InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Hoe werken afslankpleisters?

Hoe werken afslankpleisters?

Hoe werken afslankpleisters? Afslanken - bijna iedereen heeft er wel eens aan gedacht, een dieet gevolgd of zich voorgenomen meer te gaan sporten. De meeste mensen zoeken echter naar gemakkelijkere oplossingen, zoals afslankdrankjes, pillen en crémes. Ook afslankpleisters zijn populair. Maar hoe werken afslankpleisters nou eigenlijk? Zijn ze te mooi om waar te zijn of bieden ze een effectieve oplossing om af te slanken? Is het mogelijk om simpelweg een pleister te plakken en zo af te vallen? Tegenwoordig zoekt iedereen immers naar gemakkelijke manieren om effectief af te slanken. Maar hoe werken afslankpleisters eigenlijk?

Gebruik

Afslankpleisters plak je op de huid, zoals op de armen, buik of rug. De ingrediënten in de pleister worden door de huid geabsorbeerd. Gebruikers moeten de pleister dagelijks vervangen, en meestal ongeveer een maand achter elkaar gebruiken.

De werkwijze

Afslankpleisters werken op basis van onderdrukking van het hongervoel en het bevorderen van de stofwisseling. Via een pleister wordt maar liefst 95% van de ingrediënten opgenomen in het lichaam. In tegenstelling tot afslankdrankjes, capsules en tabletten - welke je vaak op bepaalde tijden moet innemen - kan de pleister de hele dag blijven zitten. Volgens onderzoek spelen de ingrediënten in afslankpleisters een rol in het regelen van je bloedsuikerspiegel, waardoor je minder behoefte hebt aan suiker en koolhydraten. Daardoor krijg je minder dikmakers binnen en helpen de pleisters je om af te slanken.

De ingredienten in afslankpleisters worden door de lichaamsvloeistoffen door het lichaam vervoerd, dus het is erg belangrijk om veel water te drinken en goed gehydrateerd te blijven wanneer je de pleister draagt.

Ingrediënten

Veel afslankpleisters bevatten ingrediënten zoals guarana, garcinia cambogia en chromium. Guaruna stimuleert de stofwisseling. Garcinia zorgt ervoor dat koolhydraten niet worden omgezet naar suiker (en vet), en chromium onderdrukt het hongergevoel. Het is belangrijk goed naar de ingrediënten van de afslankpleisters te kijken, om te zien of ze een wisselwerking hebben met je huidige medicijnen (indien je deze gebruikt). Wanneer je last hebt van migraine, toevallen of een hoge bloeddruk is het altijd aan te raden om eerst een arts te raadplegen.

Werkt het echt?

Ja en nee. Het is vaak verkeerde informatie die de makers van de pleisters aan consumenten geven, waardoor ze denken dat het een kwestie is van simpelweg een pleister plakken en wachten tot je slank wordt. Wel kunnen de afslankpleisters een steuntje in de rug zijn tijdens het afslanken. Het aanpassen van het voedingspatroon en voldoende beweging zijn nog steeds de belangrijkste factoren om effectief gewicht te verliezen.

Afslankpleisters helpen vooral door je eetlust in bedwang te houden, en je ervan te weerhouden om toe te geven aan zin in snacks en snoep - vooral in gelegenheden waar de verleiding groot is. Succes hangt wel van de motivatie van de gebruiker af, want verder is het toch echt een kwestie van het aanpassen van je levensstijl om af te slanken.

Tot slot

Afslankpleister zorgen niet dat je afvalt. Ze kunnen echter wel helpen tijdens je afslankprogramma, maar - zoals al eerder gezegd - hangt dit wel af van de persoon die ze gebruikt. Wanneer die persoon niets aan zijn levensstijl verandert, zal deze ook niet afvallen. Wanneer je let op je voeding en genoeg sport zul je zeker resultaat zien - maar het gebruiken van afslankpleisters alleen is helaas een fabeltje.
© 2012 - 2018 Ashrivers, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.ehow.com

Reageer op het artikel "Hoe werken afslankpleisters?"

Infoteur: Ashrivers
Gepubliceerd: 25-02-2012
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!