InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Botox party’s meer dan onschuldig plezier

Botox party’s meer dan onschuldig plezier

Botox, misschien wel de snelste manier om rimpels te laten verdwijnen zonder operatie. Het is onwijs populair en de mensen hebben nu zelfs botox party’s waar botox, en alcohol rijkelijk te vinden is! Maar zelfs zal de meest hebzuchtige plastische chirurg zal u voor botox party’s waarschuwen.

Botox party’s meer dan onschuldig plezier.

Gewoonlijks gehouden in een schoonheidssalon, kuuroord, of zelfs bij iemand thuis. Botox party’s worden door mensen georganiseerd die soms niet eens gekwalificeerd zijn om botox injecties te geven. Hieronder een lijst met de volgende redenen waarom u niet naar een botox party zou moeten gaan.

  • De gastheer of vrouw heeft vaak geen medisch materiaal om u te behandelen voor het geval dat u een erge of potentieel fatale allergische reactie op Botox heeft. Zo’n reactie kan op elk ogenblik gebeuren, zelfs als u Botox als eens eerder zonder reactie heeft gehad.

  • Wegens het gebrek aan privacy, zouden de patiënten niet al hun medische gegevens durven te onthullen zoals belangrijke details van hun medische geschiedenis. Zonder deze gegevens kunnen de risico’s van de bijwerkingen en het onvermogen van de leverancier verhoogt snel te handelen als er problemen voorkomen.

  • Er wordt vaak alcohol gebruikt bij Botox party’s. De intoxicatie, samen met de druk van andere aanwezigen, kan uw oordeel en uw voorlichting veranderen. U kunt zelfs niet weten of u in problemen komt na het toedienen van botox, tot dat het te laat is.

  • Negeer het feit dat dit concept volledig de principes van het gezonde verstand overtreedt. De injecties van Botox verzwakken de gezichtsspieren en verlamt de spieren. Heeft u ooit een beroemdheid gezien die plotseling ongelukkig kijkt?

  • U kunt botox injecties gebruiken om uw glimlach en lachlijnen, kraaienpootjes en rimpels rond uw wenkbrauwen tijdelijk te verwijderen, maar zodra u de spieren in die delen van uw gezicht heeft verlamd kunt u bijna niet meer natuurlijk lachen, huilen of fronzen.

  • Terwijl het waar is dat vele artsen Botox effectief gebruiken, gebruiken anderen eenvoudig de immense commercie om botox heen om injecties te promoten.

Botox party’s zijn duidelijke bewijzen dat de meeste mensen die op die feestjes botox toedienen niet goed zijn opgeleid al dan wel niet in het bezit zijn van de juiste papieren, en vaak hebben ze bijna niet tot geen ervaring met het toedienen van botox.

Resultaat

Sommige botox gebruikers klagen over de resultaten, zullen van hun artsen te horen krijgen dat het effect in een paar maanden zal verminderen, en u in elk geval wijzen op een nieuwe injectie om het resultaat te verbeteren.

Hoewel veel patiënten van Botox injecties geen reacties of teleurstellingen resultaten ervaren, maar vergeet niet dat Botox een zeer krachtig vergif is. Het feit dat het uw gezichtsspieren, zelfs in zeer kleine dosissen kan verlammen, is hier het bewijs van. Iedereen zal verschillend reageren aan het begin en het eind van hun Botox behandeling.

Botox is niet goedkoop. Elke sessie kost tussen de $300 en $500 en de resultaten zullen slechts rond de 4 maanden zichtbaar zijn. Als u aan ijdelheid bezwijkt en een Botox injectie krijgt, denk erom dat u na de injectie een klein beetje last van kneuzingen en dat het van bruis is.

Als u voor een botox party wordt uitgenodigd, beslis dan vooraf wat u wilt doen. Als u beslist een botox injectie te nemen, kan het beter zijn om het door een gekwalificeerde chirurg in een medische kliniek te laten toedienen.
© 2008 - 2019 Lucdejager, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Botox injecties: Info, toepasbaarheid, risico's en kostenBotox injecties zijn een populaire anti-rimpel ingreep, die je letterlijk tijdens de lunch kunt laten uitvoeren. Ook kun…
Botox - Ervaringen en resultatenBotox - Ervaringen en resultatenWil je de strijd aanbinden met de rimpels en plooien op je voorhoofd en rond je ogen? Heb je aan Botox gedacht, maar ben…
Botoxlippen bestaan niet: de onzin over botoxEr doen zoveel onzinverhalen de ronde over botox. Mensen hebben het over botoxlippen als ze opgevulde lippen bedoelen en…
Botox, het gif dat pijn verlichtBotox, het gif dat pijn verlichtMensen laten niet alleen uit ijdelheid Botox injecteren. Het zenuwgif kan ook pijn verlichten, spieren ontspannen en ove…
Botox: behandeling en prijzenBotox: behandeling en prijzenBotox: botoxbehandeling, botoxvergiftiging, injectie. Een botoxbehandeling is het injecteren met een gif, dat de spieren…

Reageer op het artikel "Botox party’s meer dan onschuldig plezier"

Reactie

Dokter Frodo Gaymans, 16-07-2010 09:22 #1
Beste lezer,

Wat goed dat er eens aandacht wordt besteed aan 'botox-paties'.
Dit is een kwalijke vorm van cosmetisch geneeskunde. Buiten de feiten die in dit artikel al zijn vernoemd, vind ik het grootste probleem met deze parties dat mensen door de 'sociale druk' ongewilde behandelingen ondergaan.
Laat u niet verleiden door een dergelijke fenomeen. De kosten zijn niet eens (veel) lager.

Met vriendelijke groet,
Dokter Frodo Gaymans

Infoteur: Lucdejager
Gepubliceerd: 18-04-2008
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!