InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Natuurlijk Antibioticum Colloïdaal Zilver

Natuurlijk Antibioticum Colloïdaal Zilver

Natuurlijk Antibioticum Colloïdaal Zilver Natuurlijk Antibioticum. Colloïdaal Zilver werd rond 1900 al toegepast, maar werd overruled door farmaceutische Antibiotica. Bepaalde virussen, bacteriën, parasieten en schimmels zijn inmiddels echter immuun, resistent geworden voor de reguliere antibiotica. Ook treden negatieve bijverschijnselen op, zoals Allergie voor Antibiotica. Hierdoor komt Colloïdaal zilver weer meer in de aandacht. Zilver: een veilige, efficiënte werking; wellicht zelfs beter en tegen meer ziektes dan gewone antibioca.

Antibioticum Colloïdaal Zilver

Rond 1900 toonden wetenschappers al aan dat Zilver een veilig, efficiënt Antibioticum was. Het Natuurlijk antibioticum Colloïdaal Zilver werd door menig geneeskundige toegepast. Het bleek veilig in gebruik en efficiënt te zijn tegen infecterende organismen. Daar Colloïdaal Zilver te duur was om te laten patenteren, ontwikkelden de farmaceutische bedrijven zelf een eigen antibioticum. Colloïdaal Zilver werd terzijde geschoven; andere nieuwe antibiotica beheersten de markt. In de loop der tijd deden zich echter problemen voor. Dertig jaar na de komst van de reguliere antibiotica zijn vele types ziekteverwekkende organismen inmiddels immuun of resistent geworden voor dit middel. De laatste jaren komt er steeds meer informatie naar voren over de 'superbugs' die niet vernietigd kunnen worden met antibiotica. Veel van deze organismen hebben intussen een weerstand opgebouwd tegen de bestaande, gewone antibiotica.

Zilver alternatief Antibioticum

Zilver wordt door sommigen beschouwd als de meest universele antibiotische stof en het krachtigste antibioticum dat er is. Uit onderzoek komt naar voren dat een gewoon antibioticum een half dozijn verschillende ziekteverwekkers doodt, waar Zilver er zo'n 650 vernietigt. Resistente ketens kunnen zich hierbij niet ontwikkelen. Er zijn de laatste jaren verschillende experimenten en onderzoeken gedaan en er zijn vele toepassingen ontdekt of beter: herontdekt. Zilver blijkt zeer geschikt voor gebruik tegen verschillende infecterende organismen en diverse praktische toepassingen zoals bv. snij-, brand- en schaafwonden. Zilver doodt verschillende virussen, bacteriën, parasieten en schimmels.

Zilver Medische toepassingen

In de Ayurvedische geneeskunde (zie artikel Ayurveda) wordt zilver reeds lange tijd gebruikt om het lichaam te reinigen en te versterken. Ook in de Chinese geneeskunde is zilver bekend om zijn bescherming tegen infecties en ziektes van het lichaam. Door de jaren heen werd Zilver Geneeskundig gebruikt bij de behandeling van:
  • brandwonden
  • ontstekingen en infecties van ogen
  • keel, neus, oren
  • anus, urethra en vagina
  • zilvernaalden bij acupunctuur
  • zilverionen bij cystitis en urinewegontstekingen
  • zilverzouten tegen wratten
  • remedie voor mentale disbalans, slaapwandelen en anorexia nervosa
  • zilvermengsel (zilver sulfiadiazine) in Amerikaanse brandwondencentra
  • in vroegere tijden als hulpmiddel voor het brein
  • voortplantingsproblemen (vrouwen)
  • bloedcirculatie
  • koorts en chronische abceshaarden
  • zilveren platen/pinnen in chirurgie bij bot- en gewrichtsingrepen
  • homeopathie bij: hoofdpijn, chronische schorheid, zenuwpijnen gewrichten, verstopping luchtpijp, hersen- en sinusproblemen, verlies van controle en balans.

Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar de genezende eigenschappen van zilver. Het blijkt dat Zilverionen, voortgedreven door slechts enkele microampères stroom, een versnelde botgroei bewerkstelligen. In onderzoek en experimenten constateerde men een versnelde botgroei in gevallen waar het bot na lange tijd maar niet wilde genezen. Met de Zilverionen behandeling groeiden de botten weer snel aan elkaar. Men gaat er vanuit dat zilver de botgroei bevordert, doordat het lichaam wordt gestimuleerd om nieuw bot aan te maken. Er werden twee voordelen vastgesteld bij het gebruik van zilverionen voor de genezing van het bot:
  • Zilver heeft een veilige, efficiënte werking: zonder bijverschijnselen en een snel herstel
  • Aangezien zilver bacteriocide is, wordt een deel van het lichaam gezuiverd, zodat de botcellen door het lichaam kunnen worden vervangen zonder de hinderende activiteit van bacteriën.

Experimenten toonden aan dat zilver werkzaam is tegen een grote verscheidenheid aan bacteriën zonder bijwerking of beschadiging van de lichaamscellen. Buiten het doden van ziekteverwekkende organismen, blijkt zilver ook voor een stimulatie van de groei van beschadigde weefsels c.q. een sneller herstel te zorgen.

Zilver andere toepassingen

Zilver wordt ook voor andere doeleinden gebruikt, daar zilverionen een kiemdodende werking hebben in water:
  • De Russen gebruiken zilver om gerecyceld water aan boord van hun ruimtestations te steriliseren
  • Sommige vliegmaatschappijen gebruiken zilveren waterfilters om de passagiers te beschermen tegen ziektes als dysenterie
  • De NASA gebruikt een zilver- watersysteem voor de space shuttle
  • Zilver wordt gebruikt ter vervanging van chloor in zwembadwater; zilver prikt ook niet in de ogen
  • Japanse firma's hebben meerdere technologieën waarbij zilver wordt gebruikt om lucht te reinigen
  • Vele industriële bedrijven gebruiken zilver om toxines in de lucht en andere dodelijke industriële vergiften te neutraliseren.

Colloïde

Colloïde is een oplossing bestaande uit ultra fijne deeltjes, opgelost in een waterachtig medium. Alle levende dingen bestaan in een colloïdale vorm. De meeste medicijnen zijn in een kristallijne staat. Voordat een medicijn z'n volledige therapeutische werking kan hebben, moet het eerst in colloïdale vorm worden omgezet.

Colloïdaal Zilver

Colloïdaal zilver is een vloeibare oplossing bestaande uit submicroscopische Zilverdeeltjes die onder spanning worden gehouden in puur water, door een kleine elektrische lading op elk partikeltje. De ideale grootte van de zilverdeeltjes in dit colloïde bedraagt van 0.005 tot 0.015 microns in diameter. Deze deeltjes zijn elektrisch geladen, zodat de zilver partikels actief kunnen worden en in water kunnen blijven, zonder kunstmatige additieven of stabilisatoren. Dit wordt het 'ware' colloïde van zilver genoemd.

Colloïdaal zilver

Colloïdaal zilver is een natuurlijk antibioticum. Het lijkt de meest bruikbare en krachtige substantie te zijn om verschillende ziektes te bestrijden die veroorzaakt worden door bacteriën, virussen, parasieten en schimmels. Het blijkt zowel een breed spectrum remedie te zijn als preventief te werken bij verkoudheden, griep en diverse infecties. In het bijzonder blijken Staphylococcus en Streptococcus stammen, die dikwijls worden gevonden bij ziektes, gevoelig te zijn voor zilver. Tevens blijkt colloïdaal zilver op een snelle manier ontstekingen te bedwingen en een snellere genezing te bewerkstelligen. Wanneer colloïdaal zilver dagelijks wordt ingenomen zorgt het voor een beter immuunsysteem, hetgeen resulteert in meer energie, vitaliteit, kracht, ontspanning, snellere genezing en een vermindering van toxines in het lichaam.

