InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Dieet: 3,5 kg tot 5,6 kg per week afvallen eiwitshakedieet

Dieet: 3,5 kg tot 5,6 kg per week afvallen eiwitshakedieet

Afvallen is voor veel mensen niet gemakkelijk. Zeker als je meer dan 5 kilo wilt afvallen, is doorzettingsvermogen en daadkracht noodzakelijk. Ook dit dieet vraagt inzet, maar het resultaat dat (bijna) dagelijks gewichtsverlies laat zien, werkt bijzonder motiverend. Eiwitten stimuleren de vetverbranding. Op basis van dát gegeven, werkt dit dieet uitstekend. Verlies 0,5 kg tot 0,8 kg per dag. Verlies dus 3,5 kg tot 5,6 kg per week.

Eiwit Shake Dieet

De naam van het dieet zegt het eigenlijk al. Het is een eiwit shake dieet. Eiwitten stimuleren de vetverbranding. Wie wil afvallen, wil de vetverbranding extra stimuleren. Daarom werkt een dieet dat gebaseerd is op eiwitten zo goed. Dit dieet is vooral geschikt voor mensen, die meer dan 5 kilo willen afvallen. Een eiwitshake maak je door poeder van uitstekende ingrediënten te mixen met water of melk. Als je een goed produkt hebt gekocht, smaakt het als een milkshake. Heerlijk!

Whey

Er zijn verschillende soorten Whey te koop, waarmee je de eiwitshake kunt maken. Niet alle soorten zijn even lekker. Om een dieet goed vol te kunnen houden, is de smaak best belangrijk. Daarom staat in dit artikel een voorbeeld van een Whey vermeld, die gegarandeerd heerlijk van smaak is. De oplosbaarheid van de whey poeder is een uitstekende graadmeter voor de kwaliteit van de eiwitten. Hoe beter de eiwitten oplossen, hoe beter de kwaliteit is. De Whey-Shake vermeld in dit artikel begint al met het eerste contact met melk of water op te lossen. Even roeren met een vork en het poeder is volledig opgegaan in de vloeistof. Wil je echt genieten van een overheerlijke milkshake? Gooi dan het poeder met melk in een blender of shake beker. De volle smaak die dan ontstaat, is buitengewoon lekker! Dát maakt het volgen van dit dieet een stuk gemakkelijker. Meerdere keren per dag een milkshake drinken, is toch geen straf?

Whey-Shake bevat een optimale combinatie van Whey eiwit Isolaat en Concentraat. De eiwitten zijn van een dergelijk hoog niveau dat ze volledig bio-actief zijn. Dat betekent eigenlijk dat ze maximaal werkzaam zijn en de vetverbranding goed stimuleren. Daarnaast vult de shake als een echte maaltijd en is er geen sprake van een honger gevoel.

Maaltijdvervanger

Wie geen dieet wil volgen, maar op gewicht wil blijven of slechts een paar kilo wil afvallen, kan er ook voor kiezen slechts het ontbijt te vervangen door een eiwitshake. De vetverbranding wordt extra gestimuleerd gedurende de dag. Bovendien is het een gemakkelijk snel klaar te maken ontbijt. Ook als je niet veel tijd hebt om te ontbijten, is een shake een prima optie. Daarnaast kun je er voor kiezen om regelmatig een lunch of diner te vervangen door een eiwitshake.

Eiwit Shake Dieet & JoJo-effect

Het eiwit shake dieet is in de eerste weken best zwaar en intensief. Toch gaat je lichaam niet geheel in de zogenoemde 'spaarstand'. Je lichaam kan het prima aan, om enkele weken streng op dieet te zijn, mits je verder helemaal gezond bent. Maar meestal kom je na afloop van het dieet dan weer in gewicht aan. Het zogeheten JoJo-effect. Door na de eerste weken, rustig op te bouwen, zal je lichaam niet heftig reageren door extra te gaan vasthouden. Hiermee wordt het JoJo-effect voorkomen. Indien je niet geheel gezond bent, is het beter om met begeleiding van een diëtist een poging te doen om af te vallen.

DIEET: Eiwit Shake Dieet

Afhankelijk van de hoeveelheid kilo's je wilt afvallen, kun je de eerste fase minimaal 2 weken en maximaal 4 weken volgen.
Drink minimaal 2 liter water per dag. Onderstaand tabel is een voorbeeld. Je kunt bijvoorbeeld in plaats van bloemkool ook andere produkten gebruiken. Later in het artikel enkele voorbeelden.

