InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Retenix vochtafdrijver: raak overtollig vocht kwijt

Retenix vochtafdrijver: raak overtollig vocht kwijt

Retenix vochtafdrijver: raak overtollig vocht kwijt Retenix is een vochtafdrijver die je kan helpen om overtollig vocht af te drijven. Je kunt merken dat je last hebt van oedeem of vochtretentie doordat je bijvoorbeeld veel last hebt van opgezwollen benen, enkels of handen. Ook kun je overtollig vocht vasthouden rond het middel. Dit is vervelend want het kan een vermoeid gevoel geven, leiden tot op het eerste oog onverklaarbare gewichtstoename en het knellen van kleding en schoenen. Retenix bevat een breed scala aan ingrediënten die je kunnen helpen om van dat overtollige vocht af te komen.

Retenix vochtafdrijver

Over oedeem en het vasthouden van vocht

Het menselijk lichaam bestaat voor 70% uit water. Helaas wordt dit water echter soms ook opgeslagen op momenten of plaatsen waar dit niet nodig is en dit kan dan voor ongemak zorgen. In het uiterste geval kan het lichaam tot wel 4,5 liter overtollig water vasthouden. Vaak merk je dit in de benen, rond het middel en in de handen. Schoenen, ringen en broeken kunnen daardoor flink gaan knellen en het kan leiden tot misschien op het eerste gezicht onverklaarbare gewichtstoename.

Oedeem is de medische term voor een ophoping van vocht in weefsel met een zwelling tot gevolg. Zo'n ophoping met zwelling kan ontstaan door bijvoorbeeld een insectenbeet. De meeste mensen zullen het echter kennen van het vasthouden van vocht in bijvoorbeeld de benen of rond de enkels. Vatbaarheid hiervoor is van een aantal factoren afhankelijk. Het snel last hebben van vochtophopingen kan veroorzaakt worden door een verminderde capaciteit van de vaatwanden. Ook is het mogelijk dat de lymfebanen niet optimaal functioneren. Dit kan aangeboren zijn maar ook het gevolg zijn van bijvoorbeeld een medische behandeling of aandoening uit het verleden. Ook wanneer men een dieet volgt dat er rijk is aan natrium of zout kan dit leiden tot het vasthouden van veel vocht.

Alhoewel het vasthouden van vocht soms kan duiden op een ernstiger onderliggend medische probleem komt de retentie van vocht ook voor bij mensen die anderszins in een prima lichamelijke conditie zijn. De ophoping van vocht is dan vooral te zien in de benen en rond de enkels, vooral bij warm weer of bij intensief sporten. Ook komt het veel voor dat mensen rond de middel veel vocht vasthouden. Dit kan tot gevolg hebben dat kleding bijvoorbeeld niet meer past terwijl je niet meer bent gaan eten. Veel lopen en staan, het hebben van spataders, alcoholgebruik en het hebben van (licht) overgewicht kunnen op het ontstaan van vochtretentie van invloed zijn. Oedeem wordt over het algemeen ervaren als onaangenaam omdat het kan leiden tot meer vermoeidheid, het minder goed passen van broeken en schoenen en omdat men de opgezwollen benen, enkels en buik zelf vaak lelijk vindt.

Wat doet Retenix?

Heb je geen reden om te vermoeden dat jouw oedeem het gevolg is van een medische aandoening maar wil je wel graag van dat overtollige vocht af dan kun je daarvoor een vochtafdrijver gebruiken. Retenix is een vrij verkrijgbare vochtafdrijver die je kan helpen om dat overtollige vocht snel af te drijven. Hiermee verlies je snel gewicht en kom je van bijvoorbeeld die vermoeide, zware benen af. Ook kun je erdoor merken dat je je broeken bijvoorbeeld weer makkelijker dicht krijgt. Retenix bevat natuurlijke mineralen en elektrolyten, welke de nieren helpen om het overtollige vocht af te voeren. Je verliest het vocht dan gewoon via de urine en je zult merken dat het niet zo maar weer terugkomt. Doe je fanatiek aan sport dan is een bijkomende gevolg dat je zult zien dat de spierdefinitie over het hele lichaam beter zichtbaar wordt omdat deze niet meer verborgen wordt onder een laagje van vocht onder de huid.

Ingrediënten Retenix?

Om een optimaal resultaat te bereiken op het gebied van vochtafdrijving maakt Retenix gebruik van de volgende ingrediënten:
  • Appelciderazijn
  • Watermeloenpoeder (Citrullus Lanatus)
  • Paardenbloem (Tarxacum Officinale)
  • Veenbes (Vaccinium Macrocarpon)
  • Buchu-kruiden (Agathosma Betulina)
  • Jeneverbesolie (Juniperus Communis)
  • Paprikapoeder (Capsicum Annuum)
  • Polyfenolen (Camellia Sinensis)
  • Groene thee
  • Kalium
  • Vitamine B6 (Pyridoxine Hydrochloride)

Hoe gebruik je Retenix

Retenix is beschikbaar in capsulevorm. Voor een optimaal resultaat neem je dagelijks één tot twee capsules in met een glas water. Wanneer je moeite hebt met het doorslikken van capsules kun je dit ook met een hap vla of appelmoes doen. Het is belangrijk om daarna wel alsnog een glas water te drinken. De capsules dienen droog en bij kamertemperatuur bewaard te worden. Retenix is ook geschikt voor vegetariërs en veganisten.

Verkrijgbaarheid

Retenix is verkrijgbaar via diverse webshops waaronder Bol.com. Ook is het verkrijgbaar via diverse op sport gerichte webshops. Je kunt het product vinden onder de diuretica. Een verpakking bevat 60 capsules. Wanneer je deze in grotere aantallen koopt kun je vaak een mooie korting krijgen.
© 2019 Dessal, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Oedeem, vochtophopingOedeem is een overmatige ophoping van vocht. Dit zit in het weefsel tussen de cellen van het lichaam in. Het ontstaat do…
Oedeem tijdens de zwangerschapElke zwangere vrouw heeft wel eens last van één of andere kwaal. Eén van die kwalen kan oedeem zijn. Op zich onschuldig,…
Vocht vasthouden: wat kun je er tegen doen?Vocht vasthouden: wat kun je er tegen doen?Het kan zijn dat je een ring plotseling niet meer past, of dat je enkels opgezwollen zijn. Toch weet je zeker dat je nie…
Natuurlijke middelen tegen opgezette voeten en spataderenNatuurlijke middelen tegen opgezette voeten en spataderenDe natuur biedt tegen ongemakken als ongezette voeten en benen middelen die alleen maar even verwerkt hoeven te worden t…
Water drinken is soms gevaarlijkWater drinken is soms gevaarlijkZodra de buitentemperatuur stijgt, roepen deskundigen dat we veel water moeten drinken. Toch mag niet iedereen veel wate…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ataribravo99, Pixabay (bewerkt)
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Oedeem
  • https://www.weightworld.nl/retenix-advanced.html
  • https://www.bol.com/nl/p/retenix-advanced-natuurlijke-vochtafdrijver-diuretica-duo-verpakking/9200000100380668/?suggestionType=typedsearch&bltgh=k1PliIlAblY7-qiHvttPdw.1.3.ProductTitle

Reageer op het artikel "Retenix vochtafdrijver: raak overtollig vocht kwijt"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 18-03-2019
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!