InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Ontgift je lichaam met een fruitdag!

Ontgift je lichaam met een fruitdag!

Ontgift je lichaam met een fruitdag! Af en toe een fruitdag inplannen is geen gek idee. Het is een reiniging voor je lichaam. Je eet op zo'n dag bijna niets anders als fruit. Lees hier hoe je het precies doet. Het is eigenlijk heel simpel en het idee erachter is dat je met een fruitdag je lichaam van binnen reinigt. Op een fruitdag eet je bijna alleen maar fruit en groente, de hele dag, verder niets anders. Een fruitdag moet je zeker niet te vaak doen, want dat is ook niet goed voor je lichaam. Een keer per maand is prima, maar je kan het ook eens in de twee weken doen. Een fruitdag kun je het beste plannen op een dag dat je weinig te doen hebt. Doe het dus niet als je moet werken of het huishouden moet doen.

Voorbeeld van een fruitdag

Ontbijt

  • 1 banaan
  • 1 kiwi
  • een glas vers geperst vruchtensap

Tussendoor

  • 1 appel
  • een schijf meloen

Lunch

  • 1 appel
  • 1 sinaasappel
  • 1 kiwi
  • Opkikker (bouillon)

Tussendoor

  • 2 schijven ananas

Diner

  • 200 gram roerbakgroente
  • 75 gram tartaar of 100 gram witte vis

's Avonds

  • 2 schijven meloen

Je kan dit menu natuurlijk helemaal zelf samenstellen, dit is maar een voorbeeld. Je kan een fruitdag ook afwisselen met groenten, zoals paprika, tomaat, komkommer enzovoorts. Als je op een fruitdag jezelf wat slap begint te voelen kan je een beetje bouillon nemen of wat extra groente of fruit. Zorg ook dat je minimaal 1,5 liter water neemt. Met water kan je lichaam zichzelf nog beter reinigen, het helpt namelijk de afvalstoffen af te drijven en als je niet genoeg drinkt krijg je hoofdpijn.

Veel mensen denken ook dat fruit veel suikers bevat, dit kan ook wel kloppen, maar deze suikers zijn niet de echte dikmakers. Het zijn gezonde suikers die een lichaam nodig heeft. De enige suiker die schadelijk is en waar je echt dik van wordt is geraffineerde suiker.

Een fruitdag wordt ook regelmatig aangeraden door bekende dieetgoeroe's zoals Sonja Bakker, welke ook een fruitdag beschrijft in een van haar boeken. Ook kan een fruitdag helpen bij pijn in gewrichten en bij maagzuur. Tegenwoordig eten we namelijk veel te veel en te ongezond en zo onstaan er vaak lichamelijke klachten. Daarnaast bewegen de meeste mensen niet heel erg veel, neem als voorbeeld dat mensen sneller geneigd zijn om de auto te pakken dan de fiets. In de producten die we eten zitten heel vaak E-nummers verwerkt en die zijn ook niet echt goed voor de gezondheid. Alle reden dus om zo af en toe een fruitdag in te lassen. Je zult vanzelf zien hoe lekker fruit wel niet kan zijn. Vooral in de zomer is er heerlijk fruit verkrijgbaar zoals aardbeien, ananas, meloen, bessen en nog veel meer lekker.

Als je als afwisseling groente gebruikt kun je in de supermarkt de zogeheten snoepgroente kopen, deze groente smaakt echt heerlijk en is verkrijgbaar in tomaatjes, mini komkommers, kleine paprika's en zelfs radijsjes. Je kan ook kiezen voor waspeen, ook erg lekker en gezond.
© 2011 - 2019 Linda1986, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Ontgift je lichaam met een fruitdag!"

Reacties

Marcel Wels, 19-09-2014 13:09 #2
Het is altijd goed om zo lang mogelijk fruit te eten, de hele dag door zou het beste zijn. 's avonds eet je dan een maaltijd met veel groente. Ik ben op die manier bijna 50 kg afgevallen. In het begin is het even wennen en kun je je wat ongemakkelijk gaan voelen. dit heeft meestal uit te staan met het ontgiftigen van het lichaam, dit na een paar dag weg. Maar het kan ook langer duren, omdat elk lichaam verschilt en de één meer ballast heeft dan de ander. Waarom ben ik nu voor op fruit en groente? Omdat het lichaam daar op afgesteld is. Wij zijn geen vlees eters, maar ook ik eet vlees en vis, maar dan wel met veel groente. Onze maag en darmen functioneren het beste of fruit en rauwe groente, het spijsverteringskanaal zal je dankbaar zijn en ziektes kunnen lang wegblijven ook al is het geen garantie. Na een tijdje ben je niets anders nodig en niemand eet zo lekker als jij. Je moet de Schepper niet teleurstellen maar dankbaar zijn. Toen Hij de hof van Eden weghaalde liet Hij uit genade de fruitbomen staan, dit zet tot nadenken.

Wilma Bol, 02-04-2013 13:40 #1
Vreemd om te lezen, dat je op een GROENTE en FRUIT dag, tartaar of witte vis mag eten!
Dat is helemaal niet nodig volgens mij.

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 22-07-2011
Subrubriek: Dieet
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!