InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met appelazijn

Afvallen met appelazijn

Afvallen met appelazijn Appelazijn kan in meerdere opzichten een positief effect op de gezondheid hebben. Het bekendst is appelazijn echter vanwege de uitwerking op de vetverbranding, eetlust en het cholesterol, die het tot een effectief dieetmiddel maken. Het is verkrijgbaar in pilvorm en als drankje. Let er daarbij op dat het geen wondermiddel is dat lichamelijke beweging overbodig maakt. Wel kan het je ondersteunen in het streven naar gewichtsverlies en een gezondere levensstijl.

Appelazijn

Waar werkt appelazijn voor (of tegen)?

Appelazijn bevat een hele lijst aan heilzame en waardevolle stoffen die onze gehele stofwisseling stimuleren en een goede gezondheid bevorderen. Neem dagelijks een eetlepel appelazijn en je kunt dit effect zelf al ervaren. De meeste mensen kennen het als een middeltje waar oma mee aankomt als je een vage klacht hebt. Maar zo gek is die tip niet. Waar heeft appelazijn zijn werking reeds in bewezen? Voor de volgende zaken wordt appelazijn regelmatig gebruikt:
  • Verkoudheid
  • Keelpijn
  • Slechte adem
  • Spierpijn
  • Jeuk
  • Roos
  • Haaruitval
  • Vermoeidheid
  • Slapeloosheid
  • Overmatig nachtelijk transpireren
  • Insectenbeten of insectensteken
  • Zwakke blaas
  • Hooikoorts
  • Hoofdpijn
  • Bevorderen van een gezonde huid en sterke nagels

Afvallen met appelazijn

Niet alleen kwaaltjes kunnen worden genezen en schoonheidsidealen worden dichter bij gebracht, ook bij het afvallen zou appelazijn werken. De overtollige kilo's zou je kwijt kunnen raken door de inname van een dagelijkse dosis appelazijn. Het is in diverse afslankmiddelen opgenomen als werkzaam middel, zowel in pilvorm als in drankjes, zowel biologisch als niet biologisch geproduceerd. De prijs van appelazijn kan zeer verschillen. Sommige capsules zijn erg duur, terwijl de drankjes vaak ook best goedkoop kunnen zijn. Geen reden dus om appelazijn niet in je dieet op te nemen.

De gebruikte appelazijn is in dit geval een oplossing van azijnzuur dat is geproduceerd bij het gisten van gewone appels. Door dit proces ontstaat onder andere cholesterolverlagend pectine, mineralen en vitamines. Het is een natuurproduct dus je hoeft niet bang te zijn voor allerlei vreemde bijwerkingen die je nog wel kunt tegenkomen wanneer je afslankproducten gebruikt. De bestanddelen zijn lichaamsvriendelijk en zullen daarom niet snel problemen opleveren voor maag of darmen.

Appelazijn blokkeert de opname van vet in het lichaam en het maakt de spijsvertering actief. Het werkt in feite van twee kanten, want naast het feit dat het de opname van voedingsvetten vermindert, bevordert het ook nog eens de afbraak van vetten en koolhydraten door je lichaam. De ophoping van vet waar veel mensen mee zitten zal hierdoor verminderen. Hoe snel het werkt is per persoon erg verschillend, maar sommige mensen merken het al na een week gebruik.

Effect op vetverbranding en eetlust

Een bijkomend effect van dit alles is dat door het versnelde metabolisme de trek (in bijvoorbeeld zoete lekkernijen of vette snacks) gaat afnemen. Je dempt dan dus niet alleen de vervelende effecten van te veel of ongezond eten; je zorgt er ook nog eens voor dat je minder de neiging hebt om je hier aan over te geven. Dat deze effecten gecombineerd worden is wel bijzonder. Vaak werkt iets of voor de vetverbranding en blokkering van vetopname òf tegen de eetlust, maar appelazijn doet beide tegelijk!

