InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Anti-kater groentesap

Anti-kater groentesap

Heb je ook het idee alles al geprobeerd te hebben tegen die ó zo vervelende kater en lijkt het allemaal tevergeefs? Maak dan het volgende drankje met je sapcentrifuge voor een ongekende vitamineboost die je wel beter móet laten voelen.

Anti-kater groentesap

Recept 1:

  • 3 stengels bleekselderij
  • 2 wortelen
  • 1 rode paprika
  • 1 tomaat

Werking

De bleekselderij bevat veel vitamine C en B en heeft ook nog een positieve invloed op je bloeddruk en cholesterol. Wortelen staan bekend om de vitamine A, verhogen je algemene weerstand en helpen je huid weer wat opknappen. Paprika's bevatten 3x zoveel vitamine C als een sinaasappel en bevatten ook calcium en ijzer. De tomaat neem je o.a. voor de vitamines, het magnesium en het lycopeen.

Recept 2:

  • halve ananas
  • 1 handje waterkers
  • 1 bosje verse peterselie
  • 4 stengels broccoli

Werking

Dit drankje bevat voedingsstoffen als bétacaroteen, vitamines B en C, calcium, ijzer, fosfor en zwavel. Het heeft een zeer ontgiftende werking, heeft een goede invloed op je huid en bevordert de spijsvertering.

Recept 3:

  • halve ananas
  • 2,5 cm gemberwortel
  • 3 stengels bleekselderij
  • 1 dessertlepel lijnzaadolie

Werking

Dit drankje combineert mineralen, antioxidanten en goede vetzuren. De ingrediënten zorgen samen voor energie en een ontgiftende werking. Daarnaast scoort dit drankje hoog wat betreft weerstand. Dankzij de ananas en gember heeft het ook nog een ontstekingsremmende functie.

Let op:

Deze drankjes maak je niet voor de smaak, maar voor je algemene gesteldheid. Ook al kun je prima aan de smaak wennen, in eerste instantie is het gewoon even slikken.

Succes en laat je mening achter als je het geprobeerd hebt!
© 2012 - 2019 Rockyjames, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • 101 SAPPEN EN SMOOTHIES, Natalie Savona, Veltman Uitgevers

Reageer op het artikel "Anti-kater groentesap"

Infoteur: Rockyjames
Gepubliceerd: 09-07-2012
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!