InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Atkins dieet: dieetproducten

Atkins dieet: dieetproducten

Atkins dieet: dieetproducten Het Atkins dieet kan aangevuld worden met diverse dieetproducten welke je kunnen helpen bij het afvallen. Er zijn Atkins Advantage repen welke reeds in de inductiefase geschikt zijn als tussendoortje, en er zijn Atkins Endulge producten welke incidenteel ook als maaltijdvervanger gebruikt kunnen worden. Tot slot zijn er nog diverse overige Atkins dieetproducten, zoals broodmix, pasta en sauzen. Dr. Atkin ontdekte dat zijn dieet goed aansloeg, en heeft besloten een speciale lijn met Atkins producten op de markt te brengen. Deze producten zijn koolhydraatarm en zijn dikwijls in verschillende smaken en soorten verkrijgbaar.

Atkins Advantage tussendoortjes

Ook wanneer je uitgebalanceerde en gezonde maaltijden eet, kan het voorkomen dat je tussendoor toch nog trek krijgt, over het algemeen in iets zoets. Het is dan erg verleidelijk om naar die heerlijke bonbons te grijpen of een handje chips te nemen. Dit is echter niet verstandig. Dergelijke tussendoortjes bevatten dikwijls heel veel suikers en vooral veel koolhydraten. Hierdoor zal het afvallen niet bepaald van een leien dakje gaan en tegengewerkt worden. Atkins erkent dat mensen tussen de maaltijden door behoefte kunnen hebben aan iets lekkers, en heeft hiervoor een oplossing bedacht, namelijk de Atkins Advantage lijn. Er zijn diverse soorten Atkins Advantage tussendoortjes, waaronder:
  • Atkins Advantage Chocolate Orange bar
  • Atkins Advantage Chocolate Decadence
  • Atkins Advantage Hazelnoot Crunch
  • Atkins Advantage Chocolate Brownie

Advantage-repen kunnen dienen als tussendoortjes en kunnen reeds in de inductiefase gebruikt worden, zolang je maar blijft afvallen. De Atkins dieetrepen zijn niet bedoeld als maaltijdvervangers.

Atkins Endulge

De Atkins Endulge producten kan je nuttigen vanaf de tweede fase, voortgezet gewichtsverlies. Deze producten zijn geschikt als tussendoortje maar ook als incidentele maaltijdvervanger.

Er zijn diverse soorten Atkins Endulge producten, waaronder:
  • Atkins Endulge Nutty Fudge Brownie
  • Atkins Endulge Peanut Caramel Cluster reep
  • Atkins Endulge Crispy Milk Chocolate
  • Atkins Endulge Chocolade Pindakaas cups

Overige Atkins producten

Daarnaast zijn er nog een aantal producten die speciaal voor het Atkins dieet ontwikkeld zijn:
  • Atkins afbak broodjes
  • Atkins Advantage Shakemix (in diverse smaken)
  • Atkins pasta penne
  • Atkins Quick Quisine sauzen en siropen
  • Atkins Day Break Crunchy Muesli
  • Atkins baking mix (voor het zelf maken van koekjes, cake en brood)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Atkins healt & medical information service (2004) Atkins voor beginners

Reageer op het artikel "Atkins dieet: dieetproducten"

Reactie

Susanne van Es, 27-05-2013 21:37 #1
Goedenavond, waar kan ik de atkins pasta penne+ quick quisine sausen en siropen kopen/bestellen?
mvg susanne

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 12-07-2010
Subrubriek: Dieet
Special: Atkins dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!