InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Wat kan je doen met baby olie

Wat kan je doen met baby olie

Baby olie is natuurlijk ideaal om je baby lekker mee in te smeren. Maar wist je dat er nog veel meer dingen te doen zijn met baby olie?

Pleisters verwijderen

Vooral bij kinderen kan het zeer doen om een pleister te verwijderen. Als je hem eerst eventjes goed insmeert met baby olie, dan laat hij vanzelf los. Het laatste stukje kan je er dan zo afhalen, zonder de ouch! Als je een gevoelige huid hebt, is dit ook een goede optie.

Bad olie maken

Heb je een favoriet luchtje? Neem een half kopje baby olie en voeg er een paar druppels van je favoriete parfum aan toe. Doe het in een flesje en schud het goed door elkaar, doe nu een beetje in het bad.

Poets je golfclubs

Het kost een fortuin om goede polijst te kopen voor je golf clubs maar daar komt nu een einde aan. Doe een paar druppels baby olie op een dukje en poets ze helemaal glimmend op.

Krassen verwijderen

Als je krassen hebt op je dashboard van je auto, kun je ze licht insmeren met een beetje baby olie. Ze zijn nu niet meer te zien en je dashboard krijgt er ook een mooie glans van.

Latex verf verwijderen

Zit er na het verfen nog verf op je handen of op je armen? Smeer eerst de plekjes in met baby olie en was ze daarna met water en een klein beetje zeep. De latex gaat nu in no time van je af.

Zit je ring vast

Heb je het ook wel eens dat je ring vast komt te zitten om je vinge? Smeer hem dan goed in met baby olie en hij glijdt zo van je vinger af.

Berg verwijderen

Nieuwgeboren babies hebben vaak last van berg. Smeer het hoofdje goed in met wat baby olie en laat het een paar uur intrekken, (nooit langer dan 24 uur). Kam de berg er voorzichtig uit, en was het hoofdje van je baby met een beetje shampoo.
© 2008 - 2019 Daisy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Een babymassage gevenIn de Verenigde Staten worden babymassages steeds meer populair, maar ook in Europa zijn er al heel wat mensen die hun b…
Berg bij je baby; schilfers op de hoofdhuidBerg bij je baby; schilfers op de hoofdhuidAls je baby een droge en vlokkerige huid heeft, dat een beetje op roos lijkt, of dik, olie-achtig, gele of bruine schilf…
Natuurlijke babyverzorgingNatuurlijke babyverzorgingBaby´s moeten vaak in bad. Niet eens zozeer om het vuil weg te wassen, meer om de huidfunctie en de inwendige organen te…
Welke olie past bij jouw huid?Welke olie past bij jouw huid?Wil jij graag een huidolie gaan gebruiken? Wat zijn de voordelen van olie? Is een olie beter dan een crème of bodylotion…
Babymassage, goed voor ouder en kindHet masseren van jouw baby is voor jou als ouder bijzonder leuk om te doen. Je bouwt een diepere relatie op met je kind.…

Reageer op het artikel "Wat kan je doen met baby olie"

Reactie

Pc, 09-12-2011 19:31 #1
Je kan het ook gebruiken om computers te koelen. Je stopt alle computeronderdelen die je niet hoeft aan te raken (zoals bijv de cdrom speler) in een aquarium en gooit deze vol met babyolie… Stop er een pompje in die de olie door een radiateur met blower laat stromen en dan weer terug in het aquarium in… Voila, nooit meer stof in de computer en ook nog eens supergoeie koeling. ;)

Infoteur: Daisy
Gepubliceerd: 10-01-2008
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!