InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Krijg grotere borsten door het trainen van de borstspieren

Krijg grotere borsten door het trainen van de borstspieren

Niet iedereen is gezegend met een mooie voorgevel. Een operatie om dat wel te krijgen is vaak erg duur. Voor grotere en mooiere borsten kun je zelf ook aan het werk gaan. Namelijk door het trainen van de borstspieren. Borstspieren beschermen je borstkas, tevens zijn ze ook de aanhechting tot je sleutelbeen en ook bevestigen ze je borstbeen aan diverse ribben. De borstspier is een grote spier en kan redelijk wat gewicht dragen. Er zijn verschillende manieren om je borstspieren te trainen.

Algemeen

Door het doen van onderstaande oefeningen is het niet zo dat je gelijk een grotere cupmaat krijgt. Je zult wel merken dat je borsten steviger worden, doordat je je borstspieren traint, kweek je spiermassa, je spieren groeien en zo lijk je ietsje meer cup te hebben.
Voor een optimaal resultaat dien je voldoende eiwitten binnen te krijgen, zodat je spieren zich goed kunnen herstellen. Daarnaast is gezonde en gevarieerde voeding ook erg belangrijk. Van veel vet gaan je borsten namelijk ook sneller hangen.

De volgende oefeningen kun je het beste twee tot drie maal per week uitvoeren. Je kan dit heel simpel thuis uitvoeren, je dient dan alleen een fitnessmatje aan te schaffen en eventueel wat gewichten. Deze kun je onder andere kopen bij de Hema, of bij sportwinkels. Bij Kruidvat zijn soms ook sportartikelen in de aanbieding. Er staan ook oefeningen bij met speciale apparaten, deze vind je veel bij de sportscholen. Je kan dus zelf kiezen wat jij doet.

Belangrijk

Tijdens de oefeningen is het belangrijk om gecontroleerd te blijven ademen. Als je kracht zeg adem je in en als je ontspant dan adem je uit. Om blessuren te voorkomen en een optimaal resultaat te behalen dien je de oefeningen zo correct mogelijk uit te voeren. Als je twijfelt vraag iemand met ervaring. Zorg van tevoren dat je ook even goed opwarmt, zo voorkom je gescheurde spieren en andere nare blessures.

Oefening 1: Dumbell Fly

Pak in elke hand een dumbell en zorg dat je handpalmen naar elkaar toewijzen. Ga op het bankje liggen en houdt je armen recht omhoog. Laat je armen daarna rustig zakken. Overstrek je armen daarbij niet. Breng daarna de gewichten weer naar elkaar toe. Herhaal dit 16 x 3. Dus 16 keer op en neer en dan even uitrusten en daarna nog tweemaal hetzelfde. Houdt je armen ter hoogte van je borstspieren.

Oefening 2: Push-ups

Pak een matje en zet je handen breder dan je lichaam, ter hoogte van je borstspieren. Je hebt drie opties bij deze oefening. De zwaarste optie is op je tenen. De middelste is op je knieën (verder weg) en de makkelijkste is op je knieën dichtbij je lichaam.
Ga nu langzaam naar beneden en weer omhoog. Doe deze oefening ook 16 x 3.
Je kan deze oefening verzwaren door je benen op een verhoging te leggen, bijvoorbeeld op je bed of bank.

Oefening 3: Chest Press

Dit apparaat vindt je terug in de sportschool. Je neemt plaats op het apparaat en zorgt dat de handvatten ter hoogte van je borst staan. Duw je rug tegen de rugleuning en duw de handvatten naar voren. Laat ze daarna rustig terug komen. Zorg ervoor dat er spanning op je spieren blijft staan, zowel bij het begin als bij het einde van de beweging. Zo krijg je het beste resultaat.

Oefening 4: Peck Deck

Ook voor dit apparaat moet je in de sportschool zijn. Stel ook bij dit apparaat de handvatten zo af dat ze op de hoogte van je borst staan. Duw je rug tegen de rugleuning en duw de handvatten naar elkaar toe en laat rustig terug komen. Houdt spanning op de spieren en laat de gewichten niet tegen elkaar komen.

Oefening 5: Peck Deck met Dumbells

Oefening 4 kun je ook makkelijk thuis uitvoeren met dumbells. Je gaat rechtop staan met je benen heup breedte. De dumbells houdt je omhoog met je armen in dezelfde hoogte en breedte als met het peck deck machine. Ook hier duw je de dumbells naar elkaar toe.
© 2012 - 2019 Linda1986, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Help, mijn borsten worden groter!Help, mijn borsten worden groter!Veel vrouwen zouden graag grote borsten willen, maar wat nou als je al een flinke boezem hebt en je merkt dat je borsten…
Help, mijn borsten worden kleiner!Help, mijn borsten worden kleiner!Je borsten beginnen te groeien in de puberteit, na een aantal jaar zijn ze uitgegroeid en moet je het doen met het forma…
Gezondheid: BorstenGezondheid: BorstenDe borsten van de vrouw zijn veelbesproken, zoniet het meest besproken van alle lichaamsdelen. Dat de man daar voor een…
Welke beha kies jij?Welke beha kies jij?Beha's zijn er in alle soorten en maten, waardoor het moeilijk wordt om te kiezen welke nou het best bij jou past. De ee…
Sportbeha voor grote borstenWanneer je gaat sporten is een speciale sportBH een absolute aanrader. Een goede sportbeha voor grote borsten vinden kan…
Bronnen en referenties
  • www.dutchbodybuilding.com
  • www.fitnessforum.nl

Reageer op het artikel "Krijg grotere borsten door het trainen van de borstspieren"

Reacties

Mariek, 23-09-2014 08:25 #2
@ jon. Plaatselijke vetverbranding bestaat (helaas) niet.

Jon, 09-05-2014 15:37 #1
Worden je borsten er niet juist kleiner van als je ze traint… omdat er dan vet weg gaat ofzo

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 16-07-2012
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!