InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Parodontax is een bijzondere tandpasta

Parodontax is een bijzondere tandpasta

Parodontax is een bijzondere tandpasta Parodontax is een bijzondere tandpasta die tandplak effectief verwijdert en zorgt voor gezond tandvlees. Parodontax bestaat uit een zevental kruiden die een gunstige invloed hebben op ons gebit. Deze tandpasta helpt om tandproblemen zoals gaatjes, gingivitis en parodontitis te voorkomen.Vaak adviseren tandartsen om paradontax te gebruiken om gebitsproblemen te voorkomen. Wie gedurende langere tijd 2 keer per dag poetst met deze tandpasta zal zeker resultaat krijgen. Het paradontax mondwater zorgt voor een frisse adem.

Hoe is Parodontax ontstaan

In 1937 komt een Duitse arts Dr. Focke op het idee een tandpasta te ontwerpen op basis van natriumbicarbonaat en verschillende kruiden die een goede invloed blijken te hebben op het tandvlees en tanden. In 1937 verschijnen de eerste artikelen in wetenschappelijke literatuur over de werking van Parodontax op het tandvlees. Na de tweede wereldoorlog werd Parodontax op de Duitse markt gebracht en werd al snel daarna gevolgd door Zwitserland en Luxemburg. Het bedrijf groeide uit en in 1980 was het product al in meer dan dertig landen verkrijgbaar. In 2007 vierde het bedrijf Parodontax zijn zeventig jaar bestaan. Het is een product van GlaxoSmithKline een Britse onderneming die tot de grootste ter wereld behoort op het gebied van farmacie. Thans wordt door tandartsen en mondhygiënisten meestal Parodontax aanbevolen om problemen met het tandvlees te voorkomen.

Waarom is Parodontax zo belangrijk

Voor een gezonde verzorging van tanden en tandvlees is poetsen met Parodontax uitermate belangrijk. Het is gebleken dat deze tandpasta effectief is bij de bestrijding van gaatjes en gingivitis. De eerste twee weken moet men erg wennen aan de smaak van Parodontax maar daarna is men er snel aan gewend. Om het tandvlees gezond te houden adviseren veel tandartsen om te poetsen met Parodontax.

Gingivitis

Gingivitis ontstaat als het tandvlees rood, gezwollen en ontstoken is. Het gaat bloeden. Veel mensen denken dat gingivitis of bloedend tandvlees normaal is. Maar bij gingivitis trekt het tandvlees zich langzaam terug en komen de wortels van de tanden bloot te liggen en de tanden gaan los zitten. gingivitis is het gevolg van een opeenhoping van tandplak welke veroorzaakt is door bacteriën. Het goede nieuws is dat gingivitis nog kan herstellen, het is te behandelen.

Wat is parodontitis

Men kan een onderscheid maken tussen beginnende parodontitis en gingivitis. De tandplak is inmiddels tandsteen geworden en er ontstaan opeenhopingen van bacteriën vooral in de ruimte tussen de tand en het tandvlees. Er ontstaat ruimte tussen de tanden en het tandvlees en dit noemt men pockets. Behandeling is soms mogelijk door extra reiniging bij de tandarts. Bij verdergaande parodontitis is er geen weg meer terug en zullen de tanden los komen te zitten en verwijderd moeten worden. Het bot is dan inmiddels aangetast. Men probeert te behandelen met antibiotica en een enkele maal met een flapoperatie. Hierbij wordt je plaatselijk verdoofd en wordt de ruimte tussen de kiezen en het kaakbeen open gemaakt en schoongemaakt.

