InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Vision zonnebrandcrème voor de gevoelige huid

Vision zonnebrandcrème voor de gevoelige huid

Vision zonnebrandcrème voor de gevoelige huid Ieder jaar zijn er mensen die overlijden aan de gevolgen van huidkanker. Het is de meest voorkomende vorm van kanker. Ondanks waarschuwingen gaat men toch vaak langdurig in de zon zonder een goede bescherming. Vooral na een lange winter is de huid erg gevoelig en zal men zich goed moeten beschermen tegen de eerste zonnestralen. Zonlicht is ook belangrijk voor mensen, het geeft energie en men bouwt vitamine D op. Maar bescherming is noodzakelijk. Een zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor vinden we bij Vision.

Vision zonnebrandcrème

Vision is een zonnebrandcrème die géén parfum bevat. Deze crème is geschikt voor ieder type huid. Ze dringt veel dieper door in de huidlagen dan de meeste andere producten. Er blijft geen dun laagje op de huid liggen maar de crème dringt diep in de poriën. Voeden, herstellen en beschermen zijn de functies van deze crème. Bevat vitamine E en aloë vera.
Er zijn diverse producten zoals:
  • All day sun protection met beschermingsfactor 10- 20- 30- 50.
  • Vision Kids speciaal voor een goede bescherming en zonder parfum
  • Vision Sport met beschermingsfactor 30.

SPF50

Deze zonnebrandcrème trekt heel gemakkelijk in de huid en heeft een langdurige bescherming. Het middel is waterbestendig en laat geen vetlaagje achter. De technologie die gebruikt wordt is lyphazome. Deze technologie is voortgekomen na een onderzoek naar de behandeling van brandwonden.

Zonnebrand en kinderen

De huid van jonge kinderen is maar een hele korte tijd in staat zichzelf te beschermen tegen de zon. Daarom ben je als volwassene verantwoordelijk voor een goede bescherming van de huid van je kind. Mensen denken er soms niet aan dat jonge kinderen buiten spelen en daarbij veel zonnestralen krijgen. Ook zelfs bij even buiten spelen na schooltijd is een goede bescherming noodzakelijk. We moeten bij het smeren van kinderen speciaal letten op de neus die erg gevoelig is maar ook de oren en de nek niet vergeten. Als kinderen bij en in het water spelen dan is extra vaak smeren noodzakelijk.

Waar te koop

Vision is te koop bij drogisten, apothekers, schoonheidsspecialisten. Ook bij het Kruidvat kan men dit product kopen. Vision wordt vaak aangeraden door dermatologen i.v.m. de goede werking bij een extra gevoelige huid. Ook bij mensen met eczeem kan Vision worden aangeraden. Vraag je arts wel eerst om advies.

UVA- en UVB-stralen en de invloed op de huid

UVA stralen hebben op de lange duur invloed op de huid. Veroudering van de huid ontstaat en daarmee een grotere gevoeligheid. Hierdoor krijgen we ook rimpels.
UVB stralen zorgen ervoor dat de huid pigment aanmaakt en dat we bruin maken. Maar ook kunnen we snel verbranden. We willen wel mooi bruin zijn maar de nadelige gevolgen door verbranden voorkomen. Vision beschermt tegen beide soorten zonnestralen, zowel de UVA als de UVB stralen. Het aantal minuten dat mensen in de zon kunnen liggen is sterk afhankelijk van het type huid en natuurlijk van de sterkte van de straling. Belangrijk is dat men zelf checkt welke beschermingsfactor het beste past bij het eigen type huid.

Tips voor zonnebaden met de juiste beschermingsfactor

De belangrijkste tip is om je gezonde verstand te gebruiken en niet te lang in de zon te blijven. Daarnaast kun je denken aan de volgende maatregelen:
  • Gebruik minimaal SPF 15 en liever hoger
  • Niet langer dan twee uur achter elkaar in de zon blijven
  • Op het heetst van de dag uit de zon blijven en dit is meestal tussen 12 en 15 uur.
  • Draag een zonnebril en zo nodig een pet
  • Smeer voldoende zonnebrandcrème op
  • Ga er niet vanuit dat de crème een hele dag beschermt maar smeer iedere twee uur opnieuw.

Zonnebrandcrème

Op de website van Vision kan men zelf een test uitvoeren om na te gaan welke type zonnebrand beschermer men het beste kan kiezen. Het is afhankelijk van de kleur ogen, kleur haar en de kleur van de huid als men nog niet in de zon is geweest. Ook het hebben van sproeten is van invloed. Men kan zelf het eigen huidtype bepalen.

Nadeel van Vision

Het voordeel van Vision is dat het geen parfum bevat. Het nadeel echter is dat Vision oxybenzone bevat. Dit is een middel wat een absorberende werking heeft op de ultra violette stralen. Maar dit ingrediënt kan soms een allergische reactie veroorzaken en is omstreden. Oxybenzone wordt veelvuldig gebruikt in make up artikelen zoals gezichtscrème maar ook in mascara, haarlak en in nagellak. Men zal altijd zelf een keuze moeten maken of men deze toevoeging kan accepteren.Het ideale zonnebrandmiddel bestaat n.l. niet en we moeten ons toch zo goed mogelijk beschermen. Naast zonnebrandmiddelen verkoopt Vision ook dag- en nachtcrème die een langdurige bescherming geeft.

Vision is een product van Takeda. Het hoofdkantoor voor Nederland is gevestigd in Hoofddorp. Het Internationale moederbedrijf wat geneesmiddelen produceert is gevestigd in Osaka in Japan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Zonnen: verstandig gebruik van zonnebrandcremeZonnen: verstandig gebruik van zonnebrandcremeGoed beschermt zonnen vraagt om een verstandig gebruik van zonnebrand en van de zonnebrandcreme. Over het gebruik van zo…
De donkere huid en zonnebrandOmdat een donkere huid juist voorkomt in landen waar de zon erg sterk is en vaak schijnt, denkt men al snel dat dit huid…
Ultraviolette stralen en huidbescherming in de zomerElke aankomende zomer komt het restant zonnebrandcrème van de vorige zomer weer voor de dag of wordt de voorraad aangevu…
Misverstanden van zonbeschermingMisverstanden van zonbeschermingDe zon kan veel schade aanrichten en veel mensen weten dit niet. Vooral wanneer je naar het buitenland gaat moet je goed…
In de zon met je kind: insmeren en UV kledingUV-straling komt bij kinderen extra hard aan. Bescherm je kind daarom tegen de zon. Houd je kind zoveel mogelijk uit de…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Unsplash, Pixabay
  • Vision
  • Dr. Jetske Ultee; de zoektocht naar de perfecte zonnebrandcrème.
  • http://www.huidkanker.nl/content/wat-huidkanker

Reageer op het artikel "Vision zonnebrandcrème voor de gevoelige huid"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 05-07-2019
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!