InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Verrassende dingen die je met kokosolie kunt doen

Verrassende dingen die je met kokosolie kunt doen

Verrassende dingen die je met kokosolie kunt doen Het zal je niet verrassen dat kokosolie vaak als wondermiddel wordt genoemd. Je kunt er echter meer mee dan je denkt! Gebruik het om te koken, smeer het op je huid en voorkom zelfs vervelende jeuk. Kokosolie is onmisbaar in elk huishouden!

Soorten kokosolie

Als je de keuze hebt, kies dan voor ontgeurde kokosolie. Je kunt dit voor meerdere doeleinden gebruiken omdat het geen kokosgeur of -smaak afgeeft.

Gezond eten en afvallen

In een gezond eetpatroon hoort ook vet eten. Ja, je leest het goed. Als je je lichaam geeft wat het nodig heeft, zal het ook niet de neiging hebben om vet op te slaan. Het vet uit kokosolie wordt omgezet in energie en je kunt dit dus gelijk gebruiken. Gebruik daarom kokosolie in je gezonde eet- en leefpatroon!

Kokosolie in je dagelijkse eetpatroon

  • Smeer het op je brood, in plaats van boter
  • Smelt het samen met cacao en honing en plaats het in de koelkast voor een gezond chocoladehapje (ook lekker met rozijnen en/of noten)
  • Smelt het en gebruik het om soep en pap mee te verrijken
  • Neem een eetlepel kokosolie voor extra energie

Koken met kokosolie

Koken en ook bakken wordt extra makkelijk met kokosolie. het heeft namelijk goede eigenschappen en in net als boter kun je het voor veel doeleinden gebruiken. Wat nog een belangrijk voordeel is van kokosolie: het bevat geen transvetten.

Kokosolie voor koken en bakken

  • Gebruik kokosolie voor het invetten van bakplaten
  • Bak je friet/patat of aardappelen in de kokosolie
  • Gebruik kokosolie voor bakken, braden - eigenlijk in plaats van olie en boter

Kwaaltjes verhelpen met kokosolie

Veel huidproblemen kun je helpen verbeteren met kokosolie. Ook als je geen huidproblemen hebt, kan kokosolie je huid helpen hydrateren.

  • Muggenbulten - Heb je veel jeuk van je muggenbulten? Smeer de geïrriteerde bult in met kokosolie voor directe verlichting.
  • Onderhuidse puisten - Heb je een onderhuidse puist? Dat kan erg pijnlijk zijn en een drukkend gevoel geven. Smeer het in met kokosolie en de druk zal snel verdwijnen.
  • Eczeem en andere huidklachten - Smeer kokosolie op je huid voor verlichting en vermindering van de klachten.

Nog meer handige tips voor kokosolie

Gebruik je kokosolie al in je haar, of voor je gezicht? Je kunt geld besparen door een grote hoeveelheid kokosolie te kopen en dit voor dagelijks gebruik in te zetten.

Kokosolie voor haar & huid

  • Smeer het op je huid in plaats van dag- en nachtcrème
  • Gebruik het op droge huid
  • Was je haar met kokosolie (werkt goed met krullend haar)
  • Gebruik het in plaats van scheergel of scheerolie
  • Gebruik het als massageolie

Verslaafd aan lippenbalsem en heb je droge lippen als je stopt met smeren? Probeer er eens wat kokosolie te gebruiken.
© 2014 - 2019 Maresa, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Kokosolie: veelzijdig en gezondKokosolie: veelzijdig en gezondVan keuken tot badkamer. Kokosolie is een zeer gezond en veelzijdig product. 100% natuurlijk, heerlijk van smaak en met…
Kokosolie voor huid en haren. Puur natuur!Kokosolie voor huid en haren. Puur natuur!Kokosolie is gezond en lekker om mee te koken of om zo op de boterham te smeren. Maar wist je dat kokosolie ook heel fij…
Hoe gezond is kokosolie?Hoe gezond is kokosolie?Kokosolie is zon product wat er eigenlijk al heel lang is en altijd in de reformwinkels te koop is geweest. Maar sinds…
Gewicht verliezen met kokosolieGewicht verliezen met kokosolieVan kokosolie wordt gezegd dat het ongezonde verzadigde vetten bevat. Echter is gebleken dat kokosolie helpt bij het ver…
Kokosdieet: een gezonde manier van afvallenKokosdieet: een gezonde manier van afvallenDat kokosolie een heel gezonde soort vet is, is de laatste jaren wel bewezen. Kokosolie kan je zelfs helpen met afvallen…

Reageer op het artikel "Verrassende dingen die je met kokosolie kunt doen"

Infoteur: Maresa
Laatste update: 13-02-2015
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Medische informatie…
Schrijf mee!