Wat kunnen we doen om gaatjes, gingivitis en parodontitis te voorkomen

  • Minimaal 2 keer per dag en wel gedurende 2 minuten poetsen, dat kan met de borstel of elektrisch
  • geregeld bezoek aan de tandarts en mondhygiëniste
  • mondspoeling nemen
  • flossen met een draadje of schoonmaken met tandenstokers
  • iedere 3 maanden een nieuwe tandenborstel

Parodontax tandpasta

Parodontax tandpasta is verkrijgbaar met en zonder fluoride. Ook is er de tandpasta in gel. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om extra witte tanden te krijgen met parodontax whitening
Parodontax is een tandpasta die:
  • het tandvlees verstevigt en versterkt
  • schadelijke bacteriën vermindert
  • helpt om tandplak te voorkomen
  • herstelt PH balans in de mond
  • de tanden worden opvallend glad en schoon

Bestanddelen Parodontax en de werking

Parodontax bestaat uit een zevental bestanddelen te weten:
  • myrrha ofwel mirre, dit werkt versterkend
  • chamomilla verzachtende werking
  • salvia heeft desodoriserende werking
  • mineraalzout, werkt neutraliserend
  • fluoride
  • echinacea, helpt weerstand te verhogen
  • mentha kan bacteriën doden
  • rhatania werkt samentrekkend

Parodontax mondwater

Naast Parodontax tandpasta is er ook Parodontax mondwater te koop. Dit helpt om tandplak te voorkomen en geeft een frisse adem. Ook is het van belang om de kleine ruimtes tussen de tanden schoon te houden en hiervoor zijn tandenstokers en flosdraad geschikt.

Parodontax tandenborstel

Parodontax heeft een tandenborstel ontworpen die het poetsen 2 keer per dag gemakkelijk maakt. De tandenborstel heeft een kleine borstelkop en als extra nog een reiniger voor de tong. De borstelharen hebben twee verschillende lengtes voor een groter bereik. Parodontax adviseert om de tandenborstel iedere drie maanden te vervangen.
Gerelateerde artikelen
Tandvleesontsteking verhelpen, behandeling en pijnTandvleesontsteking verhelpen, behandeling en pijnTandvleesontsteking verhelpen, behandelen, gingivitis, bloedend tandvlees en pijn. Meer dan de helft van de bevolking he…
Slechte adem door parodontitisSlechte adem door parodontitisEen slechte adem is heel vervelend. Wat kunt u doen aan een slechte adem? Een hele bekende en vervelende oorzaak van een…
Gebitsverzorging bij honden en kattenGebitsverzorging bij honden en kattenHet gebit van honden en katten heeft regelmatige verzorging nodig. Dieren hebben minder last van gaatjes dan mensen, maa…
Bronnen en referenties
  • Parodontax

Reageer op het artikel "Parodontax is een bijzondere tandpasta"

Reacties

Jessica, 03-07-2017 20:03 #4
Ik gebruik nu sinds enkele weken Paradontax tandpasta en ben zeer tevreden. Het doet tot nu toe wat het belooft. De eerste keer poetsen was de smaak erg apart: nogal zout en vond het niet zo lekker. De nasmaak is beter en verfrissender. Ook voelde het gek korrelig aan, maar tijdens het poetsen lossen de korrels snel op. Maar ik voelde wel dat mijn tanden erg glad waren na een poetsbeurt. Dus ik dacht: ik zet door! Na een paar keer poetsen went de smaak steeds beter en ook de korreligheid went snel. Maar mijn tanden voelen lekker glad en schoon aan. Ik heb daarmee een iets beter resultaat dan met mijn oude tandpasta. Nog beter, ik heb wel eens last van gevoelig en ontstoken tandvlees en ik heb het gevoel dat mijn tandvlees ook minder gevoelig is geworden. Dus ik ben benieuwd naar het effect op nog langere termijn. Het heeft mij tot nu toe overtuigd.

De mondspoeling smaakt goed en is verfrissend. Deze overtuigde mij sneller dan de tandpasta door de betere smaak. Maar ook op andere gebieden lijkt deze tot nu toe nog aan de verwachtingen te voldoen. Sommige mondwaters voelen nogal scherp aan met spoelen en hebben een scherpe smaak (zoals de blauwe Listerine), dat is hier niet het geval. Dus dat bevalt wel. Ook hiervan heb ik het idee dat het tandvleesproblemen verhelpt.

