InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Tips om af te vallen zonder dieet, zonder veel moeite

Tips om af te vallen zonder dieet, zonder veel moeite

Tips om af te vallen zonder dieet, zonder veel moeite Afvallen kan zo makkelijk zijn. Gewicht verliezen hoeft geen drama te zijn. Enkele makkelijke tips die iedereen helpt gewicht te verliezen, zonder dieet en zonder veel moeite. Ook jij kan makkelijk gewicht verliezen! Ook jij kan makkelijk afvallen!

Mobiel bellen

Iedereen heeft tegenwoordig een mobiel. Bel jij vaak met je mobiel en wil je graag gewicht verliezen? Gebruik deze tip om gewicht te verliezen terwijl je belt: sta op terwijl je belt en beweeg! Blijf niet zitten! Stimuleer je stofwisseling door staand te bellen en te bewegen. Wat zijn de voordelen? Iedereen die regelmatig opstaat en beweegt op een dag krijgt een:
  • Slankere taille,
  • Lager BMI en het
  • Vetpercentage is verbeterd.
Hoe werkt het? Probeer nooit langer dan 30 minuten stil te zitten, kom uit je stoel en loop in de rondte zo´n 3 minuten voordat je weer gaat zitten.

Slapen

Om gewicht te verliezen zonder veel moeite is een gezonde nachtrust een voorwaarde. Iedereen die graag wil afvallen zonder een dieet te volgen moet beseffen dat iedere nacht voldoende slaap noodzakelijk is. Een gebrek aan slaap wekt het hongergevoel op. Mensen die lijden aan een slaap te kort, ook de moeders die borstvoeding geven in de nacht, maken een hormoon aan dat het hongergevoel veroorzaakt. Een nachtrust van 7 uur is ideaal om gewicht te verliezen. Ga een half uur eerder naar bed om tot rust te komen en slaap iedere nacht 7 uur.

Eet langzaam

De volgende tip om slanker te worden zonder een dieet te volgen is: eet langzamer! Eet bewuster! Kauw het voedsel goed! Wat is het grote voordeel om langzaam te eten? De spijsvertering wordt veel beter in gang gezet maar het belangrijkste om af te vallen is: iedereen heeft een langer verzadigd gevoel door langzamer te eten en goed te kauwen! Hoe langzamer je eet, hoe meer hormonen aangemaakt worden die de eetlust remmen. Gebruik meer volkoren producten: daar moet je langer op kauwen! Een groot voordeel voor iedereen die graag gewicht wil verliezen!

Kijk minder tv

Wil jij graag afvallen maar zijn die reclame beelden op tv over dikmakers behoorlijk confronterend? Zet die tv uit! Of kijk naar films op DVD´s waar geen reclames met lekker eten op staan! Ook tijdens de maaltijd kijken hele volksstammen naar de tv en worden tijdens het eten geconfronteerd met lekkere reclames. Verleidingen die moeilijk zijn te weerstaan tijdens moeilijke momenten van ons afslankdoel. Eet liever aan de eettafel en kijk zo min mogelijk tv tijdens het afvallen!

Weeg jezelf regelmatig

Haal je weegschaal maar boven water, de volgende tip om zonder moeite gewicht te verliezen is een makkelijke: ga iedere dag of iedere week op de weegschaal staan. Waarom? Door jezelf met grote regelmatig te wegen blijf je langer slank. Onderzoekers ontdekten dat mensen die zich amper tot nooit wogen, zo´n 2,2 kilo zwaarder waren dan diegene die zich regelmatig wogen! Diegene die dagelijks of wekelijks op de weegschaal staan, waren 5,5 kilo lichter! Zeer de moeite waard dus deze afval tip!

Meer bewegen, minder eten

De volgende tip is een bekende tip: wil je afvallen zal je minder moeten eten en meer moeten bewegen. Kost het je de grootste moeite om te gaan bewegen? Begin door na iedere 30 minuten stil op een stoel gezeten te hebben, op te staan en zo´n 3 minuten in de rondte te lopen. Het zal in het begin wennen zijn. Bouw je beweging langzaam op totdat je zo ver bent om flink en actief dagelijks te gaan bewegen. Kleine veranderingen kunnen grote veranderingen veroorzaken!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.infocoachroberta.com/afslanken
  • http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/10afvallenzonderdieet/1.php
  • http://gezonder-afvallen.nl/
  • http://gezondheid-voeding.todio.nl/dieet-voeding/makkelijk-afvallen-zonder-dieet-met-een-gezond-eetpatroon-1611.html
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/leven/84702-beweging-het-grote-voordeel-van-actief-bewegen.html

Reageer op het artikel "Tips om af te vallen zonder dieet, zonder veel moeite"

Infoteur: Roberta
Laatste update: 08-03-2012
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!