InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met Caralluma van Lumaslim

Afvallen met Caralluma van Lumaslim

Caralluma fimbriata, een soort cactus, is een product dat gebruikt wordt om af te vallen door hongergevoel en eetlust te onderdrukken. Het bedrijf Lumaslim heeft een afslankmiddel ontwikkeld op basis van Caralluma. Volgens Lumaslim zouden deze dieetpillen je je eetlust remmen, meer energie geven en de opname van vetten verminderen. Met als resultaat dat je snel kilo’s kunt afvallen. Het werkzame bestanddeel in deze dieetpillen, Caralluma, wordt in India al eeuwenlang gegeten om eetlust te onderdrukken en het uithoudingsvermogen te vergroten. Omdat Caralluma snel een vol gevoel geeft, wordt het ook wel ‘hongersnood voedsel’ genoemd.

Afslanken met Lumaslim Caralluma?

Afvallen betekent in de meeste gevallen : minder eten en/of meer bewegen. Door hongergevoelens, lekkere trek en eten als troost of gezelligheid is minder eten voor veel mensen moeilijk vol te houden. De grootste kracht van Lumaslim Caralluma is het onderdrukken van deze hongergevoelens, waardoor het makkelijker is om minder te eten…en daardoor gewicht te verliezen.

Lumaslim Caralluma wordt in de drogist en op diverse webwinkels verkocht als dieetcapsules. Deze capsules dien je 1 of 2 maal per dag vóór het eten in te nemen. Volgens Lumaslim zelf hebben deze afslankpillen onderstaande resultaten:

  • Eetlustremmende invloed
  • Geeft energie
  • Vermindering van hongergevoelens
  • Dorstlessend
  • Vermindering van de behoefte aan zoetigheid
  • Bevordering van een evenwichtige bloedsuikerspiegel
  • Vermindering van de vetopname

Volgens Lumaslim is ‘uit vele onderzoeken’ gebleken dat de werkzame stoffen in Caralluma de vetophoping in het lichaam blokkeren. Voor de exacte werking en het gebruik van de pillen kun je het beste eerst de bijsluiten te lezen voordat je met een dieetkuur begint.

Onderzoek naar de werking van Caralluma

Aan veel dieetpillen en afslankmiddelen worden, met name door de fabrikanten, de meest geweldige eigenschappen toegedicht. Je kunt er vanuit gaan dat er geen enkel afslankmiddel bestaat dat voor iedereen werkt. Hieronder lees je een kort verslag van een van de onderzoeken die uitgevoerd zijn met Caralluma.

Wetenschappelijk onderzoek

In een klein, wetenschappelijk onderzoek in India werden 2 groepen van elk 50 personen met overgewicht (BMI boven 25) gedurende 2 maanden gevolgd. Groep 1 kreeg iedere dag Caralluma fimbriata, groep 2 kreeg een placebo.

Na 60 dagen bleek dat de personen in groep 1 geen significant lager gewicht, BMI, heupomvang of vetpercentage hadden dan de controlegroep. De buikomvang en eetlust van de personen in groep 1 was wel signifcant gedaald ten opzichte van de personen in groep 2.

Afvallen op een andere manier?

Afvallen met CLA

Conclusie: verlies je gewicht met Lumaslim Caralluma?

Lumaslim Caralluma is geen wonderpil waar je automatisch kilo’s mee verliest. Deze dieetpillen kunnen wel effectief zijn als je je hongergevoel wilt verminderen. Zoals met alle afslankpillen en afslankmiddelen geldt: zorg dat je eerst het advies van een expert zoals een huisarts of diëtiste inwint voordat je met een afslankproduct zoals Lumaslim Caralluma begint.

Lees verder

© 2010 - 2019 Michielonline, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Eetlust: opwekken en verminderenEetlust: opwekken en verminderenEetlust: opwekken, vermeerderen en verminderen. De eetlust wordt door de maag voortgebracht: wanneer de maag lange tijd…
Afvallen, Eten en HongerAfvallen en eten zijn uiteraard zeer nauw met elkaar verbonden. Dat afvallen niet altijd meevalt blijkt wel uit de aanda…
Afvallen zonder hongerAfvallen zonder hongerAfvallen gaat vaak gepaard met honger, maar dit hoeft niet. Je kunt heel goed afvallen zonder dat je regelmatig met een…
Dieet: welke voeding kan je hongergevoel tegengaan?Dieet: welke voeding kan je hongergevoel tegengaan?Afslanken is vaak een doelstelling waaraan je met veel goede bedoelingen begint, maar waar je al even snel moedeloos van…
Slapend afvallenAls je wilt afvallen dan kost dit extra energie. Afvallen gaat niet vanzelf. Een gezond eetpatroon is altijd een goede b…
Bronnen en referenties
  • www.lumaslim.nl

Reageer op het artikel "Afvallen met Caralluma van Lumaslim"

Reacties

Lucas, 24-10-2012 18:09 #4
Waar kan ik caralluma bestellen, ik zie geen link?

Oscar, 17-09-2012 23:51 #3
Waar kan ik caralluma bestellen? Is het ook bij de drogist te verkrijgen?

Misterc, 07-08-2012 12:25 #2
In dit artikel staat bij wetenschappelijk onderzoek tweemaal groep 2 ik denk dat de eerste groep 2 eigenlijk 1 hoort te zijn. Reactie infoteur, 09-08-2012
Bedankt voor deze terechte correctie. Ik heb het direct aangepast.

Helena, 25-06-2012 13:42 #1
Hoe kan ik de caralluma bestellen?

Infoteur: Michielonline
Laatste update: 09-08-2012
Subrubriek: Dieet
Special: Sneller afvallen
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!