Tot nu toe ben ik tevreden, maar de smaak mag nog wel iets beter. Denk dat de smaak zeker niet bij kinderen in de smaak valt, dus als ze ook kinderen willen bereiken moeten ze daar toch nog wel wat aan doen! Reactie infoteur, 04-07-2017
Beste Jessica,
Dank voor je reactie.
Fijn dat de tandpasta na enige gewenning goed bevalt. Ook de mondspoeling kan zijn werk doen. De tandvleesproblemen worden dan ook meestal goed opgelost door het gebruik van deze tandpasta. Ook kinderen zullen toch snel gewend zijn aan de tandpasta, al die smaakjes zijn ook niet zo fris.
Met vriendelijke groet,
Celientje1

Tine Bouman, 07-06-2017 09:59 #3
Al jaren gebruik ik Parodontax fluoridevrije tandpasta.
Helaas is fluoride vrije niet overal te verkrijgen. Maar waar ik vooral over schrijf is dat de prijzen extreem verhoogd zijn. Ik heb nog tube's van 75+15ml zonder doosje voor 1,75.
Waarom moet het zo duur geworden zijn? Minder hoge prijs is meer verkopen denk ik, voor meer mensen weggelegd. Doosje niet nodig.
Vriendelijke groet,
Tine. Reactie infoteur, 07-06-2017
Beste Tine,

Dank voor je reactie. Ik ben ook verbaasd over de grote prijsverschillen bij Parodontax. Maar ik heb het gevoel dat de prijzen juist lager zijn geworden. Wij betaalden meestal rond de 4 euro voor fluoride vrije parodontax maar nu zie ik juist aanbiedingen met lagere prijzen. Daarom letten we nu extra goed op de aanbiedingen. Ik heb nooit zonder doosje gekocht, dus die prijs is me vreemd.
Met vriendelijke groet,
Celientje1

Hanneke, 31-05-2016 17:04 #2
Ik heb het product mogen testen via The Insiders. Het is in het begin erg wennen de smaak, het smaak nogal zouterig. Maar na 1 weekje ben je er helemaal aan gewend, en wil je niets anders meer.
Ik ben blij dat ik het heb mogen testen, anders had ik het nooit gebruikt, ivm met de prijs en ja de reacties van mensen dat het erg smerig is. Maar ik ben nu helemaal overtuigd, geen poets pas aan vreemde ingrediënten, gewoon allemaal natuurlijke ingrediënten die je bij wijze van in je achtertuin kunt plukken! Kortom een echte aanrader! Reactie infoteur, 01-06-2016
Beste Hanneke,
Dank voor je reactie. Ik ben het helemaal met je eens dat de smaak in het begin erg wennen is. Maar daarna is het echt een prima tandpasta die beslist van betere kwaliteit is.
Wij poetsen verder.!
Met vriendelijke groet,
Celientje 1

Hendrik van Klaveren, 25-07-2013 02:47 #1
Geweldig product! Gebruik het sinds enige jaren met goede resultaten. Ben voor langere tijd verbonden aan Guilin University of Electronic Technology GUET. Guilin, Guangxi province, China. Pas later dit jaar reis pas weer naar NL.

Hoe en waar kan ik parodontax tandpasta en mondwater vanuit China bestellen?
BVD voor uw info en mvrgr. Reactie infoteur, 25-07-2013
Dank voor Uw reactie.
Helaas kan ik u niet vertellen waar u vanuit China deze producten kunt bestellen.
Mogelijk via het bedrijf informatie inwinnen?
Of familie hier laten kopen en opsturen?
Ik wens u veel succes.
Vr. groet,
Celientje1.

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 12-04-2017
Subrubriek: Diversen
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!