InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Meer Vet Verbranden met Gezonde Voeding

Meer Vet Verbranden met Gezonde Voeding

Meer Vet Verbranden met Gezonde Voeding Door gezonde voeding te gebruiken kun je gemakkelijk meer vet verbranden. Gezond eten is een kwestie van langzamerhand aanleren en toevoegen van gezonde voeding aan jouw dagelijkse eetpatroon. In dit artikel behandelen we vier soorten gezonde voeding waardoor je meer vet zult verbranden.

Meer Vet Verbranden door Gezond Eten

Voor velen van ons is het moeilijk om te geloven dat je met gezonde voeding meer vet zult verbranden. Al die experts op het gebied van afvallen en al die diëten zeggen ons dat voeding onze grootste vijand is en als we willen afvallen dat we minder moeten eten.

Hier komt een aangename verrassing…voedsel is niet onze vijand bij het vet verbranden. Er zijn soorten gezonde voeding die juist helpen bij het vet verbranden. Je moet wel weten welke soorten dit zijn zodat je ze ook in huis beschikbaar hebt. Gezond eten helpt jou om een beter figuur te krijgen.

Ik zal in dit artikel vier van mijn favoriete soorten gezonde voeding beschrijven die je gemakkelijk aan jouw eetgewoonten kunt toevoegen.

1 Gezond Eten met Olijfolie

Het is nog steeds niet bij iedereen bekend dat niet alle soorten vet slecht zijn. Er zijn ook gezonde vetten die ons helpen om fit en gezond te blijven.

Olijfolie is één van die goede vetten. Olijfolie is rijk aan onverzadigde vetzuren die de minder goede vetten in ons lichaam vervangen. Verder bevat olijfolie natuurlijke antioxidanten, deze beschermen onze cellen tegen veroudering. Gezond eten met olijfolie kun je dus simpel doen door langzamerhand steeds meer olijfolie te gaan gebruiken tijdens het koken.

2 Gezonde Voeding: Haver

Haver bevat oplosbare vezels die cholesterol en vet uit het voedsel dat wij eten absorbeert. Zo blijft de cholesterol en het vet zoveel mogelijk buiten de bloedsomloop en wordt het weer afgevoerd uit ons lichaam. Het duurt ook relatief lang voordat haver ons hele spijsverteringssysteem heeft doorlopen. Hierdoor krijgen we minder hongergevoel tussen de maaltijden waardoor we minder geneigd zijn om een ongezond tussendoortje te nemen.

3 Gezond eten met Grapefruit

Alleen door het eten van grapefruit of het drinken van grapefruitsap zul je al meer vet verbranden. Door grapefruit toe te voegen aan jouw dagelijkse eet- en drinkgewoonten zullen jouw cellen gemakkelijker meer water absorberen waardoor het veel moeilijker wordt voor vet en cholesterol om de cellen binnen te dringen. Bedenk hoe gemakkelijk je deze vorm van gezond eten en drinken kunt aanleren.

4 Gezonde Voeding: Vis

Twee keer per week vis eten is een goed gemiddelde. Vis is een goede bron van eiwit om jouw botten en spieren te versterken. Vis is echter meer bekend door de zeer gezonde omega-3 vetzuren die het bevat. Deze omega-3 vetzuren versterken jouw immuunsysteem enorm en zorgen ervoor dat het cholesterolgehalte en het slechte vetgehalte laag blijft. Hierdoor blijft jouw hart gezond en kan het optimaal functioneren.

Vis met de meeste omega-3 vetzuren

  • Makreel
  • Sardines
  • Ansjovis
  • Zalm

Gezond Eten

Door de bovengenoemde soorten gezonde voeding regelmatig te gaan gebruiken zet je al een grote stap in de goede richting. Vet verbranden gaat gemakkelijker dan je misschien gedacht had. De eerste stap is meestal het moeilijkst. Je zult zien dat je er daarna plezier aan zult beleven en dat je zonder al teveel moeite een gezondere levensstijl zult creëren.