Fase 12 tot 4 weken volgen
1e maaltijd2x visolie capsule1x vitaminepil1x eiwitshake (1 schep + 200 ml melk)Ontbijt
2e maaltijd 1x eiwitshake (1 schep + 200 ml melk)
3e maaltijd Eiwit ReepLunch
4e maaltijd50 gr gebakken champignons150 gr gekookte bloemkool1x eiwitshake (1 schep + 200 ml melk)Diner

Fase 22 weken volgen
1e maaltijd2x visolie capsule1x vitaminepilEiwit Shake (1x schep + 200ml melk)Ontbijt
2e maaltijd Eiwit Shake (1x schep + 200ml melk)
3e maaltijd EiwitreepLunch
4e maaltijd50 gr gebakken champignons150 gr gekookte bloemkool150 gr gemarineerde kipfiletDiner

Fase 32 weken volgen
1e maaltijd2x visolie capsule1x vitaminepilEiwit Shake (1x schep + 200ml melk)1 volkoren boterham2 plakjes kipfilet1 appel
3e maaltijd Eiwitreepof komkommer
4e maaltijd50 gr gebakken champignons150 gr gekookte bloemkool150 gr gemarineerde kipfilet

Fase 42 weken volgen
1e maaltijd2x visolie capsule1x vitaminepilEiwitshake (1x schep + 200 ml melk)1 volkoren boterham2 plakjes kipfilet1 appel
2e maaltijd Eiwitshake (1x schep + 200 ml melk)
3e maaltijd 2x volkoren boterhammet kipfilet of rosbeefbakje 0% vet yoghurt

Na de 4e fase eet je dus weer gewoon 3 maaltijden per dag, met tussendoor nog een eiwitshake. Nu is het belangrijk om vol te houden en niet terug te vallen in een oud eetpatroon. Als het goed is, is de behoefte aan vettigheid en 'lekkere' produkten helemaal afgenomen na de 4e fase.

Wat móet je per dag
2 liter water of light frisdrank drinken
3x eiwitrijke maaltijd (shakes/eitwitreep)
1x vlees of vis 150 gr
3x volkoren boterham
1x een vrucht
1x bakje yoghurt
2 visolie capsules
1 vitaminepil

Wat mág je per dag
type 1 groenten
type 2 groenten max 200 gr
koffie/thee met zoetstof
Cola Light, Spa orange, Sweppes light

Type 1 groenten (onbeperkt eten)

  • Alle soorten Sla aangemaakt met een beetje Olie Azijn en Kruiden
  • Andijvie, Augurken (best op Azijn), Asperges
  • Bieslook, Bindsla, Broccoli, Bloemkool
  • Champignons, Chinese kool, Courgette
  • Komkommer, Kropsla, Krulsla
  • Paprika, Peterselie
  • Rabarber, Radicchio, Radijs, Rettich
  • Savooi Kool, Selderij, Snijboontjes, Sojascheuten, Spinazie
  • Tuinkers, Tomaten
  • Veldsla, Venkel
  • Waterkers, Witlof, Witte Kool
  • Zuurkool en Zuring

Type 2 groenten (Max 200 gr per dag)

  • Artisjokharten, Aubergine, Ajuin
  • Boerenkool, Boterbonen
  • Knolselderie, Koolrabi, Koolraap, Kerstomaten
  • Prei, peultjes, Pompoen, Prinsessenbonen
  • Rabarber, Rode Kool (rauw)
  • Sjalotjes, Snijbiet, Spruitjes
  • Taugé
  • Uien
  • Zilveruitjes

Niet toegestaan

  • Erwten
  • Kervel, Kikkererwten
  • Maïs
  • Olijven
  • Pijnboompitten
  • Rode biet
  • Witte of rode bonen (boterbonen)
  • Artisjok
  • Flagolet
  • Pastinaak
  • Wortelen
  • Aardappelen

Type 1 beleg

Magere Kipfilet, Rosbief, rookvlees, tong, achterham, kiprollade, kalkoenham

Type 2 Beleg (beperk tot 2 boterhammen per dag)

Kipsate, Filet American, Komkommersalade

Toegestane kruiden

Basilicum, dille, dragon, gember, knoflook, koriander, oregano, rozemarijn, salie, tijm.

Toegestane dressings:

Olie, citroensap, kruiden en specerijen.
Kant-en-klare dressings zonder suiker en met minder dan 2 gram koolhydraten per eetlepel.

Advies

Écht lekkere whey shakes met een letterlijke heerlijke smaak van een milkshake krijg je met Whey van Revolutions.
Dit weet ik uit ervaring. En kan ik op smaak garanderen. Vooral Vanilla Icecream is erg lekker. Bovendien is er een uitstekende combinatie van eiwit-isolaat en concentraat.

