InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Het Perricone Facelift Dieet

Het Perricone Facelift Dieet

De meeste diëten doen wel op één of andere manier wat ze beloven. Ze maken slanker. Maar een dieet, dat ook verjongend werkt, is natuurlijk wel een interessante aanvulling op de bestaande verzameling diëten. De "Perricone Promise", ook wel bekend als het Facelift Dieet, is eenvoudig te volgen en belooft naast een slanke lijn ook te werken aan terugdringing van rimpels en gelaatsversteviging. Wat is het Perricone Facelift Dieet en hoe werkt dit verjongingsdieet precies? De Amerikaanse dermatoloog Dr. Nicholas Perricone schreef zijn boek : The Perricone Prescription" nadat hij op basis van onderzoek concludeerde dat bepaalde voedingsmiddelen ontstekingsverschijnselen en vasthouden van vocht in het lichaam kunnen veroorzaken. Deze verschijnselen kunnen leiden tot voortijdige veroudering, obesitas en andere gezondheidsproblematiek.

De basis van het Perricone facelift dieet is een 28 daags programma, dat erop gericht is om verzadigde vetten, geraffineerde suikers en andere hoog-glycemische koolhydraten terug te dringen of zelfs helemaal weg te strepen in het dagelijkse dieet.

Wat veel wordt gegeten is zalm. Daarnaast zijn bosbessen en cantaloupe meloen (de groene meloen met oranje binnenzijde) favorieten op het menu. Koffie en alcohol worden daarentegen helemaal weggestreept. Hetzelfde geldt voor suikers, die niet direct uit vruchten komen (dat wil zeggen geen koekjes, frisdranken of chocolade). Olijfolie mag wel en niet in kleine hoeveelheden. Wat veel gedronken wordt is water maar ook groene thee is een must.

3 Daagse Proef Facelift

Als manier om uit te proberen hoe het dieet je persoonlijk ligt heeft Perricone een maaltijdplan voor drie dagen opgesteld. Mensen, die het hebben geprobeerd geven aan na een dergelijke korte tijd al resultaten te zien en te ervaren. De reacties variëren van “meer energie”, “minder gezwollen ogen” tot “er beter uitzien”. Het volgende menu moet worden gevolgd voor drie dagen. Let erop dat de zalm liefst biologisch is en bij voorkeur niet gekweekt:

Bij het opstaan

  • Eén tot anderhalf glas bronwater (bij voorkeur lauw)

Ontbijt

  • Drie eiwitten en één geheel ei en/of circa 100 gram stuk gestoomde zalm
  • Een halve kop havermout (geen instant)
  • Ongeveer 100 gram Cantaloupe meloen of een kwart kop verse blauwe bessen
  • Minimaal één glas bronwater en meer als gewenst

Lunch

  • Circa 100 gram gegrilde zalm of tonijn
  • 5 groentelepels kropsalade met één eetlepel olijfolie en vers geperst citroensap
  • Ongeveer 100 gram Cantaloupe meloen of een kwart kopje verse blauwe bessen

Tussendoortje

  • Een halve ons gesneden kippenborst of 150 ml yoghurt
  • Vier rauwe ongezouten hazelnoten
  • Een halve groene appel

Diner
  • Een ons tot anderhalve ons gegrilde zalm
  • 2 groentelepels gestoomde asperge, broccoli of spinazie met wat olijfolie

Snack voor het slapen gaan

  • Een halve peer of groene appel
  • 3 of 4 amandelen of olijven
  • Ongeveer een glas bronwater

Is het goed voor je?

Dr. Perricone’s dieet schijnt goed te zijn en dan met name voor vrouwen, die in de tijd ervoor niet verstandig hebben gegeten. Het voedingspatroon op de voorgeschreven manier wijzigen leidt direct tot toegenomen metabolisme en celverjonging. Het is dus eigenlijk een verjongingskuur.

Er zijn enorm veel positieve waarderingen te vinden van mensen, die dit dieet hebben geprobeerd. Toch zijn er ook nog een paar nadelen, waarmee je rekening moet houden als je dit dieet probeert:

Ongekweekte zalm is duur (de reden dat niet gekozen wordt voor gekweekte zalm is dat deze variant antibiotica en andere chemicalieën zou kunnen bevatten). Ook maakt de site van Dr. Perricone erg veel reclame voor dure producten, die naast het dieet worden aanbevolen.

Alles samengenomen is het dieetadvies echter solide en zou een positieve uitwerking moeten hebben op je gezondheid en de conditie van je huid.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Anti-rimpel behandelingen: Minder en minder diepe rimpelsRimpels zijn een onvermijdelijk gevolg van ouder worden. Helemaal voorkomen dat je huid veroudert is onmogelijk maar er…
Atkins dieet: voortgezet gewichtsverliesAtkins dieet: voortgezet gewichtsverliesHet voortgezet gewichtsverlies is de tweede fase in het Atkins dieet. In deze fase voeg je elke week vijf gram koolhydra…
Anti-aging: Hoe kan ik er eenvoudig jonger uitzien?Er is geen vrouw, die niet graag de tijd zou stopzetten. We worden allemaal ouder en er wordt ons ook regelmatig verteld…
Bronnen en referenties
  • http://www.perriconemd.com/ (de officiële site van dr. Perricone)
  • http://www.everydiet.org/diet/perricone

Reageer op het artikel "Het Perricone Facelift Dieet"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 27-01-2012
Subrubriek: Dieet
Special: Top 5 diëten
Medische informatie…
Schrijf mee!