Vrieze is inmiddels door het gratis dagblad metro gestrikt om wekelijks een hele pagina te vullen in deze krant èn vanaf 16 juli is hij te zien in het nieuwe RTL4 programma Eten & Daten.

Zijn er al mensen succesvol aan het afvallen met dit dieet?

Het boek is inmiddels al door velen met enthousiasme ontvangen: het ziet er mooi uit, de menu's zijn afwisselend en de prijs van het boek valt alleszins mee, voor ongeveer 15 euro ligt het in de winkels. Er zijn in de voorverkoop al 50.000 exemplaren van het boek verkocht. Echter, het boek is nog te kort op de markt om resultaten te kunnen melden. Ben je nieuwsgierig of het werkt en onzeker of je het boek moet aanschaffen? Houd internet in de gaten, op fora van damesbladen en dieetwebsites zien we de komende tijd vast reacties van mensen die met het dieet begonnen zijn.
Gerelateerde artikelen
Mathijs Vrieze: de nieuwe Sonja Bakker?Mathijs Vrieze: de nieuwe Sonja Bakker?Nu Sonja Bakker kiest voor een periode van rust in haar leven, wordt het tijd voor een nieuwe dieetgoeroe. Het tv-progra…
Wat moet je eten als je wilt afvallen?Wat moet je eten als je wilt afvallen?Als je wilt afvallen moet je meer bewegen en minder eten. Maar wat moet je eten als je wilt afvallen? Het is belangrijk…
Afvallen met Kellogg's Special KAfvallen met Kellogg's Special KWanneer je wilt afvallen, zijn er diverse methodes om dit te doen. Je kunt gewoon minder eten, je kunt gaan sporten of j…
Bronnen en referenties
  • www.mathijsvrieze.nl

Reageer op het artikel "Mathijs Vrieze, Lekker eten en gezonder afvallen"

Reactie

Samira, 26-05-2010 10:37 #1
Ik eet redelijk gezond, beweeg voldoende. Maar val niet (meer) af? Een jaartje geleden een extreme dieet gedaaan. Ben er goed van afgevallen ook op die plekken waar ik het juist nodig vond(pas op het laatst), maar lijkt dat het daar juist als eerst weer bij kon. Ondanks dat ik voldoende blijf bewegen.

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 11-07-2008
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!