De eitwitrepen van Elite (Whey Gourmet Bars - Dymatize) in de smaken cookies&cream of fudge brownie zijn ook één van de lekkerste eiwitrepen. Verder is het een kwestie van uitproberen en proeven.

Lees verder

© 2010 - 2017 Alex, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De beste eiwitshake of whey shakeDe beste eiwitshake of whey shakeMensen die veel aan krachttraining doen kunnen haast niet zonder: een goede eiwitshake, ook wel whey shake genoemd. Het…
Afvallen met zeewier eiwitshakesAfvallen met zeewier eiwitshakesEiwitshakes zijn een populaire maaltijdvervanger voor wie probeert van de overtollige kilo's af te komen. Wat minder bek…
Een shakebeker voor eiwitshakes kopenEen shakebeker voor eiwitshakes kopenEen shakebeker is een soort bidon, maar dan speciaal voor het prepareren van eiwitshakes of whey shakes. Ze hebben een a…
Hoe werken eiwitshakes?Hoe werken eiwitshakes?Wat zijn eiwitshakes? Welke verschillende varianten zijn er? En hoeveel mag ik per dag gebruiken? Eiwitshakes zijn een t…
De voordelen, nadelen en gevaren van eiwitshakesDe voordelen, nadelen en gevaren van eiwitshakesVeel sporters gebruik eiwitshakes om hun spieren te ontwikkelen, af te vallen, beter te kunnen presteren of juist te her…
Bronnen en referenties
  • Dr. Mehmet Cengiz Oz

Reageer op het artikel "Dieet: 3,5 kg tot 5,6 kg per week afvallen eiwitshakedieet"

Reacties

Dr Huub, 24-04-2017 11:36 #45
Gesteld dat je basaal metabolisme 1700 kcal is en je helemaal niets zou eten een week, dan verbrand je 7 x 1700 = 11.900 kcal per week. Een kilo lichaamsvet is 9000 kcal, dit zou dus betekenen dat indien je helemaal niets eet iets meer dan een kilo zou kwijtraken, hoe kan het dan dat indien je wel eet je meer dan een kilo zou afvallen, 5 kilo zelfs in een week dat is 45.000 kcal. Elk streven om meer dan een halve kilo per week kwijt te raken gaat meestal of ten koste van het vochtgehalte in je lichaam of van het spierweefsel en dat moet je ten alle tijden voorkomen.

Rozanne, 10-02-2017 11:45 #44
Hey allen,
Zijn er mensen die niet zijn afgevallen met dit dieet en hoeveel zijn de meeste afgevallen?

Sanne, 24-10-2014 20:34 #43
De bloemkool en de champignons zijn als voorbeeld. Dit kun je vervangen door andere gelijkwaardige producten.
Verder ben ik het niet helemaal eens met een paar dingen van het artikel… Light frisdranken, bijvoorbeeld, kunnen de kans op obesitas juist vergroten. Er zitten weliswaar minder calorieën in, maar dat komt doordat er in de light varianten gebruik wordt gemaakt van zoetstoffen in plaats van suiker. Door het gebruik van zoetstoffen, blijven de calorieën laag. Verder ben ik sowieso niet echt 'fan' van light/zero - dranken, maar dat heeft niets met dit artikel te maken.

Daarnaast is '1x schep + 200 ml melk' nogal een ruim begrip. Wat voor schep? van 30 gram of van 100 gram? Iedereen heeft natuurlijk een andere 'schep'. Iemand van 100 kilo die 6x krachttraining per week doet, heeft natuurlijk andere behoeften dan iemand die 2x per week een half uur hardloopt.

Sowieso is het niet heel gezond om 4 shakes per dag te nemen gedurende 4 weken. Waar haal je de rest van je vitamines en mineralen vandaan? Uit die ene vitaminepil die je in de ochtend slikt? De vitaminepil is enkel een 'aanvulling' op je dagelijkse vitamines, geen vervanging.

Er zijn zoooooveel verschillenden soorten eiwit/whey etc. Welke is goed om af te vallen? De Weightcare van de kruidvat, bijvoorbeeld, is weer een heel ander plan. Er zijn flink wat varianten van Whey waar ontzettend veel koolhydraten in zitten. Dan gaat je doel icm bovenstaand artikel al voorbij. En waarom mixen met 200 ml melk? Ik mix het (28 gram) met 250 ml water en dat gaat ook prima.

