InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Een beker urine drinken, gezond of een fabeltje?

Een beker urine drinken, gezond of een fabeltje?

Een beker urine drinken, gezond of een fabeltje? Verscheidene mensen in het Oosten en ook sommige in het Westen drinken elke dag een beker met urine. Dit zou erg gezond zijn en je levensduur verlengen. Is dit een fabeltje of is het waarheid?

De theorie

Ratree Cheepudomwit, een Thaise onderzoekster, beweert dat urine drinken erg gezond is. Het zou sinusitis(slijmvliesontsteking) genezen, kanker bestrijden en zelfs het ouderdomsproces af remmen. Ze heeft een studie gedaan bij boeddhisten die er sterk in geloven dat het gezond is om elke dag urine te drinken, omdat dit in hun heilige geschriften staat die al meer dan 2500 jaar oud zijn.

Onderzoek

Deze onderzoekster heeft een onderzoek gedaan naar de effecten van elke dag een beker urine drinken. Ze onderzocht 250 leden van de beweging Santi Asoke die elke dag urine drinkt. Het bleek dat 87% van de mensen positieve effecten voelde: Verdwijnen van hoofdroos, witte haren, problemen met de sinus(holte in het hoofd) en zelfs kankers (!).
Maar er is ook een negatieve kant: 10% van de onderzochte mensen hadden last van diaree.

Conclusie

Het lijkt er op dat elke dag een beker met urine drinken inderdaad de gezondheid verbetert en een aantal problemen helpt te bestrijden. Ook is het zo dat de levensverwachting van mensen in het Oosten die urine drinken hoger is dan de mensen in Nederland die het niet drinken, maar het is natuurlijk niet duidelijk of dit hier door komt.

Uit de 10% mensen met diarree-klachten blijkt wel dat urine drinken niet helemaal gezond is en waarschijnlijk is dat ook wel de reden dat je lichaam urine afscheid. Dus het blijft een vraag zonder antwoord tot er meer onderzoek naar wordt gedaan. Tot die tijd kunt u het zelf testen, maar ik houd het liever op appelsap.
© 2008 - 2019 Sanpaulo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Oorzaken van bloed in urineOorzaken van bloed in urineWanneer u dit voor de eerst keer bloed in uw urine ziet, zal u misschien wel schrikken. Het komt redelijk vaak voor. Er…
Urine therapie, een alternatieve geneeswijzeUrine therapie, een alternatieve geneeswijzeBij urine therapie zullen de meeste mensen in eerste instantie gek opkijken, deze therapie word echter in veel landen en…
Wat betekent een donkere en troebele urine?Wat betekent een donkere en troebele urine?Je kunt verbaast op kijken wanneer je een donkere of troebelere urine hebt. In de meeste gevallen zal dit het gevolg zij…
Is warme chocolademelk gezond of ongezond?Is warme chocolademelk gezond of ongezond?Over de hele wereld wordt veel gedronken. Een bijzondere drank is de chocolademelk. Chocolademelk is een vloeibare drank…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Een beker urine drinken, gezond of een fabeltje?"

Reacties

Bart, 06-08-2016 06:05 #4
Hallo, het zou ook kunnen dat die 10% die diarree hebben een onderliggend darmprobleem hebben zoals prikkelbare darm, coeliakie, We moeten wetenschappelijk onderzoek 'in eigen streek' doen. Het dieet in China is niet hetzelfde in Nigeria laat staan België/Nederland. Ook de levenskwaliteit, omgang met voeding, zijn factoren die de 'gezondheid van urine' beïnvloeden.

Mail, 13-07-2013 14:01 #3
Het bleek dat 87% van de mensen positieve effecten voelde: Verdwijnen van hoofdroos, witte haren, problemen met de sinus(holte in het hoofd) en zelfs kankers (!).

Als zoveel mensen daar in eerste instantie al zo veel last van hebben, lijkt mij, dat dit misschien juist daardoor komt. Er zijn ook geen bronvermeldingen bij, dus ik kan me er niets bij voorstellen

Martin de Boer, 02-10-2011 18:10 #2
Het zal dan gaan om ochtendurine. dat is inderdaad gezond. ik zou het niet doen als men medicijnen gebruikt, omdat de afvalstoffen daarvan ook in de urine aanwezig zijn. Hans

Jeroen, 20-02-2011 10:56 #1
Ik ben er een aantal weken geleden mee begonnen met als doel het verouderingdproces om te keren. Ik voel me heel goed en heb veel energie. Ik probeer het vol te houden om na te gaan of dit effect door de urine komt.

Infoteur: Sanpaulo
Gepubliceerd: 26-03-2008
Subrubriek: Diversen
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!