InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Tips tegen wallen onder de ogen

Tips tegen wallen onder de ogen

Tips tegen wallen onder de ogen Wallen of donkere kringen onder de ogen wordt vaak als vervelend ervaren. Je kunt je er onzeker door gaan voelen en het idee hebben dat mensen je constant aanstaren, omdat je gezicht een vermoeide uitstraling heeft. Daarom zetten we hier voor jou een aantal tips op een rij om wallen onder de ogen te voorkomen en hoe je ze het beste kunt camoufleren.

Oorzaak van wallen onder de ogen

Er zijn verschillende oorzaken aan te wijzen voor het krijgen van wallen zoals vermoeidheid, stress, slaapgebrek, vochtophoping, verkeerde voeding en erfelijkheid. Over het algemeen kun je de wallen onder je ogen helaas niet als sneeuw voor de zon doen laten verdwijnen, maar er zijn wel manieren om de wallen te verminderen en nog belangrijk manieren om wallen te voorkomen. Mensen die last hebben van flinke wallen onder de ogen die ontstaan door erfelijke factoren kunnen kiezen voor een operatieve ingreep. Maar voor je dat laat doen, probeer altijd eerst de volgende minder ingrijpende tips op te volgen.

Vochthuishouding in balans

Op de eerste plaats is het heel belangrijk dat je vochthuishouding in balans is. Wallen zijn vochtophopingen die kunnen ontstaan doordat je misschien niet genoeg water drinkt. Door veel water te drinken stimuleer je een goede nierafscheiding, dat ervoor kan zorgen dat je minder last krijgt van wallen. Zorg ook voor voldoende mineralen in je voeding. Kalium is bijvoorbeeld erg belangrijk voor een goede vochthuishouding. Vooral groenten en fruit zijn rijk aan kalium. Vooral fruitsoorten als abrikozen, bananen, zwarte bessen, kiwi, pruimen, druiven, kersen en meloen zijn rijk aan kalium. Ook in gedroogde vruchten zit veel kalium. Eet bijvoorbeeld gedroogde abrikozen, rozijnen, vijgen en dadels om de behoefte aan kalium op pijl te houden. Ook noten zijn rijk aan kalium. Groenten die rijk aan kalium zijn, zijn onder andere; spinazie, venkel, champignons, artisjok, broccoli en bieten. Zorg er ook voor dat je niet te vet eet, dit kan er ook toe bijdragen dat je sneller last krijgt van wallen.

Gezonde levensstijl en goede huidverzorging

Een gezonde levensstijl is het middel tegen alle soorten kwalen, dus ook tegen wallen. Zo zullen roken, stress en slaapgebrek een slechte invloed hebben en ervoor zorgen dat je sneller wallen zult krijgen. Een goede huidverzorging is ook noodzakelijk. Laat bijvoorbeeld nooit make-up resten op je gezicht zitten als je gaat slapen. De make-up kan je ogen gaan irriteren en je wallen doen opzetten.

Tips en trucs om je wallen kwijt raken

Heb je een avondje flink doorgezakt en heb je de volgende dag last van wallen dan zijn er een aantal dingen, die je kunt doen om de wallen te verminderen.

IJsklontjes of koud washandje

Je wallen zullen een stuk verminderen als je er even een koud washandje of ijsblokjes tegenaan houdt. Door de kou trekken de bloedvaten in je huid samen, met als gevolg dat het vocht langzaam wordt afgevoerd.

Komkommer

Plakjes komkommer op je ogen kunnen ook wonderen doen. Komkommer zorgt ervoor dat de zwelling wegtrekt.

Zakjes kamillethee

Veel mensen zweren ook bij koude zakjes kamillethee. Kou zorgt dat de bloedvaten samentrekken en kamille heeft een verzachte werking.

Relaxmasker

Er zijn vele soorten verkoelende en verzachtende relaxmaskers te koop bij de drogisterij of bij de beautyshop. Laat je informeren door één van de medewerkers en zorg dat je ze thuis klaar hebt liggen voor ´noodgevallen´.

Massage

Een eenvoudig, snel en goedkoop middel om snel je wallen te laten slinken is een korte massage. Masseer voorzichtig met je vingertoppen de onderkant van de wallen. Geef wat druk en laat weer los. Op deze manier zorg je ervoor dat de afvalstoffen door het bloed afgevoerd worden.