Dan zijn er nog de vragen van bijvoorbeeld Corinne Walst, wat er niet goed gaat: wat de weegschaal aangeeft is niet zo belangrijk. Koop eens een meetlint en meet je lichaam. Worden de centimeters minder? Dan val je wél af óf je lichaam wordt strakker gevormd, wat wil zeggen: je bouwt spieren op. Als je te weinig eet, houdt je lichaam reserves vast. Ook is het bewezen dat enkel cardio niet goed voor je is. Veel beter is om aan krachttraining te gaan doen. Er zijn prima schema's op internet te vinden om dit thuis te doen, maar ik raad je aan om begeleiding te zoeken wanneer je start, ivm blessures.

En nog de vragen: 'Waar kan ik het kopen?' en 'Wat kost het?'. Er zijn verschillende websites waar je het online kunt bestellen, volgende dag in huis. Of je kunt het in een winkel in de stad kopen, zoals bij De Tuinen. De prijzen verschillen per product. De een kost meer dan de ander. Dat komt omdat er in de een meer eiwit dan in de ander zit. Sommige merken bevatten maar 40% eiwit, terwijl anderen zo'n 90% eiwit bevatten. Hier zit al een verschil in de prijs. Als je goed en persoonlijk advies wilt, zul je langs een specialist en/of winkel moeten gaan.

Ryanne, 22-09-2014 09:56 #42
Ik ben 3 dagen bezig en 2 kilo kwijt. dat is dus het beginnerstempo, en dat motiveert.
Vraag; waarom elke dag 50 gr gebakken champignons?

Steffie, 26-06-2014 16:19 #41
Ik begrijp niet goed of ik nu strikt het beschreven schema aan moet houden, dus week 1 alléén 4 shakes, een reep en bloemkool met champignons? Of mag ik er ook alles van de lijst eten waarbij staat dat je het mag eten? Oftewel… vul ik het aan met die lijst? Of mag ik enkel wat in het schema staat? En, mag ik ook ei eten?

Adinda Westdorp, 06-04-2014 12:41 #40
Beste,

Wanneer mag je in deze weke type 1 en type 2 groente eten?
Zie het er niet tussen staan.

Met vriendelijke groet,
Adinda Westdorp

Monique, 07-03-2014 15:28 #39
Ik ben in de eerste fase, ik red de 4 shakes per dag echt niet, ik neem er 1 als ontbijt, dan als lunch,
avondeten groentes/rauwkost en met moeite een 3e shake, is die vierde echt noodzakelijk?
De repen vind ik niet te doen, is daar een alternatief voor?

Kk, 30-09-2013 20:46 #38
Hoe bestel ik hem?

Marije, 12-09-2013 14:49 #37
Hoi
Ik ben begonnen met de wc shake van de kruidvat. Helpen ze je met afvallen en hoeveel val je gemiddeld per week af?

Soulmate, 12-08-2013 11:12 #36
Ik ben nu op dieet al 3 weken. Ik neem 3 shakes per dag en verder niks alleen water. Ik ben nu van 73 kilo naar 64 kilo gegaan, en hoewel het meeste vocht zal zijn zal er toch echt ook een gedeelte vet van weg zijn. Verder neem ik om de dag in de ochtend een klein laagje gekookt water met een eetlepel honing, dat laat ik oplossen en daar doorheen roer ik een HEEL KLEIN mespuntje (een kwart mespuntje ofzo, 010 gr I guess) speed. Ik voel me geweldig! Omdat ik echt zeer weinig neem kan ik gewoon slapen savonds. En ik doe het op maandag/woensdag/vrijdag en verder neem ik op dinsdag/donderdag/zaterdag een banaan. Ik merk nu wel aan mezelf dat ik na al die jaren hier zo gelukkig van wordt dat al mijn vreetkicks spontaan zijn verdwenen omdat ik dit gelukzalige gevoel nooit meer wil opgeven, voor niks niet. Eindelijk na al die jaren voel ik me mooi en zelfverzekerd en wat krijg ik er een hoop complimenten over! Niemand weet hoe het echt zit, maar het uiterlijke plaatje is prachtig aan het worden en weet je, de binnenkant zie alleen ik zelf. Ik wil er nog 10 kilo af en dan is het helemaal zoals ik wil.

Corinne Walst, 26-07-2013 11:51 #35
Wat doe ik verkeerd!

Door 4 jaar geleden te stoppen met roken is er 10 kilo bijgekomen. Had er eerst geen probleem mee maar naar mate je ouder wordt gaat dat in de weg zitten. Mijn mentale knopje is om maar hapert volgens mij!

