InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Fitflop schoenen en slippers voor mooie billen en rechte rug

Fitflop schoenen en slippers voor mooie billen en rechte rug

De Fitflop is een schoen, sandaal c.q. slipper die een spierversterkende werking zou uitoefenen, omdat je traint terwijl je loopt. Goed voor een gespierde bilpartij en sterkere rug. Ook heeft de flitflop een heilzame werking bij staande beroepen zoals bijvoorbeeld kapster. Bij pijn in de hiel, bijvoorbeeld ten gevolge van hielspoor, zou de slipper ook een gunstige werking uitoefenen. Het Fitflop assortiment heeft veel verkooppunten en is ook online verkrijgbaar.

Technologie die werkt?

De fitflop sandaal is een schoen die de laatste jaren veelvuldig de media heeft gehaald, in ons land en in Amerika. Hoewel de aanprijzingen van de schoen nogal hoogdravend aandoen, kan niet worden ontkend dat veel gebruikers er enthousiast over zijn. Dat ze zeker gezonder zijn dan een schoen met hoge hak is voor ieder mens met gezond verstand onmiddellijk te zien. En als je inderdaad al tijden sukkelt met de enge chronische aandoening “hielspoor” (zie onder) is het volkomen logisch dat je voor ca. € 60,- de gok waagt.

De constructie van de schoen volgens de fabrikant

Aan de tenen

Meer densiteit vooraan vangt de tenen op en zorgt ervoor dat het wandelritme wordt aangehouden.

Middendeel

Het midden van het voetbed creëert een onstabiliteit waardoor de beenspieren langer aan het werk worden gezet. Ook de zachtere middenzool vraagt meer energie bij het afduwen, waardoor je traint terwijl je wandelt.

Hielafzet

Ter hoogte van de hiel begint de interactie met de microwobbleboard technologie wat leidt tot 22 procent meer schokdemping. De platte buitenzool geleidt de voet in alle zachtheid naar het minder stabiele middendeel.

Schoen verbetert de houding

Het soepele middendeel van de zool herstelt het evenwicht van de drager en stelt het lichaam bij, waardoor het onmiddellijk de houding verbetert.

Dempt schokken

De middenzool heeft een verende hielfunctie die schokken met meer dan 20% reduceert. Er wordt dus minder druk gezet op de ruggengraat, bij het dragen van deze schoen.

Spanning in rug

De zogenaamde microwobbleboard technologie stuurt de grondreactiekracht bij, doorheen het midden van de bekkengordel om de druk op de onderrug te minimaliseren.

Strakke billen

De schoen activeert de bilspieren meer, terwijl u wandelt, voor een strakker en steviger silhouet.

Fitness

Wandelen met de fitflop aan de voeten belast bij elke stap langer de hamstringspieren aan de achterzijde van het bovenbeen, waardoor deze spieren ongemerkt extra worden getraind.

Meer oefening

De middenzool van de sandaal heeft meerdere diktes en activeert daardoor de kuitspieren en zorgt voor een training van de kleine spiergroepen rond de enkel.

Vermindert voetpijn

De middenzool vermindert de drukpunten op de voetzool en biedt zo verlichting voor alle types ongemak van de voetzool door hielspoor en plantaire fasclitis.

Wat is een hielspoor?

Hielspoor is de populaire benaming voor de medische term "spina calcaneï '. Het is een stukje kalk-aangroeiing aan het hielbot. Het aangroeisel zelf veroorzaakt geen pijn. je kunt met hielspoor rondlopen, zonder pijn of irritatie. Maar als het weefsel en botvlies er omheen ontstoken raakt hebt je echt last van hielspoor. Overigens wordt de term hielspoor te pas en te onpas gebruikt bij diverse problemen in de hiel. Je kan ook gewoon pijn in de hiel hebben, zonder dat er zich dus botaansporing heeft gevormd.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Fitflops: verlichting bij peesplaatontsteking en hielspoorFitflops: verlichting bij peesplaatontsteking en hielspoorJe ziet ze steeds vaker: de slippers en schoenen van Fitflop, ofwel Fitflops. Alle schoenen van dit merk hebben een spec…
Hielspoor; van oorzaak tot behandelingHielspoor; van oorzaak tot behandelingAls je weleens last gehad hebt van je hiel, kan het best zo zijn dat het hielspoor geweest was. Meer dan 10 procent van…
Hielspoor en sportenHielpijn is een vervelende pijn aan de onderkant van de voet. Veelal is hielspoor de oorzaak van deze pijn. Meer dan 10%…
Hielspoor oorzaken, symptomen en behandelingPijn aan de hak is de meest voorkomende klacht aan de voet. Bij een hielspoor (spina calcaneï) is er een stukje bot gevo…
Fitflop en Mukluk voor een ongemerkte work-outFitflop en Mukluk voor een ongemerkte work-outWe belasten onze voeten dagelijks. Goed schoeisel is daarom erg belangrijk. De Fitflop is een nieuwe uitvinding, die ver…
Bronnen en referenties
  • Fabrikant Fitflop schoeisel

Reageer op het artikel "Fitflop schoenen en slippers voor mooie billen en rechte rug"

Reacties

Chantal, 14-10-2013 13:05 #2
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met mijn fitflop gevoerde sneakers! Ze kraken.
Wat kan ik hieraan doen? Reactie infoteur, 15-10-2013
Probeer ook hier de vraag te stellen.

Carla, 26-07-2011 21:37 #1
Hallo, heb fitflop slippers gekocht en lopen heelijk, maar naar een wek erop gelopen te hebben, doen ze niets als kraken. Draag ze voor me werk, maar erg me er heel erg aan, ze horen me van veraf aankomen, wat kan ik hier aan doen? Heb ze nu niet meer aan, wat ik ook zonde vind.
Alvast bedankt voor de eventuele tip. Reactie infoteur, 27-07-2011
Hier moet je zijn Carla
http://www.fitflop.nl/contact-us/

succes.

Infoteur: Robbie
Laatste update: 27-02-2019
Subrubriek: Mode
Special: Voeten
Reacties: 2
Schrijf mee!