InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Slank de zomer in, snel vijf kilo afvallen in één week

Slank de zomer in, snel vijf kilo afvallen in één week

Slank de zomer in, snel vijf kilo afvallen in één week Het is een droom van velen, snel afvallen en slank de zomer in. Hierdoor zou het fijn zijn om snel vijf kilo af te vallen in slechts één week tijd. Zo kun je nog net iets slanker worden, voordat vakantie begint. Snel afvallen is niet altijd even gezond en effectief, maar het kan wel! Snel 5 kilo afvallen is mogelijk, wanneer je over motivatie en discipline beschikt. Je zult je dan gedurende enkele dagen aan een streng dieet moeten houden en je strikt aan de opgegeven menu's moeten houden.

Snel afvallen helpt tegen onzekerheid

Uit onderzoek is gebleken dat 70% van de Nederlandse vrouwen onzeker is over haar lichaam en zich te dik voelt. Bij 40% van deze vrouwen is deze onzekerheid nadrukkelijk aanwezig bij een dagje op het strand. Dat deze Nederlandse vrouwen zeer onzeker zijn over hun lichaam blijkt onder anderen uit het feit dat 9 op de 10 vrouwelijke jongvolwassenen zich niet in bikini durven te tonen. Zij kiezen liever voor een badpak of dragen wijde shirts over hun bikini heen. Juist wanneer je erg onzeker bent over je lichaam kan het fijn zijn nog net voor de vakantie een paar kilo af te vallen. Met onderstaande tips en aanwijzingen kun jij vijf kilo afvallen in één week tijd. Natuurlijk is dit mede afhankelijk van je lichaamsactiviteit, lichamelijke bouw en stofwisseling. Wel is wil ik aanraden dit dieet alleen te gebruiken als je een paar kilo kwijt wilt om bikini slank de zomer in te gaan of nog net een paar kilo lichter wil zijn om zo in het huwelijk te treden. Wanneer je veel kilo's kwijt moet is het niet raadzaam om dit dieet te volgen.

Veel bewegen

Naast dit dieet is beweging natuurlijk van groot belang. Probeer eens dagelijks minimaal een uur achtereen te bewegen. Dit hoeft niet perse in de sportschool. Een uur stevig wandelen of fietsen is prima. Zorg wel dat je, je tempo opvoert, zodra je gaat slenteren zal je zeer weinig calorieën verbranden.

Het ontbijt

Ook wanneer je 5 kilo in 1 week wilt afvallen is het goed om te ontbijten. Door te ontbijten breng je je verbranding op gang. Tijdens het ontbijt mag je onbeperkt koffie en thee drinken, zolang dit maar zonder melk en suiker gebeurd. Een extra aanrader is groene thee. Naast thee en koffie mag je dagelijks één product kiezen uit de in dit artikel genoemde fruit, eiwit en koolhydraat lijst.

De lunch

Tijdens de lunch is het ook weer belangrijk om voldoende te drinken. Ook hier kun je weer kiezen uit koffie en thee. Daarnaast mag je nu 2 stuks aanbevolen fruit eten en dit combineren met 1 aanbevolen eiwitrijk product en 1 koolhydraatrijk product. Variatie is belangrijk. Kies dus voor een andere combinatie dan, dat je tijdens het ontbijt gebruikt hebt.

Diner

Tijdens het diner mag je kiezen uit 3 aanbevolen groenten of fruit. Dit mag je combineren met een koolhydraat rijk product en een eiwitrijk product.