Heb nu 2 weken de whey van Revolutions, smaakt perfect. Hou me aan het eerste schema, drink 2 liter water, vitamine pil, 1 dexaprine pil en denk ik 4 koffie met een klein beetje suiker en vaak nog 2 hele grote mokken sterrenmunt thee zonder suiker.

08.00 uur shake
10.30 uur shake
13.00 uur gemengde sla met komkommer, tomaat en soms tonijn, dressing van een beetje azijn, olie en water of een shake
15.30 uur een shake
18.00 uur Soms eet ik met mijn gezin mee maar dan geen aardappels en gewoon een heel klein portie, of een gemengde sallade of een gegrild visje of als ik nergens zin in heb een shake
20.30 een bakje 0% vet yoghurt met een Granny Smith

Daarbuiten loop ik bijna iedere dag op de loopband, schuin, stand 6 voor minimaal 30 min en doe 2 x in de week intensief body Combat.
Toen ik er aan begon woog ik 85,6 kilo en ik ben dan weer 83.4 en de vlgende dag weer 85. Ik raak er gefrustreerd van en wil de weegschaal door het raam gooien. Verder gebruik ik ook nog Dexaprine, heb daar overigens geen bijverschijnselen van. Je sport er super op.
Ik geef de moed nog niet op maar leuk is anders!

WAT GAAT ER DAN NIET GOED!
Wie heeft er suggesties voor me.

Cyerano, 24-07-2013 15:48 #34
5 augustus moet ik weer beginnen met het voetbalseizoen en ik weeg momenteel 93 kilogram op een lengte van 1.85. Ik wil dit dieet (streng) volgen tot de 4de en vanaf daar kijken hoe ik het combineer met beter gaan eten (pasta's, brood, rijst e.d.). Ik zal dagelijks bijhouden wat ik gegeten heb en/of ik daadwerkelijk ben afgevallen. Ik mik op maximaal 85 kilo en minimaal 89.

Houdoe!

Glenda, 08-07-2013 21:45 #33
Wat kost 1 blik eiwitshake en om 25 kilo af te vallen hoeveel blikken heb ik dan nodig?

Hafida, 11-06-2013 00:54 #32
Hoi, waar kan ik deze shake bestellen?

Diert, 05-06-2013 12:55 #31
Beste,

Ik ben van plan om dit dieet te volgen. Nu had ik een aantal vragen bij het dieet zelf:
-wat moet je per dag, dit staat niet beschreven in het schema per dag? De yoghurt staat in fase 1 er niet bij. nu was mijn vraag of dit wel moet genomen worden of niet? is de wat moet je per dag dan wat je moet doen na fase 4 of tijdens alle fasen?

alvast bedankt

T. Scholte, 20-05-2013 15:04 #30
VRAAG MIJN MAN EN IK WILLEN OP EIWIT SHAKES DIEET, MAAR MIJN MA IS 79 JAAR, IK ZELF HEB HOGE BLOEDDRUK EN GEBRUIK DAAR MEDICIJNEN VOOR
MOGEN WIJ DIT DIEET VOLGEN?

Marjolein, 11-04-2013 14:59 #29
Hallo,
dit lijkt mij een mooi en aangenaam dieet, gemakkelijk en niet al te ingewikkeld. Wél wil ik u erop attenderen dat je van een visolie-capsule hoge bloeddruk activeert, dus liever zonder visolie maar met een multivitamine. Nog één vraagje kan de shake ook in yoghurt gemengd worden. Ik ga het zeker proberen.
Hartelijke groeten,
Marjolein

Anna, 17-01-2013 18:25 #28
Roos, ik denk dat je iets verkeerds doet? want, het moet indd Smoothie zijn. :-) welke merk maaltijdshake heb je, ik heb altijd van de Kruidvat. ik doe 250ml half volle melk, En 2 schepjes. En goed kloppen! tot dat het op stijgt.

Sandra, 14-01-2013 09:36 #27
Hallo
Ik zou het ook zeer graag eens willen proberen en ik zie dat deze vraag hier al meermaals gevraagd is.
Waar kan ik dit allemaal kopen?

Kees, 03-01-2013 11:25 #26
Ik wil ook shake doen, alleen waar kan ik het bestellen?

Stevencoppens, 19-12-2012 14:32 #25
Beste, wat kost mij zo'n Whey-dieet?

Roos, 10-12-2012 12:10 #24
HELP! mijn eiwitshakes smaken net cement (alsof er korreltjes zand erin zaten) is dat normaal? Hoort zo'n shake niet 100% "smooth" te zijn?

Aliya, 10-10-2012 21:04 #23
Ik wil er ook aan beginnen, maar hoeveel kost nou zoiets en waar kan je het kopen?