Zilver in ons lichaam

We krijgen zilver en andere mineralen in ons lichaam via het voedsel dat we eten. Zilver komt normaal gesproken rechtstreeks uit organische bodem, die rijk is aan levende organismen. Deze organismen breken bestanddelen in de bodem af en zorgen dat mineralen beschikbaar zijn in vormen die assimileerbaar zijn voor planten. Op deze wijze komt zilver op een natuurlijke manier in ons lichaam via de mineralen die aanwezig zijn in biologische geteelde planten. Als we echter groenten eten die, zoals de meeste planten tegenwoordig, met behulp van kunstmest geteeld worden, zonder levende organismen in de bodem, krijgen we niet deze hoeveelheid vitaminen en mineralen binnen. Hierdoor kunnen tekorten en deficiënties ontstaan. Verder vermindert ons vermogen om zilver te assimileren naarmate we ouder worden. Zilver deficiëntie zou een oorzaak kunnen zijn voor het slecht functioneren van het immuunsysteem. Zilver blijkt werkzaam te zijn bij een breed spectrum van bacteriën zonder bijverschijselen of beschadiging van de cellen en lijkt de groei (herstel) van beschadigd weefsel te stimuleren.

Colloidaal zilver toepassing

Colloïdaal zilver kan worden gegorgeld, als oog- en oordruppels, vaginaal en anaal worden gebruikt. Het kan geïnhaleerd worden (neus en longen), direct toegepast worden bij snij- en schaafwonden en op open wonden. En voor behandeling van wratten, eczeem, als gezichtsspoeling bij acné en andere aangezichtsirritaties. Colloïdaal zilver kan ook worden gebruikt om water te zuiveren en als stoelgangbevorderend middel -in water vermengd- worden ingenomen.Tevens kan Collodiaal zilver voor de behandeling van planten met bacteriën en schimmels gebruikt worden(op bladeren of in grondwater). Verder kan het ook voor de behandeling van dieren gebruikt worden, zowel inwendig als uitwendig voor infecties, parasieten, schurft en verschillende andere aandoeningen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Colloïdaal zilver: Zilverwater voor verhoging van weerstandColloïdaal zilver is een hele fijne vorm van zilver, die werkt als een natuurlijk antibioticum. Binnen de alternatieve e…
De geneeskracht van colloïdaal zilverDe cowboys in het wilde westen hadden vroeger altijd een zilveren munt op zak die ze meekookten met het water als ze kof…
Zilver verkopen: de waarde van zilverZilver verkopen: de waarde van zilverDe waarde van zilver schiet omhoog zodra er sprake is van onrust op de financiële markten. De huidige situatie is dus id…
Zilver met welk zilvergehalte koopt u?Zilver met welk zilvergehalte koopt u?Fysiek zilver is een gewild edelmetaal en de zilverprijs is harder gestegen dan de goudprijs. Hoe herkent u wat voor zil…
Zilver: Antiek zilverZilver: Antiek zilverAntiek zilver is weer aan een opmars bezig. Er is veel vraag naar het zilverwerk. Dit komt met name omdat het met de han…
Bronnen en referenties
  • Orthica map
  • Canty, L.M., Baranowski, Collodial Silver. The Antibiotic Alternative

Reageer op het artikel "Natuurlijk Antibioticum Colloïdaal Zilver"

Reacties

S. Geijsen, 31-03-2017 12:52 #27
Kuur met Colloïdaal Zilverwater:
9 dagen 3 x 20 druppels
5 dagen stoppen
9 dagen 3 x 20 druppels
Daarna: 9 druppels per dag.
Verkoudheid, of anderszins kan iets erger worden in het begin. Telt voor veel homeopatische geneesmiddelen. Vaak gebruikt, nooit problemen. Altijd prima resultaten.