Lees verder

© 2008 - 2019 Wubbo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Vijf tips om Buikvet te verbrandenVijf tips om Buikvet te verbrandenBuikvet is iets waar veel mensen mee te kampen hebben. Door het doen van buikspieroefeningen kun je buikvet verbranden.…
Vaker Kleine Gerechten Eten, Meer Vet Verbranden!Vaker Kleine Gerechten Eten, Meer Vet Verbranden!Gezond eten wil zeggen vijf tot zes kleine gerechten per dag. Door wat vaker kleine gezonde gerechten per dag te gebruik…
Gezond dieet: Eet 5 maaltijden per dag en verlies gewicht!Gezond dieet: Eet 5 maaltijden per dag en verlies gewicht!Veel diëten beroven het lichaam van voedsel, maar als je kijkt naar wezens in de natuur zul je zien dat je het nodig heb…
Plaatselijk vet verbranden: Hoe kun je lokaal afvallen?Plaatselijk vet verbranden: Hoe kun je lokaal afvallen?Wanneer we onszelf in de spiegel bekijken, kunnen sommige delen er eigenlijk best mee door. We hebben goede benen of bes…

Reageer op het artikel "Meer Vet Verbranden met Gezonde Voeding"

Reacties

P. V. D. Ploeg, 24-01-2009 20:42 #4
Hoi beste mensen
even dit als je olijf olie gebruik neem het dan uit kreta dat is het beste wat er bestaat.
ik gebruik het zelf ook al een aanta jaren maar het is geweldig daar weg.

Met.vr, Groet
Dhr.v.d.Ploeg,

Wubbo (infoteur), 23-10-2008 15:55 #3
Hoi Ron, ik weet zelf helemaal niets van Kettlebells en ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Je schrijft dat je er zelf al heel veel van weet. Misschien kun je er zelf een aantal artikelen over schrijven op InfoNu. Het is erg leuk om infoteur te zijn en je kunt er nog geld mee verdienen ook.

Ron, 22-10-2008 21:04 #2
Goed dat op mijn reactie wordt gereageerd en dat het serieus wordt genomen. Ik vind deze site ook fantastisch en haal er veel info uit. Mijn interesses liggen ook bij Kettlebells, dus mocht iemand daar meer info over hebben dan hoor ik dat graag, alhoewel ik er de afgelopen paar jaar al zoveel info over heb gelezen dat ik er eigenlijk alles al van afweet. Toch zou het leuk zijn om hier op info.nu wat meer aandacht aan te besteden. Ik voel me nu zo bekeken als ik in het park mijn oefeningen sta te doe… :-p Maar hierdoor wel veel aanspraak van mensen!

Ron, 22-10-2008 04:49 #1
Hoi,
ben het niet helemaal met dit artikel eens. Zoals vet verliezen bij het nuttigen van olijfolie… Ok zoals gezegd is olijfolie beter dan andere soorten olie of boter maar hiermee is niet gezegd dat olijfolie niet dik maakt! De voordelen van olijfolie worden vaak een beetje overdreven in de pers. By the way. Ook walnootolie is heel erg goed voor het lichaam. Reactie infoteur, 22-10-2008
Hallo Ron, allereerst bedankt voor jouw reactie. Ik probeer in het artikel duidelijk te maken dat je door gezonde voeding meer vet kunt verbranden. Ik heb hier slechts een aantal soorten voedingen genoemd waar ik zelf zeer goede ervaringen mee heb. Zoals jezelf al zegt is olijfolie gezonder dan andere vetten en volgens de adviezen die ik heb gekregen en ook volgens mijn persoonlijke ervaring verbrandt olijfolie ook meer vet. Ik zal zeker walnootolie gaan proberen.

Infoteur: Wubbo
Laatste update: 21-10-2008
Subrubriek: Gezonde voeding
Special: Gezond afvallen
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!