Amina, 21-08-2012 09:52 #22
Hallo,
Heb een vraagje. Ik zou heel graag de shakes willen kopen samen met die visolie capsule en die vitaminepil, maar waar kan ik dat kopen? Ik wil zeer graag deze whey shakes kopen?
Aub help me!

Christie, 01-08-2012 12:58 #21
Hoi, ik kom moeilijk aan het vijf keer eten op een dag. Kan dit kwaad als ik maar 3shakes drink en één maaltijd op een dag binnenkrijg?

Mich, 23-07-2012 23:18 #20
Ik ben vandaag begonnen met de shakes. Het zit natuurlijk nog in me hoofd, want echt last van een honger gevoel kan ik niet zeggen, maar ik ben toch op zoek naar wat ik wel mag eten. Buiten 50 gram champignons en bloemkool (en mogelijk zelfs andere groente) wordt ik niet echt wijs uit bovenstaand schema. Ik zie dat de vraag eerder gesteld is. Maar is het nu de bedoeling dat ik de shakes aanvul met het gedeelte "wat moet je eten per dag" of is dat niet tijdens dieet maar op 'normale dagen'. Hoor/lees het graag!

Sofie, 15-06-2012 13:49 #19
Ik heb vandaag de whey protein shakes gekocht en ik ga er morgen mee beginnen. Maar 18 kilo afvallen in 3 weken zou perfect zijn, vermits ik al 50 dieten ofzo heb geprobeerd, maar niets lukt echt. Ik had dan 1 vraagje, zie je lichamelijk ook een groot verschil?

Rasha, 04-06-2012 12:43 #18
Ik woog 3 jaar geleden 91 kilo, en heb 40 jaar alle dieten gehad die je je kunt bedenken
altijd kwam het er weer aan.

3 jaar geleden ben ik met shakes begonnen, en geloof het of niet, ik was in 3 weken 18 kilo afgevallen, ik ben nu iets zwaarder geworden, ongv 3 kilo

1 dag eet ik gewoon alles, en 1 dag shakes gaat echt perfect, geen jojo effect meer,

ik eet ook weleens 2 dagen alles wat los en vast zit, heerlijk vroeger moest ik dan weer weken lijnen, nu 1 dag op shake en het is er weer af, ik leef weer!

Floortje, 09-05-2012 20:07 #17
Ik vroeg mij af of ik 5x per dag 25 gram eiwitpoeder moet gebruiken in 200 ml. melk. Of krijg ik zo teveel eiwitpoeder binnen? Ik moet min. 30 kilo kwijt.

Michel, 23-04-2012 10:46 #16
Hallo, Ik volg dit dieet nu bijna 3 weken en in de eerste week ben ik bijna 7 kilo afgevallen, echter daarna de volgende bijna 2 weken geen grammetje meer. Ik doe precies hetzelfde als de eerste week dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand ditzelfde meegemaakt? Verder prima vol te houden en erg makkelijk zeker voor iemand als ik die continue wisselende diensten heb. Hoop dat iemand mij een verklaring kan geven! Of mij kan geruststellen dat dit tijdelijk is en naar verloop toch weer verder gewicht gaat verliezen. Zelf blijf ik wel stug volhouden.

Fermano, 15-04-2012 18:29 #15
Mijn vraag is of ik bij bovenstaand schema ook de zaken mag en moet eten die bij de lijst staan van "wat je dagelijks moet eten". Bijvoorbeeld bij ontbijt een shake + 1 boterham en later ook nog 2 (volkoren) boterhammen. En 's avonds bij het eten een stukje vlees. M.a.w. het schema met de shake's aangevuld met wat je dagelijks moet eten. Alvast dank voor de moeite te beantwoorden.

Timvvl, 10-02-2012 11:55 #14
Is afvallen met shakes ook wel werkelijk afvallen want ik lees hier eigenlijk dat het lekker is, maar doet het je dan ook afvallen. Ik wil op een verantwoorde manier afvallen, en niet dat als ik in de toekomst stop met het drinken van shakes dat er de kilo's weer bij komen. Dan heeft het toch ook weer geen zin he.

