InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afslankmiddel Obesimed: Werkt afvallen met Obesimed echt?

Afslankmiddel Obesimed: Werkt afvallen met Obesimed echt?

Afslankmiddel Obesimed: Werkt afvallen met Obesimed echt? Veel mensen hebben de reclame van Obesimed vast wel eens gezien, en zullen zich afvragen of dit middel ook echt helpt. Obesimed is een medisch hulpmiddel tegen overgewicht. Het middel zou je op natuurlijke wijze een vol gevoel geven, waardoor je minder trek hebt in eten. Afvallen is daarna gemakkelijk, want je krijgt minder calorieën binnen. Dat klinkt ideaal. Maar werkt Obesimed ook echt? Hoe duur is Obesimed? Zijn er goedkopere alternatieven?

Wat is Obesimed en hoe duur is het?

Obesimed is een hulpmiddel voor het bestrijden van overgewicht bij kinderen vanaf 10 jaar en volwassenen. Drie keer daags dienen er twee capsules worden ingenomen bij het eten. Het actieve ingrediënt van deze capsules is OMTEC 19. Dit ingrediënt zou grote hoeveelheden water in de maag absorberen er een substantie van maken die een vol gevoel geeft. Bovendien wordt het tempo waarmee het eten de maag verlaat vertraagd. Doordat er een ander eetpatroon wordt aangewend zou overgewicht bestreden worden. Een behandelingsperiode met een kuur van Obesimed duurt 30 dagen. Voor een kuur van 30 dagen ben je zon 66 tot 80 euro kwijt (afhankelijk van het soort verpakking dat je koopt). Voor deze prijs mag je verwachten dat dit hulpmiddel ook daadwerkelijk helpt. Is dit ook het geval? Is er een goedkoper alternatief?

OMTEC 19, het actieve ingrediënt van Obesimed

Allereerst is het interessant om te kijken wat het actieve ingrediënt van Obesimed is en wat het daadwerkelijk doet. OMTEC 19 bestaat uit plantaardige vezels, die inderdaad een grote absorberende werking hebben. Ze geven daardoor een voller gevoel waardoor je minder zin heb in eten. Vezels zijn bovendien erg goed voor je spijsvertering. Op het actieve ingrediënt van Obesimed is dus op zichzelf niks aan te merken. OMTEC 19 is echter verre van een uniek bestanddeel.

Werkt Obesimed echt?

Werkt Obesimed echt, zullen veel mensen zich afvragen alvorens het middel aan te schaffen. Obesimed kan een handig hulpmiddel zijn om je voller te gaan voelen. Over de werking van vezels valt niets te betwisten. Veel ervaringen op Internet geven aan dat Obesimed hun hongergevoel positief heeft beïnvloed, en Obesimed helpt in de strijd tegen de overtollige kilo's.

Het is echter belangrijk te weten dat Obesimed alleen kan worden gezien als een hulpmiddel en niet als hét middel tegen obesitas. Voor veel mensen is een vol gevoel niet alleen voldoende om te stoppen met eten. Veel mensen met overgewicht blijven eten hoewel ze zich toch vol voelen. Bovendien is het erg belangrijk om te kijken naar wat voor eten men tot zich neemt. Wanneer je alleen veel vet en suikers eet, zul je niet afvallen van de Obesimed capsules. Er is een serieuze verandering van eetpatroon nodig.

Is er een goedkoper alternatief?

Gezond voedingspatroon
Gezondheidsexperts raden aan dat je vezels binnenkrijgt via de normale dagelijkse voeding, en niet uit voedingssupplementen. Dit komt omdat in gezond eten veel meer voedingswaarde zit dan in een supplement. Mensen met een gezond voedingspatroon die genoeg granen, zaden, verse groenten, vers fruit en bonen eten hebben vaak niet eens extra vezels nodig. Volgens de Gezondheidsraad is de aanbeveling voor vezels 30-40 gram per dag. Dit staat gelijk aan 5 sneetjes volkorenbrood, 4 aardappelen, 200 gram groente en 2 stuks fruit (Bron: Medicinfo). Dit krijgen de meeste mensen dagelijks wel binnen. Wanneer je van jezelf denkt dat je niet genoeg vezels binnenkrijgt door je voeding, is het wel verstanding extra supplementen met vezels tot je te nemen. Het is altijd belangrijk veel water met je voedingssupplement te nemen. De vezels absorberen water, en wanneer dit niet aanwezig is kunnen de vezels een opstopping veroorzaken.

Alternatieve supplementen met vezels
Het is opmerkelijk dat Obesimed wordt gepresenteerd als een vernieuwend supplement op de markt. Voedingssupplementen met vezels zijn al geruime tijd te verkrijgen. Deze zijn vaak gewoon te verkrijgen bij de drogist of apotheek en hebben een veel lagere prijs dan het dure Obesimed. Een goedkoop voedingssupplement met vezels zijn de supplementen met Psylliumzaden. Deze zijn verkrijgbaar drogisterijen en apotheken. Deze supplementen kunnen de noodzakelijke vezels leveren om de darmen beter te laten werken.

Conclusie

Obesimed is een voedingssupplement dat hoofdzakelijk bestaat uit vezels, die ongetwijfeld een gunstig effect hebben op de spijsvertering en het hongergevoel. Er zijn veel positieve ervaringen te lezen over Obesimed op het Internet. Het nemen van een voedingssupplement alleen is echter geen garantie voor afvallen. Bovendien bestaan er veel goedkopere alternatieven. Zo kun je genoeg vezels binnenkrijgen door middel van een gezond voedingspatroon. Daarnaast bestaan er al geruime tijd voedingssupplementen die vezels bevatten en een stuk goedkoper zijn. Iedereen staat natuurlijk vrij in de keuze Obesimed te proberen.
© 2009 - 2019 Papillon, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Obesimed, hoe werkt het?Obesimed, hoe werkt het?Obesimed is een afslankmiddel wat vrij te verkrijgen is bij de drogist, apotheek en gezondheidswinkel. Wat zijn de voor…
Werkt Obesimed echt?Werkt Obesimed echt?Obesimed is een afslankmiddel waar veel reclame voor wordt gemaakt. De afslankpil is in 2009 op de markt gekomen en de e…
Afvallen: chroom gaat honger tegenAfvallen: chroom gaat honger tegenAfvallen is iets waar boeken over vol zijn geschreven, maar geen enkel dieet lijkt voor iedereen te werken. Tijdens het…
Xenical, een afslankmiddel wat goed werktXenical, een afslankmiddel wat goed werktXenical is een dieetpil om af te vallen voor mensen met fors overgewicht. Men gaat er vanuit dat Xenical geschikt is voo…
Afvallen met appelazijn werktAfvallen met appelazijn werktWie eenvoudig wil afvallen moet zeker appelazijn proberen. Afvallen met appelazijn gaat namelijk uitstekend, doordat app…
Bronnen en referenties
  • www.obesimed.nl Ervaringen Obesimed: http://www.tipsbijafvallen.nl/obesimed.htm Prijs Obesimed: http://www.deonlinedrogist.nl/obesimed-capsules-45st-p-6061.html

Reageer op het artikel "Afslankmiddel Obesimed: Werkt afvallen met Obesimed echt?"

Reactie

Diny Faber, 23-01-2010 18:06 #1
Ik gebruik nu sinds 12-01-2010 Obesimed, en het werkt niet.
Ik heb 135 stuks gekocht, krijg je bij geen juiste werking ook je geld terug?

Infoteur: Papillon
Laatste update: 26-11-2009
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!