InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Huismiddeltjes tegen zomerse problemen

Huismiddeltjes tegen zomerse problemen

Huismiddeltjes tegen zomerse problemen Het is weer zomer en de meeste mensen worden hier heel blij van. Alleen kan de zomer ook wat problemen met zich mee brengen, zoals vocht vast houden door de warmte, wespen- of bijensteken of een verbrand velletje doordat je net iets te lang in de zon hebt gezeten. Gelukkig hoef je niet meteen naar de drogist te rennen, want er zijn ook handige huismiddeltjes uit grootmoeders tijd, die je zo van je ongemakken afhelpen.

Blaren

Ja hoor, het is weer zo ver. De sokken mogen uit en de zomerschoentjes aan. Na een dag flink wandelen op je mooie open schoentjes ontdek je dat je een blaar hebt gelopen. Smeer de blaar in met uierzalf en plak er een pleister overheen. De pijn zal langzaam weg trekken.

Blauwe plekken

De zon schijnt, het is lekker warm en vandaag wil je een rokje aan om je mooie benen te laten zien. Maar helaas, het enigste wat je siert is een grote blauwe plek op je scheenbeen. Smeer de blauwe plek in met roomboter en de blauwe plek zal veel sneller verdwijnen.

Brandnetel

Met het verschijnen van de zon, verschijnen ook weer die vervelende brandnetels in je tuin. De kans is groot dat je bij het onkruid wieden door een brandnetel geprikt wordt. Leg er een kompres met azijn op en de jeuk is zo over.

Verbrand door de zon

Je hebt de hele dag lekker in de zon gezeten, maar 's avonds ontdek je dat je toch wel behoorlijk verbrand bent. Smeer de verbrande huid in met yoghurt. Dit verzacht de huid en verkoeld direct. Wat ook goed helpt is schijfjes komkommer op je verbrande velletje te leggen. Laat ze een tijdje liggen en de pijn is weg.

Wespen- of bijensteek

Het mooie weer brengt ook weer wespen en bijen met zich mee. Ben je nou gestoken door een wesp of een bij, dan is het belangrijk om eerst de angel er uit te zuigen. Vervolgens moet je de gestoken plek deppen met azijn. De azijn neutraliseerd het gif waardoor de pijn en de bult snel minder zullen worden.

Vocht vasthouden

Dikke enkels, gezwollen voeten en handen. Door de warmte kun je veel vocht vasthouden. Buiten het feit dat het er niet mooi uit ziet, kan het ook nog eens heel vervelend en pijnlijk zijn. Eet veel bleekserderij, want bleekserderij voert vocht af en het is nog gezond ook.
© 2011 - 2018 Jes1978, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Huismiddeltjes tegen zomerse problemen"

Infoteur: Jes1978
Gepubliceerd: 12-05-2011
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!