Marlot, 07-11-2011 11:49 #13
Ik had nog een vraagje, want ik ben 17 en wil totaal geen spieren, maar wil whey producten zijn juist om meer spieren etc te krijgen. Dat wil ik totaal niet. Ik heb Whey premium gekocht shakes voor een maand alleen ik had daar een afval programma gekregen die is heel anders dan die van u is 4 shakes niet teveel? Want ik wil totaal niet aankomen. Er moet echt 15 kilo af! Ik wil graag deze dinsdag al beginnen. Hoeveel shakes en repen moet ik per dag en waar kan ik zo afval programma vinden? Want je bent wel veel geld kwijt snapt u? En op de whey sites staat dat je 4 kilo per maand afvalt en volgens u per week? Sorry voor alle vragen ik wil graag duidelijkheid. en welke vitamine pillen moet je inemen, want ik heb ook medicijnen. Als laaste vraag moet je wel 2 weken lang championgs eten? Want daar vind ik geen vervangers voor. Ik heb nu repen voor een maand en shakes van WHEY hopelijk niet voor mn spieren. Ik hoop snel iets van u te horen.
Vriendelijke groeten,
marlot

Petra, 26-10-2011 12:18 #12
Eindelijk eens een dieet wat werkt! Ben nu bijna 3 weken bezig en ruim 7 kilo kwijt!
Die shakes vullen geweldig, echt geen honger en de aarbei en chocoladerepen zijn ook echt heerlijk en vullen ook geweldig! Ben nog wel even benieuwd hoe het zit met het eten van fruit tussendoor…

Carlijn, 24-09-2011 10:36 #11
Ik wil deze shakes graag proberen. Ik moet maar een klein beetje afvallen denk ik, maar het zit op lastige plekken. Door niet snoepen en sporten ben ik in korte tijd 6 kilo afgevallen, maar juist niet waar ik wilde; heupen en buik en gezicht. Wellicht dat dit met de shakes wel lukt. Ik heb een aantal vragen:

- mag je er bij sporten?
- aangezien ik werk en niet iedereen hierover wil vertellen; kan ik mij ook houden aan jullie ontbijt en avondeten, maar als lunch op werk gewoon een boterham en/of een reep?

Stefan, 06-09-2011 19:55 #10
Was ik weer. Op het moment ben ik bijna weer normaal aan het eten.

Wat eet ik nu?
06:00 shake
09:00 2 volkoren broodjes met mager vlees
12:00 weer 2 broodjes met mager vlees
15:00 weer 2 broodjes met mager vlees
18:00/19:00 avondeten(gerechten zoals aangegeven in mijn eerdere berichtje)
20:00 shake.

Ook neem ik nog steeds 2/3 liter water tot me elke dag, dit helpt als ik een keertje een hongergevoel krijg tussen de maaltijden in. Over een week(of 2) ga ik men shakes met halfvolle melk ipv water vermengen, chocoladesmaak ga ik denk ik halen :) Ook ga ik dan weer makkelijker doen met avondeten, wel een keertje mee uit eten, wel bij andere mee-eten, wel een xtje bbqen wanneer het mooi weer is.

Gewicht is nog steeds aan het dalen op het moment, niet zo rap meer maar toch wel een kilo tot anderhalf per week. Hoef niet meer af te vallen, zit nu lekker in me vel. Reden dat ik nog wel afval is omdat ik niet in 1x weer teveel tot me wil nemen dus bouw het allemaal rustig op zodat mijn lichaam eraan went. Elke week net iets meer naar binnen.

Stefan, 22-08-2011 09:22 #9
10 kilo kwijt nu, hou me niet meer aan de fases. Eet 2 volkoren broodjes meer als er aangegeven wordt op fase 2. Ook heb ik een boek aangeschaft over afvallen met eiwitten, niet voor de manieren daarin beschreven want die wijken weer af van wat hier beschreven wordt. Het boek heb ik aangeschaft wegens de gerechten die erin staan. Zo heb ik gister 100gr biefstuk gebakken in olijfolie met gemengde paddestoelen (200gr dacht ik) met een half teentje knoflook en peper en zout gegeten. Gewoon lekker en koolhydraatarm gegeten dus :)

Stefan, 04-08-2011 01:10 #8
Zelf ga ik volgende week beginnen met het bovenstaande schema. Op het moment weeg ik 95 kilo bij een lengte van 178cm en leeftijd van 24 jaar. Viscapsules zijn al besteld eveneens als de shakes, repen en shake beker. Ik zal na twee weken uiterlijk weer posten hier.

Marcia, 13-07-2011 23:12 #7
Hoi,
kan ik het alleen als ontbijt drinken? En rest van de dag mijn eetschema erop aanpassen?
Wil namelijk ietjes minder dan 5kilo kwijt.

Mvg Reactie infoteur, 23-07-2011
Hoi,

Dat is prima.

Succes!

Hoek, 20-06-2011 10:54 #6
Ik wil graag dit gaan doen maar hoe doe je dat in tijd? 's ochtends moet je een shake en tussen de middag de reep maar daar tussen in moet ik nog een keer een shake hoezit dit? Mag je in de eerste fase geen fruit?

