InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Het kyalin-dieet

Het kyalin-dieet

Wie wil afslanken of vermageren kan talrijke diëten volgen, elk met hun specifieke kenmerken en werkwijzen. Een van deze diëten is het Kyalin-dieet. Hoe werkt dit dieet? Het kyalin-dieet is voornamelijk gebaseerd op het klassieke proteine dieet. De focus ligt op het eten van eiwitreike voeding en het vermijden van koolhydraten en vetten.

Hoe werkt het kyalin dieet?

Bij een eiwitdieet of proteinedieet beperkt men de inname van koolhydraten en suikers. Dit zet het lichaam ertoe aan om energie uit andere elementen te halen. Normaalgezien zou het lichaam zich dan eerst richten tot de afbraak van spieren. Bij het proteinedieet worden de spieren echter beschermd door de grotere hoeveelheid eiwitten die opgenomen worden, dus rest er het lichaam enkel nog de mogelijkheid om energie te putten uit vetverbranding.

Stappenplan

Het kyalin dieet is een dieet dat grotendeels gebaseerd is op het klassieke eiwitdieet. Daarnaast belooft men met het kyalin dieet een optimale opvolging door een speciale coach die voor begeleiding zorgt doorheen het "kyalin stappenplan". Dit dieet stelt namelijk vier fases voorop waar men doorheen moet om tot een ideaal resultaat te komen.

De afslankfase

In deze fase moet men een strikt dieet volgen waarbij dagelijks een aantal 'eiwitporties' opgenomen moeten worden, in combinatie met groenten en vlees of vis. In deze fase zijn koolhydraten zoals aardappelen, brood, pasta en fruit uit den boze. Deze eerste fase dient voornamelijk om gewicht te verliezen. Tijdens deze fase moet men het opgelegde aantal eiwitporties eten, zodat de spieren in het lichaam niet afgebroken worden bij gebrek aan koolhydraten en suikers.

De Reïntroductiefase

Tijdens de reïntroductiefase worden koolhydraten opnieuw opgenomen in het voedingsschema. De eiwitsupplementen die voorgeschreven werden in de afslankfase zullen geleidelijk vervangen worden door fruit en graanproducten.

De Stabiliseringsfase

In deze fase zullen de eiwitsupplementen volledig vervangen worden door een gezonde voedingsstijl en worden ook zetmeelproducten weer toegelaten.

Gezonde voeding

Deze laatste stap wordt in het kyalin dieet geen fase meer genoemd, maar een levensstijl. Men streeft naar een eetpatroon waarin gezonde producten vooropstaan en waar geen 'verboden' producten meer bestaan, zolang ze met mate geconsumeerd worden.

Producten

De Kyalin coaches beschikken over een gamma aan producten die gezond en eiwitrijk zijn. Dit zijn zogenaamd de ideale producten om tijdens het dieet te gebruiken. Het gaat om soepen, dranken, kant-en-klare gerechten, maar ook koekjes en aperitiefhapjes, ontbijtgranen, beleg en supplementen.
© 2011 - 2019 Juliedr, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.kyalin.be

Reageer op het artikel "Het kyalin-dieet"

Infoteur: Juliedr
Gepubliceerd: 25-03-2011
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!