Evert, 10-12-2016 19:14 #26
@Danielle de Baat en Marlon
de reactie kan heftig zijn het ontgiften van je lichaam, heb ik ook gehad. Zorg dat je darmen veel goede mineralen en extra probiotica krijgen om de ontgifting via je lever en darmen goed te laten verlopen.

Marlon, 03-12-2016 22:05 #25
@Danielle de Baat, dat klinkt als een herxheimer reactie (google eventueel hierop). Ik zou teruggaan naar de dosis waarbij je moeder zich goed voelde, 1 theelepel dus (ik gebruik overigens altijd een plastic lepel). Als dat een tijdje goed gaat kun je weer proberen op te hogen.
Ben geen (alternatief) arts, dus weet niet hoe lang je dit zou moeten gebruiken.
Ik kreeg zelf bij een paar druppels al veel last. Nu mijn lijf gezonder is kan ik met gemak meerdere theelepels per dag aan. Gebruik het nu voor oorpijn, verkoudheid en wondjes.
Succes!

Danielle de Baat, 30-11-2016 22:43 #24
Mijn moeder is sinds 2 weken begon met het innemen van colloïdaal zilver. De eerste week 1 theelepel en nu de tweede week 2 theelepels. Sinds het gebruik van 2 theelepels voelt zij zich ziek, dodelijk vermoeid en zeer slaperig. Volgens het voorschrift zou zij de derde week moeten beginnen met 3 theelepels. Ik heb gelezen dat het kan dat deze verschijnselen van ziek voelen in het begin optreden en dat dat een teken is dat het lichaam goed reageert. Maar hoe lang duurt deze begin verergering? En hoe lang moet het colloïdaal zilver uiteindelijk gebruikt worden?

Karel, 05-04-2016 21:22 #23
Is diabetes type 1 te genezen met Colloidaal Zilverwater?

Nathalie, 13-05-2015 22:13 #22
@ J. Westerhof jij zal wel een huisarts zijn jammer weer! Argyria kun je alleen krijgen bij hele hoge doseringen! Onzin die link.
Cz heb ik zelf hele goede ervaringen mee. Antibiotica dood niet alle bacteriën en levert veel problemen op in het lichaam. Cz is veel veiliger.

J. Westerhof, 22-02-2015 14:08 #21
Colloïdaal zilver is een gevaarlijk alternatief voor antibiotica.
Door gebruik van dit middel kan Argyria ontstaan, een aandoening waarbij je huid voor altijd grijs verkleurt.
Zie de link
http://www.kwakzalverij.nl/1100/Bedrog_met_colloidaal_zilver
Kies als je je geen regulier middel wilt liever voor een propolis-produkt.
In ernstiger gevallen zoals bij longontsteking kom je toch weer uit bij reguliere antibiotica.

Anne, 27-08-2014 23:39 #20
Ik heb mijn honden zilverwater gegeven nu zijn ze aan de diarree met slijm erop, tevens heb ik met een wattenstaafje ook wat in de neus gedaan nu hebben ze wat gelige snot.
Is dit normaal? ik hoop op antwoord alvast bedankt!

Marianne Jalink, 27-06-2014 13:03 #19
Ik heb een parasiet (een oerdiertje). Ik had de parasietenkuur van Clark, maar moest na 17 dagen ermee stoppen, kon niet tegen het giftige kruid alsem en kreeg steeds meer duizelingen, ontregeld zenuwstelsel en voelde me heel raar. Zou zilverwater hier kunnen helpen, wie heeft daar ervaring mee en hoe is de dosering? Super bedankt voor jullie antwoord.

