InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen rond je buik

Afvallen rond je buik

Afvallen rond je buik lijkt erg moeilijk maar dat is het niet. Veel mensen proberen alleen af te vallen rond hun buik door te diëten. Er komen wat meer dingen kijken bij het afvallen rond je buik dan alleen maar een dieet. Hoe kan je nu het snelst afvallen rond je buik? En welke oefeningen kan je het beste doen? Dit ga ik je uitleggen. Wil je afvallen rond je buik dan zal je er wel wat moeite voor moeten doen. Een combinatie van gezonder eten en elke dag bewegen is de sleutel tot succes met het afvallen rond je buik.

Wat versta je onder gezonder eten?

Gezonder eten houdt in dat je ieder geval elke dag moet proberen om regelmatig te eten. Zorg dat je lichaam elke 2-3 uur wat eten binnen krijgt. Dit zorgt voor een optimale vetverbranding van het lichaam. Eet minimaal 5 tot 6 keer per dag. Nu lijkt dit veel maar in die 5 tot 6 maaltijden zitten ook de tussendoortjes verwerkt.

Bijvoorbeeld:
  • 08.00 ontbijt
  • 10.00 gezond tussendoortje
  • 12.00 lunch
  • 15.00 gezond tussendoortje
  • 18.00 avond eten
  • 20.00 eventueel een gezonde snack

Het is ook heel belangrijk dat je minimaal 3 uur voor je naar bed gaat niets meer eet. Zodra je gaat slapen stopt je lichaam met vet verbranden en wordt alles als vet opgeslagen.

En Sporten?

Ook heel belangrijk als je wilt afvallen rond je buik. Probeer elke dag 10-15 minuten vrij te maken om te bewegen rond je buik. Het gaat erom dat je elke dag wat buikspier oefeningen gaat doen. Er zijn een heleboel varianten met buikspieroefeningen. Zoek zelf een paar leuke oefeningen uit en probeer het elke dag af te wisselen. Zo wordt het niet eentonig en houdt je het langer vol.
Als je eventueel een pull–up bar hebt dan kan je daar ook buikspier oefeningen mee doen.

Wat voor soorten buikspieroefeningen zijn er allemaal?

  • Sit-ups
  • Double leg lifts
  • Alternating leg walks
  • Double leg reverse crunches
  • Scharen

Hoe snel ben ik weer strak?

Dit hangt er vanaf hoe consequent je de oefeningen blijft volhouden en op je eetpatroon blijft letten. Met alleen sporten of alleen diëten red je het vaak niet. Een combinatie van allebei geeft de meeste kans op succes. En sporten is natuurlijk erg gezond.
© 2011 - 2017 Alice85, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het nut of de onzin van buikspieroefeningenHet nut of de onzin van buikspieroefeningenBen jij die buik ook zo zat en wil je strakke buikspieren? Allerlei apparaten, programma's en diëten beloven je een stra…
Buikspieroefeningen: buikspieren trainen voor een sixpackBuikspieroefeningen: buikspieren trainen voor een sixpackIedereen wil graag een strakke buik of een sixpack. Een goedgetrainde buik ziet er niet alleen mooi uit, maar de buik is…
Snel afvallen rond je buikSnel afvallen rond je buikVeel mensen willen maar wat graag het vet kwijt dat rond de buik zit. Logisch, want dit is dé plek waar vet veelal wordt…
Afvallen met Wonder Core: strakke buik met oefeningenAfvallen met Wonder Core: strakke buik met oefeningenWonder Core is een toestel dat je kunt gebruiken om mee af te vallen. Je kunt er met name je buik- en rugspieren trainen…
Vijf tips om Buikvet te verbrandenVijf tips om Buikvet te verbrandenBuikvet is iets waar veel mensen mee te kampen hebben. Door het doen van buikspieroefeningen kun je buikvet verbranden.…

Reageer op het artikel "Afvallen rond je buik"

Reacties

M., 25-07-2014 00:03 #3
Interessant artikel, maar dat je als je slaapt geen vet meer verbrandt kan kloppen maar dat alles opgeslagen wordt als vet, klopt niet, want ook een goede nachtrust kost je zo'n 400/500 calorieën, maar meestal eet je dat er weer gedeeltelijk bij zodra je ontbijt en je lichaam weer op gang brengt. Omdat je snachts niet eet en wel verbrandt en vocht afscheidt, lijkt je buik sochtends ook altijd platter dan in de loop van de dag.

Cauwberghs Francoise, 01-10-2013 16:27 #2
Galstenen met zware infectie (gele huid) verwijderd in 2010. Nu nog regelmatig pijnscheuten in de galstreek en soms lever. Ligt het aan mijn eten? Hoe kan ik dit verhelpen?

Nel van Valkenburg, 20-09-2011 16:43 #1
Bedankt voor de informatie mijn hele leven heb ik al een dikke maag en na een tip van mijn vriendin kwam ik jullie site tegen. Ik ga het gauw proberen. Zijn er nog tips voor bejaarde die sinds juli met pensioen zijn en eindelijk tijd voor zich zelf hebben.

Infoteur: Alice85
Gepubliceerd: 24-05-2011
Subrubriek: Dieet
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!