Aanbevolen fruit

  • 1 banaan
  • 1 groene appel
  • 1 grapefruit
  • 1 sinaasappel
  • 70 gram aardbeien
  • 70 gram druiven

Aanbevolen eiwitrijke producten

  • 100ml yoghurt 0% vet of 100ml kwark 0% vet. Denk eens aan de producten van het merk Optimel die zeer geschikt zijn om te gebruiken tijdens dit dieet.
  • 1 beker magere melk
  • 1 gekookt ei
  • 100 gram tonijn uit blik. Let hierbij goed op dat je tonijn op water gebruikt en niet op olie basis!
  • 80 gram 20+ kaas of 20+ geitenkaas
  • 40 gram ongezouten nootjes

Aanbevolen koolhydraatrijke producten

  • 1 plakje grof volkoren brood
  • 4 eetlepels muesli zonder chocolade, suikers etc.
  • 2 volkoren knäckebröd
  • 100 gram volkorenpasta
  • 2 kleine aardappels

Aanbevolen groenten

  • 100 gram spitskool
  • 100 gram winterpeen
  • 100 gram bloemkool
  • 100 gram verse bladspinazie
  • 100 gram rode bietjes
  • 100 gram spruitjes
  • 100 gram asperges

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Snel afvallen in een weekSnel afvallen in een weekSnel afvallen in een week, wie wil dat nou niet? Misschien heb je over een week wel een belangrijk feest en wil je er op…
Op dieet en toch zoveel eten als je wiltOp dieet en toch zoveel eten als je wiltAfvallen met een dieet is niet makkelijk. Het kan dan enorm helpen om één dag in de week zoveel te eten als je wilt. Die…
Hoe kun je 5 kilo afvallen?Hoe kun je 5 kilo afvallen?5 kilo afvallen klinkt gemakkelijk: het is niet zo veel. Toch kan het wel erg lastig zijn, juist omdat je onderschat hoe…
Bronnen en referenties
  • TIjdschrift Sante juni 2010

Reageer op het artikel "Slank de zomer in, snel vijf kilo afvallen in één week"

Reacties

Audrey Geveke, 30-01-2017 14:54 #4
Goedemiddag, op dit moment volg ik het dieet : slank de zomer in. Oftewel 5 kilo afvallen in 1 week. Begrijp ik goed dat je tijdens het diner 3 stuks fruit e/O groente mag hebben? En is het ook goed om een stukje kipfilet te nemen als eiwitrijk produkt? Heeft u nog meer tips? Vriendelijke groet, Audrey Geveke Reactie infoteur, 02-02-2017
Beste Audrey,

Het belangrijkste is dat je met het eten doet wat je het beste uitkomt. Daarbij kun je rekeninghouden je doelstellingen voor een gewenst streefgewicht. Gegeven adviezen zijn altijd adviezen die je helpen om een keuze te maken.

Snel afvallen is niet altijd even gezond en effectief en daar moet je bij het samenstellen van je maaltijden rekening mee houden.

TekstSchrijverT

Laura, 26-07-2015 15:54 #3
Hey
Als ik dit dieet volhou, Kan ik dan echt in een week 5 kilo afvallen? ook zonder te sporten? Of moet je wel gaan sporten? Reactie infoteur, 01-09-2015
Hallo Laura,

Alles hangt af van je discipline en doorzettingsvermogen.
Daarnaast is het bewegen (per fiets of te voet) een goed hulpmiddel om calorieën te verbranden.

TekstSchrijverT

Melissa, 06-07-2014 17:54 #2
Hoi, ik wil dit dieet proberen want ik wil een paar kilootjes er af. Alleen heb ik gelezen dat er vaak een jojo effect aan een kort dieet zit. Is dat bij dit dieet ook het geval en is het wel gezond? Reactie infoteur, 28-09-2014
Hoi Melissa,

Het is inderdaad mogelijk om 5 kilo af te vallen in 1 week tijd. Het is echter alleen mogelijk, wanneer je over een sterke motiviatie en discipline beschikt. Maar dat geldt feitelijk voor alles wat we in ons dagelijks leven doen.

Hoe gaat het nu met je gewichtsbeheersing?

TekstSchrijverT

Eva, 06-05-2013 10:24 #1
Heeft er iemand ervaring met dit dieet? En werkt het echt? Reactie infoteur, 20-05-2013
Ben je op zoek naar een dieet?

Infoteur: Tekstschrijvert
Laatste update: 28-09-2016
Subrubriek: Dieet
Special: Lichaam en geest
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!