InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Kleding in nude-kleur is dé nieuwe kleur

Kleding in nude-kleur is dé nieuwe kleur

Kleding in nude-kleur is dé nieuwe kleur Waarom het “nude” moet heten is me niet helemaal duidelijk, want als je huidkleur zegt, zeg je in principe hetzelfde. Maar huidkleur heeft iets oma-achtigs met ondergoed in huidskleur en bijbehorende panty’s. Maar als het nude is, dan is het goed, hangen de winkels er vol mee en eerlijk is eerlijk … het is een kleur waar je alle kanten mee op kan.

Breed assortiment

Het assortiment is erg breed en van de grootste merken Valentino, Givency of Lanvin tot de ketens H & M, C & A of op internet Le Ballon en Wehkamp … iedereen heeft nudes. Nudes in jurkjes, jasjes, shirts of schoenen en natuurlijk ontbreekt de tas niet. Kortom, met de juiste combinatie voor de dag komen is niet eens zo’n groot probleem. Als je gaat combineren moet het alleen wel goed combineren met een andere kleur.

Combineren

Waar het nog wel eens mis wil gaan, is het op een juiste manier combineren. Want de nudes bij elkaar zetten, lukt nog wel. Waar meer vrouwen moeite mee hebben is de kleur die het afmaakt. Zo kan een dieprode kleur het geheel warmer doen lijken, zwart wat netter en zakelijker, wit wat meisjesachtiger en krijg je met het spijkerbroeken blauw een wat meer stoer geheel. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat én wat bij je past.

Waar ligt de nadruk op?

Een kleur

De nadruk ligt op twee verschillende vlakken. Zo zijn er de soepelvallende opengewerkte jurkjes die geen andere nuancekleur nodig hebben om het af te laten zijn. Gewoon een mooi zomerjurkje (voor overdag of een langer model voor in de avonduren) in een nudekleur met bijpassende schoenen (sexy met een flinke hak, of rustiger met een platte schoen en enkelsluiting) en je eenvoudige outfit is eigenlijk al af.

Alleen met nudekleur werken kan ook voor een late middag of avond rok in de vorm in een lange doorknoop rok in een diepere nudekleur en een lichtere nudekleur als top er boven. Platte nudekleurige schoenen met enkelsluiting, maken het weer af.

Met nuancekleur

Een ander uitgangspunt is juist de nudekleur die wel met een andere kleur gecombineerd wordt. Zo zijn er indiaanachtige hemdjes die lekker stoer op een spijkerbroek staan en weer net iets vrouwelijker als je er een spijkerrok met hoge openvallende nudekleur suède laarzen bij draagt.

Of combineer het spijkerrokje en de nude suèdelaarzen met een strak nudekleur hemdje (al dan niet met nudekleur vestje er over). De opengewerkte vestjes zijn mooi getailleerd en prima voor een zomerse dag waar de zon zich wat minder laat zien.

Gekleed maak je het geheel door een mooie nudekleurige colbert met zwart of donkerrood jurkje of bloesje met rokje er onder te dragen. Vergeet er niet mooie nudekleurige pumps bij te dragen in lakleer of suède.

Wat meisjesachtiger maak je de nudekleurige kleding door het combineren met wit. Een eenvoudige wit jurkje met een mooi opengewerkt nudekleurig vestje, bijpassende gevlochten leren riem en nudekleurige ballerina’s laten meestal een wat zachter beeld zien.

Tot slot

Dus ook voor de vrouwen die nudekleur niet bij de eigen huidskleur vinden passen, zijn prima combinaties te maken. Zorg in dat geval wel dat de contrasterende kleur de kleur is die het dichtst bij de hals c.q. het gezicht zit. Een sjaal kan hierin vaak al heel veel betekenen. Verder is het ook een kwestie van durven en uitproberen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De mode voor de lente/zomer van 2014De mode voor de lente/zomer van 2014Ieder jaar verandert het modebeeld een beetje. Soms wordt er teruggegrepen naar voorliggende modebeelden en soms probeer…
Senioren: kleding en modetipsAls senior kleedt u zich waarschijnlijk anders dan wanneer u nog een tiener was. Helaas bestaat er over kleding en schoe…
Nieuwe mogelijkheden met make-upNieuwe mogelijkheden met make-upZoals je de traditionele make-up materialen hebt, zo heb je uiteraard ook de trends. De trends spelen vaak in op het jon…
Voordelige kleding en schoenen: tipsVoordelige kleding en schoenen: tipsKleding en schoenen kopen kunnen een dure aangelegenheid zijn. Vooral wanneer het shoppen van mode een hobby is kan het…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Kleding in nude-kleur is dé nieuwe kleur"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 20-09-2016
Subrubriek: Mode
Special: Kleding & accessoires
Schrijf mee!