Camouflage

Als uiterste redmiddel kun je, je wallen ook nog met make-up enigszins camoufleren. Gebruik bijvoorbeeld een camouflagecrème die net een tintje lichter is dan je eigen huidskleur. Het helpt ook als je, je wimpers accentueert met mascara. Je ogen lijken dan groter en sprekender en de aandacht wordt weggeleid van je wallen.
© 2009 - 2019 Faffie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Last van wallen? Verminder ze met smoothiesLast van wallen? Verminder ze met smoothiesHeb je last van wallen en donkere kringen onder de ogen? Hebben de vele feestjes hun gevolgen voor de huid? Gelukkig kan…
Wallen onder je ogen, wat doe je ertegen?Wallen onder je ogen, wat doe je ertegen?Iedereen vind ze vervelend, wallen. Van die donkere kringen onder je ogen die je blik een stuk minder fris maken. Er zij…
Wallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapieWallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapieWallen verwijderen is gemakkelijker dan je denkt. Als je verschillende jaren last had van wallen en donkere kringen onde…
Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?Donkere kringen onder je ogen. Hoe verwijder je die? Als je last hebt van donkere kringen onder je ogen, wil je daar mee…
Donkere kringen onder je ogen, wat doe je er aan?Donkere kringen onder je ogen, wat doe je er aan?Donkere kringen onder de ogen zijn voor veel mensen een storende factor. Ze zien er niet fris en uitgeslapen uit, wat ku…

Reageer op het artikel "Tips tegen wallen onder de ogen"

Reacties

Harold, 14-06-2017 14:05 #7
Wat bij mij erg helpt tegen wallen is de binnenkant van een bananenschil onder je oog wrijven en doe dat gerust een aantal keren gedurende een tijdje. Je zult zien dat het wegtrekt omdat de schil bomvol luteine en kalium bevat en dat zorgt weer voor verbetering. Zo ben ik ervan overtuigd dat er voor veel klachten een oplossing is. Succes allemaal.

Roos, 19-09-2013 17:00 #6
Zakjes kamille-thee en komkommer zorgen alleen maar voor irritatie en het helpt gewoon niet. IJsklontjes daarbij helpen wel goed, maar tijdelijk.

Voor mensen die echt last hebben van wallen en blauwe randen zouden eens carboxytherapie kunnen proberen. Wallen kunnen ook ontstaan door vetweefsel boven en onder het oog, dat naar voren drukt. Voor goede info zou je ook eens naar wallen-onder-ogen.nl kunnen gaan.

Een goede nachtcreme 2 keer per nacht aanbrengen maakt ook een wereld van verschil (voor het slapen en s'nachts als je wakker wordt). Dat zijn mijn tips.

Effie, 11-01-2013 08:19 #5
Hoe lang duurt het voordat de wallen weggaan als je een ijsklontje gebruikt?
5 min? 10 min? of een heel uur?

Renee, 25-10-2012 22:13 #4
Ik ben 13 jaar en ik heb altijd wallen. Als ik weinig heb geslapen maar ook als ik goed ben uitgeslapen. Het is erg vervelend maar ik denk dat het erfelijk is want mijn papa heeft er ook elke dag…

Maaike Bakker, 01-04-2011 17:38 #3
Ik heb heel soms last van wallen als ik te laat naar bed ben gegaan en dan de volgende ochtend weer vroeg op moet staan. Maar bij mij zijn ze na de lange koude fiets tocht naar school wel weer weg! of als ik veel koud water in mijn gezicht gooi. En anders verdwijnen ze gedurende de dag vanzelf. Maar die tips ga ik wel toepassen.

Ingeborg, 13-12-2010 20:26 #2
Hoi, Ik ben 12 bijna 13 en ik wil wat tips tegen wallen. Ik heb donkere kringen, Hele grote en ik wil niet werken met foundation. Heb je misschien tips voor mij om ze een beetje of helemaal weg te werken? Ik slap wel goed en zo maar ze gaan maar niet weg.:-(

Lisa, 04-03-2010 18:07 #1
Je kunt ook een komkommertje of lepeltje in de vriezer leggen en daarna op je ogen doen.

Infoteur: Faffie
Gepubliceerd: 11-11-2009
Subrubriek: Diversen
Reacties: 7
Medische informatie…
Schrijf mee!