Broes Jozef, 16-03-2014 22:54 #18
Hallo
Zou het collodiaal zilver ook goed zijn voor de ziekte van crohn? zo ja, wat zou u me dan aanraden voor de behandeling.
Dank U.
Groeten
JOZEF

Linsy, 21-01-2014 21:41 #17
Hallo,

Toen ik zwanger was van mijn eerste zoontje testte ik positief voor streptokokken. Daardoor geven ze je een paar uur voor en na de bevalling antibiotica kuren (Veel op een korte tijd dus). Ik ben nu zelf ook al een tijdje veel gezonder aan het leven en doe ook helemaal niet meer mee met medicatie, … Zoek het liever allemaal op in de natuur.
Nu ben ik zwanger van mijn 2 de kindje en heb schrik dat ze dit weer gaan willen geven,
Zou dit middeltje 'zilver' een goed alternatief kunnen zijn?

Groeten

Inge, 29-06-2013 12:13 #16
Hallo :)
ik neem al 6 maand dagelijks zilverwater ivm de ziekte van lyme,
en vraag me af in hoeverre dat zilverwater in de borstvoeding terecht komt.
Want ook mijn zoontje heeft af en toe een teek, en ik kan onmogelijk na elke tekenbeet een reguliere antibioticakuur toepassen.
Krijgt hij sowieso genoeg zilverwater binnen via de borstvoeding, of geef ik hem best ook rechtsstreeks zilverwater? Hij is anderhalf.
Alvast heel erg bedankt,
Inge :)

Foetsie, 28-11-2012 14:45 #15
Waar kan ik betrouwbare collodiaal zilver kopen? Het moet n.l. gelig van kleur zijn anders is het niet goed gemaakt. Kan iemand mij zeggen waar dat kan? Reactie infoteur, 30-11-2012
Beste Foetsie,

Het beste kan je even bij één van de volgende aanbieders informeren of het een fijn vermalen variant betreft:
http://www.beslist.nl/gezond_mooi/d0003604320/colloidaal_zilver_10ppmcrystal_200ML.html

Mvg

Vander Linden Guy, 12-08-2011 15:24 #14
Ik wil iemand helpen die een cortisone vergiftiging heeft gehad. Kan collodial zilver hulp bieden?

B. Oost, 21-05-2010 17:57 #13
Kan het kloppen het dat de huid van zilverwater, blijvend grauw-grijs-blauwig kan worden! Ik hoorde dat dit zelfs bij gebruik van kleine hoeveelheden kan voorkomen!
Mvg, Bas

A. Lelikakis, 13-04-2010 23:02 #12
Hey Sila,
Ik ben van plan mijn kater "X" die last heeft van chronische tandvleesontsteking het middel te gaan geven. Sinds wij hem uit het asiel gehaald hebben (3 jaar geleden) stinkt hij al uit zijn bek… Als het hem kan genezen dan slik ik nooit meer chemische antibiotica… Ik houd je op de hoogte!

Roosenburg, 06-03-2010 11:47 #11
Geachte m
ik heb maag/darm/baarmoeder problemen
ik gebruik medicijnen voor diabetes /te hoog cholestorargehalte/maagbeschermers/antibiotica ter voorkoming van blaasontsteking
past dat bij zilverwater? hoe moet ik het gebruiken en hoelang past het bij mijn medicijnen of moet ik daar mee stoppen
inafwachting van u berichtje
m v gr roosenburg

Cato Roenhorst, 04-01-2010 11:22 #10
Onze hond daar zijn we stad en land mee afgelopen, ze bleek vanwege een slechte weerstand een overdaad aan mijten had ontwikkeld, ze heeft een kuurtje gehad bij de d.a.Daarna ben ik overgestapt op zilverwater, ze is totaal jeukvrij zonder medicijnen.
Een andere hond had oorpijn, een paar druppels zilverwater waren genoeg, ze is weer helemaal de oude Met vr gr Cato

Magda Jakubowicz, 22-10-2009 23:27 #9
Ook wij (ikzelf, man, kinderen) hebben heel veel baat bij Zilverwater. Het is echt een fantastisch middel dat zeer breed te gebruiken is. Bijvoorbeeld van de week had ik last van keelpijn, na het gebruik van zilverwater was het dezelfde dag weg!

