InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Het Bodysense dieet

Het Bodysense dieet

Het Bodysense dieet Het Bodysense dieet is voornamelijk bedoeld voor vrouwen, die willen leren luisteren naar hun lichaamssignalen. Het is belangrijk bij dit dieet om goed op de caloriën te letten en suiker is ten strengste verboden. Het dieet is bedoeld om goed te leren luisteren naar je lichaam. Hierdoor zou je in je eigen tempo, op een effectieve manier af kunnen slanken.

Voor wie is het dieet bedoeld?

Het dieet is uitsluitend bedoeld voor vrouwen. Het streeft naar het vinden van het ultieme lichaamsgewicht. Het ultieme lichaamsgewicht is het gewicht dat bij je past, waar je je goed bij voelt. Dat het dieet uitsluitend voor vrouwen is bedoeld komt doordat het te maken heeft met de menstruatiecyclus.

Drie fasen

Het dieet is gebaseerd op drie fasen. Deze drie fasen hebben te maken met de menstruatiecyclus van de vrouw. Deze drie fasen worden bijgehouden door middel van een dagboek, waarin u iedere dag opschrijft wat u heeft gegeten. Ook worden in dit boek de calorieën, gevoelens en gedachten netjes bijgehouden.

Waarom werkt het Bodysensedieet zo goed?

Als je begint aan het Bodysensedieet zul je ondervinden dat het is toegestaan 'grote' hoeveelheden voedsel te eten. Dit voedsel zit echter niet vol met calorieën en vetten. Je zal dus een verzadigd gevoel hebben na het eten, maar het aantal calorieën die u binnen krijgt blijft gering.

Rustig eten

Een ander doel van het dieet is het verzadigde gevoel versterken. Dit gaat heel simpel door rustig en bewust eten. Hierdoor speelt het verzadigde gevoel sneller op en zul je dus genoeg hebben aan een kleiner portie. Dit zal niet de eerste keer gelijk lukken, maar door middel van een rustige opbouw komt het resultaat vanzelf.

VoordelenNadelen
Het is goed aan te passen aan uw leefomstandigheden.Het dieet vereist veel discipline.
Het uiteindelijke doel kun je zelf bepalen.Het bijhouden van een (uitgebreid) dagboek over uw gevoels, gedachten en resultaat zal wat tijd innemen.
De voeding is gezond, het is dus een verantwoorde manier van afvallen.Het dieet is niet gebaseerd op snel af willen vallen, de kilo's zullen dus niet na een week weg zijn. Het wachten op resultaat zal enig geduld vereisen.
Het dieet geeft een opstap naar betere eetgewoonten.Het dieet is uitsluitend bedoeld voor vrouwen, mannen zullen er niets tot niet veel aan hebben.

Bodysense dieet proberen, of meer weten?

Dan kunt u het boek 'The body Sense Natural diet' bestellen, op bijvoorbeeld bol.com.

Lees verder

© 2010 - 2019 Daanpeper, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Wat is voor jou het beste dieet?Wat is voor jou het beste dieet?Er zijn ontzettend veel soorten diëten en sommige beloven dat je in een mum van tijd veel kunt afvallen. Voo sommige men…

Reageer op het artikel "Het Bodysense dieet"

Infoteur: Daanpeper
Gepubliceerd: 26-09-2010
Subrubriek: Dieet
Special: Gezond afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!