Bewegen blijft nodig

Afslanken blijft een moeilijk proces. Doordat je te veel eet en te weinig beweegt wordt je dik. Wil je dus afvallen, dan is het noodzakelijk om zowel je voeding als je lichaamsbeweging aan te pakken. Bij het eerste aspect wordt je geholpen door de appelazijn. Maar je zult zelf moeten werken aan het tweede aspect. De appelazijn is natuurlijk wel een steuntje in de rug. Je weet dat je reeds op de goede weg bent. Vergeet dus absoluut niet dat appelazijn geen wondermiddel maar slechts een hulpmiddel is bij het afvallen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Afvallen met appelazijn werktAfvallen met appelazijn werktWie eenvoudig wil afvallen moet zeker appelazijn proberen. Afvallen met appelazijn gaat namelijk uitstekend, doordat app…
Slank Appel & Chroom, helpt het echt of af te vallen?Slank Appel & Chroom, helpt het echt of af te vallen?Appelazijn wordt al eeuwenlang beschouwd als een uitstekend middel tegen overgewicht. Appelazijn breekt vet af en het ho…
Automatisch afvallen tijdens je slaap met NachtslankAutomatisch afvallen tijdens je slaap met NachtslankMet Nachtslank kunt u elke nacht gezond afvallen volgens Vitamust. Het is de nummer 1 uit de VS. Uit onderzoek is bekend…
Appelazijn voor uw gezondheidAppelazijn voor uw gezondheidAppelazijn is verkrijgbaar bij de meeste reformzaken en wordt veel gebruikt om af te vallen. Maar appelazijn is niet all…
Kilokiller  afvallen met drie drankjes per dagKilokiller afvallen met drie drankjes per dagKilokiller is een serie bruistabletten die hulp bieden bij het afvallen. Met de Kilokiller bruistabletten maak je een di…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Afvallen met appelazijn"

Reacties

Nadia, 20-11-2014 06:09 #7
Biologische appelazijn kun je ook bij alberthein krijgen

Ab, 22-01-2013 22:26 #6
"Marleen, 02-05-2012 15:09 #4
Ben al 5 kilo kwijt in 3 weken gebruik van appelazijn. Neem in de ochtend gemengd met sap of water en s, avonds na het eten.
Tip:bij de ab is ie goedkoop!"

Het plaatsen van bovenstaand bericht is al even geleden. Het gaat mij om de Tip:
"bij de ab is ie goedkoop!" Waar of wat is ab?

Loes1985, 20-07-2012 17:24 #5
Ik slik sinds korte tijd appelazijn pillen, van de tuinen, 3 maal daags 2!
Binnenkort ga ik op vakantie, daar wil ik graag deze pillen ook blijven slikken. Mag je deze in nemen in combinatie met alcoholische drankjes!

Marleen, 02-05-2012 15:09 #4
Ben al 5 kilo kwijt in 3 weken gebruik van appelazijn. Neem in de ochtend gemengd met sap of water en s, avonds na het eten. Tip:bij de ab is ie goedkoop!

Wendy Djojopawiro, 23-06-2010 15:19 #3
Mijn collega en ik zijn vanaf 18 juni 2010 begonnen met het gebruiken van appelazijn en wij merken dat er idd geen trek meer is voor zoetigheid en of andere voedings soorten. Wel moet ik erbij zeggen dat je toch nog "gewoon" moet eten (verminderen van je eet patroon is het best) Ik weeg op dit moment 66 kg met een lengte van 1.68, over twee weken weer eens wegen en kijken hoeveel er weg is! Wish me luck… :-)

Gr. Wendy

Jose Visser, 12-04-2010 13:56 #2
Hallo, ik heb zojuist een fles appelazijn gekocht in de reform winkel, maar hoe moet ik dit nu gaan gebruiken? ivm afvallen rondom de buik.ik hoor het graag van u vriendelijke groet jose visser

A. Slootweg-Tipker, 17-01-2010 13:21 #1
Een kennis van mij * met open been wond* Beland bij *Osteopathie* kreeg te horen! verdunde appelazijn! heeft geholpen!
De werking = maakt je van binnen schoon(aderen+ blokkades ). warme groet.

Infoteur: Dessal
Laatste update: 18-04-2019
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Reacties: 7
Medische informatie…
Schrijf mee!