InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Afvallen door meer Lichaamsbeweging

Afvallen door meer Lichaamsbeweging

Afvallen door meer Lichaamsbeweging Veel mensen willen graag afvallen door meer lichaamsbeweging maar vinden het moeilijk om ermee te beginnen. Starten met meer bewegen is echter zo simpel. In dit artikel geef ik voorbeelden van hoe je kunt starten met meer bewegen. Naast het feit dat je zult afvallen door lichaamsbeweging zijn er nog meer redenen om meer te bewegen.

Het belang van Lichaamsbeweging

Hoe ga je beginnen met meer lichaamsbeweging. We weten allemaal dat lichaamsbeweging noodzakelijk is maar we willen er niet vroeger voor op staan om meer te bewegen. Meer bewegen is essentieel voor een lang en gezond leven. Dit is niet maar zo uit de lucht gegrepen. Vraag maar eens aan mensen van zestig, zeventig jaar of nog ouder die beter bewegen dan mensen die soms nog niet half zo oud zijn waarom zij zo fit zijn. Het antwoord zal zeker bevatten dat zij veel aan lichaamsbeweging hebben gedaan en waarschijnlijk nog steeds doen. Verder in dit artikel gaan we in op het feit dat je ook kunt afvallen door lichaamsbeweging en hoe je hiermee kunt starten.

Afvallen door meer Bewegen. Hoe werkt het?

Lichaamsbeweging houdt ons lichaam soepel en zorgt voor het verbranden van de nodige calorieën. Meer bewegen hoeft niet zo moeilijk te zijn als je waarschijnlijk denkt. Je hoeft echt niet naar een sportschool om meer te bewegen.
Afvallen door meer bewegen werkt het beste als je de lichaamsbeweging gedurende de dag cumuleert. Dit betekent dat je de meeste calorieën zult verbranden door ís morgens bijvoorbeeld tien minuten te wandelen, tussen de middag vijftien minuten en ís avonds nog eens 20 minuten. Door deze extra lichaamsbeweging zal jouw spiermassa toenemen en zal jouw hart optimaal functioneren.

Afvallen door meer Bewegen. Hoe ga je starten?

Hoe ga je starten met meer bewegen. Het besluit nemen om ermee te beginnen is misschien wel het moeilijkst. Je weet dat meer lichaamsbeweging goed is maar het is toch ook wel vreemd om ermee te starten. Je zou zelfs kunnen denken dat je het niet kunt. Dit is echter onzin want wandelen is ook lichaamsbeweging en dit kunnen we toch bijna allemaal. Het is erg belangrijk dat je rustig begint en het langzaam op gaat bouwen. Op deze manier kost het je weinig inspanning en zul je er langzamerhand plezier in gaan krijgen als je resultaten gaat zien.

Lichaamsbeweging door te wandelen

Wandelen is een heel goede totaaloefening. Je kunt het overal doen en het is goed voor zowel het onderlichaam als het bovenlichaam. Zoals gezegd hoef je dit niet in een sportschool te doen maar kun je het ook gewoon buiten bij jou in de buurt of in een park. Wandelen zal de conditie van jouw hart en longen verbeteren waardoor het ook weer gemakkelijker wordt om andere oefeningen uit te proberen.

Lichaamsbeweging, laat je stimuleren door een partner

Wat zou je nog meer kunnen doen aan lichaamsbeweging? Bedenk wat jezelf leuk vindt maar kijk ook eens naar wat familie, vrienden of kennissen aan lichaamsbeweging doen. Je zou samen met een familielid, vriend of kennis een sport kunnen gaan beoefenen die je leuk lijkt. Door dit samen te gaan doen met een partner zul je iedere keer weer gestimuleerd worden om te gaan sporten en waarschijnlijk krijg je er ook meer plezier in dan wanneer je alleen zou moeten gaan.

Afvallen door meer Bewegen. Varieer jouw Lichaamsbeweging.

Probeer variatie te krijgen in jouw lichaamsbeweging. Als een bepaalde oefening te gemakkelijk wordt probeer dan weer eens iets anders. Probeer in de beginperiode te starten met ongeveer dertig minuten per dag en bouw dit langzaam uit naar een wat langere periode als je dit wenselijk vindt. Naast het feit dat je zult afvallen door meer lichaamsbeweging zul je ook merken dat je jezelf fitter en gezonder gaat voelen. Dit zal je toch genoeg moeten stimuleren om vandaag nog te starten.

Lees verder

© 2008 - 2019 Wubbo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Afvallen door meer Lichaamsbeweging"

Infoteur: Wubbo
Laatste update: 21-10-2008
Subrubriek: Diversen
Special: Gezond afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!