Puck, 31-01-2011 12:16 #5
Ik heb vorige week het ei dieet gevolgd en daarmee ben ik 4,5 kilo mee afgevallen. De eiern komen nu wel mijn neus uit. Ik wil wel met eiwitten blijven ontbijten maar eieren krijg ik niet meer weg. Nu wil ik een eiwit shake aan gaan schaffen. En dit voor het ontbijt en luch gaan gebruiken en dan het avondeten een lichte maaltijd gebruiken. Kan ik met deze constructie nog meer afvallen?

Chris Verhoeven, 24-08-2010 07:03 #4
Ik had nog een vraagje. Bij type 1 groenten staat dat je het onbeperkt mag eten, maar waarom staat er op het menu van fase 1 dan 50 gram gebakken champignons en 150 gram gekookte bloemkool? Rn hoe bak ik het beste de champignons? Daar ben ik dan ook dol op, met dieetolie? Want boter is natuurlijk ook vet.
Groeten Chris

Noel, 28-07-2010 20:31 #3
Ik ga morgen beginnen met de eiwit shakes. Ik begin niet meteen met fase 1. Ik ben namelijk al heel wat kilo`s kwijt, maar helaas ook een paar kilootjes aangekomen. Ik wil door middel van de shakes de kilo's kwijtraken en deze ook blijven gebruiken om op gewicht te blijven. Heeft iemand toevallig nog wat handige tips voor me? Reactie infoteur, 28-07-2010
Hi Noel,

Belangrijkste is te ontbijten met eiwitten en de shakes
zijn daar uitstekend geschikt voor.
Zelf ontbijt ik dagelijks met een eiwitshake.
Je start je vetverbranding direct en door de eiwitten
verbrand je ook nog eens meer calorieën dan indien
je ontbijt zonder eiwitten.

Als je daarmee begint en jezelf aanleert met de shakes
als gewoonte te gaan ontbijten, ben je al goed op weg.

Hou de verbranding in gang door regelmatig te eten.

Verder natuurlijk niet te veel foute vetten en koolhydraten eten,
maar dat is vanzelfsprekend.

Af en toe extra een (avond)maaltijd vervangen met de shake werkt ook goed.

Dat is de basis!

Succes!

Joke, 08-07-2010 14:54 #2
Ik wil dit dieet graag proberen, is het de bedoeling dag ik elke in fase 1 bloemkool moet eten? Of mogen het ook andere groentes zijn? Reactie infoteur, 08-07-2010
Hi Joke,

Je kunt uit zowel de categorie type 1 als type 2 uit
het overzicht in het artikel kiezen.
Waarbij je bij type 1 onbeperkt van die groenten mag
eten en bij type 2 maximaal 200 gram per dag, maar
volgens het dieetschema, dus 150 gram per dag.

Als je alle fases hebt doorlopen, kun je overgaan tot
max 200 gram van type 2 groenten.

Succes!

Tess, 07-07-2010 10:58 #1
Goede morgen, ik heb de eiwit repen aangeschaft, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ze niet lekker vind, zou er een ander alternatief zijn voor die reep? cracker of wat? of een maaltijdreep van atkins of ander afslank produkt? krijg deze bijna niet weg. Reactie infoteur, 07-07-2010
Hi Tess,

Wat zonde! Ik vind ze zelf wel heel lekker,
zeker in vergelijking tot andere eiwitrepen.
Maar smaken verschillen natuurlijk. Vervelend
dat je ze niet lekker vindt en toch in huis hebt gehaald.
Krijg je ze ook niet weg, door ze dunne plakjes te snijden
en dan per stukje op te eten? Zo eet ik ze namelijk zelf.
Ik krijg ook zeker geen hele reep in 1x weg, maar
ik snij de reep eerst in 2-en, leg de helft weg voor later
en snij vervolgens de eerste helft in kleine plakjes
van een halve centimeter.
Ik vind de fudgebrownie overigens het lekkerst.

Als je een maaltijdreep van een ander dieet wél lekker
vindt, zal het ongetwijfeld ook goed werken. Ik ben
niet bekend met de repen van atkins, maar het concept zal
hetzelfde zijn, vermoed ik.

Een cracker raad ik niet aan. Je mist dan, zeker in de 1e
weken, te veel aan voedingstoffen en energie.

Succes!

Infoteur: Alex
Laatste update: 22-06-2010
Subrubriek: Dieet
Special: Dieet
Reacties: 45
Medische informatie…
Schrijf mee!