InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen zonder een dieet te volgen

Afvallen zonder een dieet te volgen

Afvallen zonder een dieet te volgen Iedereen wil wel eens een paar kilo’s of gewicht verliezen. Maar niet iedereen heeft zin om een dieet te volgen. In dit artikel een paar tips om zonder een dieet te volgen, tóch wat kwijt te raken.

Sla geen maaltijden over

Het is belangrijk om een aantal keer per dag te eten. Sla vooral het ontbijt niet over, het ontbijt brengt jouw verbranding op gang. Neemt u geen ontbijt, kunt u zich al snel moe voelen. Door het ontbijt niet over te slaan, krijgt u minder snel honger en wordt de kans dus kleiner om een snack te nemen. De verbranding in uw lichaam wordt vertraagd door het langere tijd niet eten. Neem bijvoorbeeld 3 maaltijden en 3 tussendoortjes.

Keuzes

Kies de juiste producten! Neem bijvoorbeeld yoghurt in plaats van ijs, noten in plaats van chips, bak uw eten in olijfolie in plaats van boter, gril uw vlees in plaats van gefrituurd vlees. Koop geen zoete, vette producten, zo komt u ook niet in de verleiding om het te eten.

Water

Water, een drank dat de dorst lest, en nog gezond ook. Het vervoert de voedingsstoffen naar de cellen en vervoert afvalstoffen van de cellen. Drink na een tussendoortje een glas water, u krijgt het gevoel dat u vol zit en zo wordt de neiging om nog iets te snoepen minder.

Beweging

Wilt u afvallen, moet u meer gaan bewegen. Verbrandt u meer dan u eet, verliest u kilo’s. Heeft u niet zoveel tijd om te bewegen, koop een paar gewichten en gebruik deze tijdens het werk. Of ga thuis touwtje springen voor de tv.

Aandacht

Let erop hoe u eet. Kauw vaker en wees bewust wat u eet en dát u eet. Hierdoor verteert het eten sneller en uw maag kan sneller aangeven dat u vol zit.

Kauwgom

Kauwgom vergroot het hongergevoel! Kauw dus geen kauwgom. Uw maag heeft het idee dat er iets binnenkomt en maakt stoffen aan die de spijsvertering in gang zetten. De oorzaak hiervan is honger.

Actief

Mensen die uit zichzelf erg beweeglijk zijn, verbranden meer. Denk aan het schommelen, tikken op de tafel, wiebelen op de stoel. Deze persoon zal 10% meer verbranden dan een persoon die stil zit.

Tijd

Neem de tijd om kilo’s te verliezen. Dit kan niet van de een op de andere dag gebeuren. Neem een paar weken.

Emotie

Bent u gestrest, verdrietig of gefrustreerd, eet u sneller. Let hierop! U eet niet omdat u honger heeft, u probeert uw emotie weg te eten. Na verloop van tijd voelt u zich schuldig dat u dit gedaan heeft.

Samen

Kunt u samen met uw partner afvallen, stimuleer dit! Samen afvallen is veel makkelijker dan alles alleen doormaken. U kunt elkaar steunen, oppeppen en motiveren.
Gerelateerde artikelen
Hoe kun je 5 kilo afvallen?Hoe kun je 5 kilo afvallen?5 kilo afvallen klinkt gemakkelijk: het is niet zo veel. Toch kan het wel erg lastig zijn, juist omdat je onderschat hoe…
Gewicht verliezen? Zes tips om gemotiveerd te blijvenGewicht verliezen? Zes tips om gemotiveerd te blijvenVeel mensen die willen afvallen houden het meestal niet lang vol. Gewicht verliezen gaat gemakkelijker als je gemotiveer…
Het Cambridge dieet, hoe werkt het?Het Cambridge dieet, hoe werkt het?Het Cambridge dieet is een dieet gebaseerd op snel afvallen met een laag calorieën dieet. Er wordt wel gezegd dat dit di…
Afvallen? De 5 voedingstips voor een goede startAfvallen? De 5 voedingstips voor een goede startNiets is zo moeilijk als goed en gezond afvallen. Met name de combinatie van een snel resultaat en gezond en verantwoord…

Reageer op het artikel "Afvallen zonder een dieet te volgen"

Infoteur: Jootje
Gepubliceerd: 15-08-2007
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!