Als antwoord op Eric Sutter hieronder, ik bestel op www.helderengezond.nl. Niet alleen propaganda, maar een zeer informatieve site over de voors en tegens!

Succes en groetjes, Magda.

De Sutter Eric, 03-02-2009 13:34 #8
Beste graag zou ik willen weten waar ik natuurlijk antibioticum colloidaal zilver kan bestellen, dank bij voorbaat

Cora, 26-04-2008 22:57 #7
Ik heb een vraag, het betreft het volgende. Ik heb vorig jaar het herpesvirus opgelopen. Heb regelmatig aanvallen. Ben middelen aan het zoeken om de aanvallen, zo kort mogelijk en liefst pijnloos te laten verlopen. Zou ik baat kunnen hebben bij colloidaal zilver water om mijn weerstand te verhogen, en zou ik baat kunnen hebben bij het gebruik van de zalf in geval er blaasjes ontstaan en opengaan?

Groet Cora Reactie infoteur, 23-08-2008
@ Cora, colloidaal zilver helpt zowel je weerstand te verhogen (inwendig slikken) als voor opengaande blaasjes op de huid (uitwendig deppen).
Veel succes ermee!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Mirjamfonds, 19-04-2008 19:40 #6
Helpt c. ziver ook bij evt restverschijnselen van borelliabacterie/virus?
Is er verschil tussen anti-oxidanten en antibiotica? beiden werken toch bacterieremmend/dodend?:-p:-(:-) Reactie infoteur, 23-04-2008
@ Mirjam, Colloidaal zilver helpt in principe bij alles waar normaal gesproken reguliere antibiotica wordt gegeven, in sommige gevallen en bij sommige mensen zelfs beter.
Ja, er is een verschil tussen Coll. zilver en anti-oxidanten. Maar dat is een lang verhaal. Tip: over de werking van anti-oxidanten kun je lezen in het artikel Groene thee - Gezond Antioxidant en het artikel Anti-oxidanten en Vrije radicalen. Beide artikelen zijn te vinden in de rubriek Mens en Gezondheid hier op InfoNu.

Succes en sterkte met de bestrijding van het residu van die vervelende borellia.
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Monique, 06-04-2008 17:49 #5
Ik heb een vraag betreffende het volgende: Ik heb (in het ziekenhuis?) de Clostridium difficile bacterie opgelopen. Heb hier antibiotica voor gekregen, die ten eerste niet aanslaat en waarvan ik denk dat ik van de regen in de drup kom. De cd bacterie gedijt nl vooral wanneer met geen weerstand heeft of de darmflora niet goed is.

Is het gebruik van zilver hiervoor aan te raden? Moet dat op recept van een natuurarts?
Waar koop ik dit?

Groet, monique. Reactie infoteur, 09-04-2008
@Monique, ik zou het zeker proberen met colloidaal zilver. Er is geen recept voor nodig (en wordt dus ook niet vergoedt door de zorgverzekeraar, althans over het algemeen niet).
Zilverwater is in de betere natuurwinkel of in natuurapotheken te verkrijgen, maar makkelijker is misschien online op Internet. Een voorbeeld is de site www.zilverwater.tk, maar ook met Google zoeken komen er verschillende sites tevoorschijn.

Succes en sterkte ermee, hopelijk verdwijnt deze vervelende bacterie!
Groeten van Sila (auteur artikel)

Greeven, 27-03-2008 09:47 #4
Mijn hond heeft al enige tijd huid problemen, en ik heb bij de dierenarts al verschillende dingen geprobeerd.zou zilverwater een oplossing kunnen zijn? Reactie infoteur, 28-03-2008
@ Greeven, zilverwater (colloidaal zilver) wordt inderdaad vaker met succes toegepast bij dieren. Dus zeker de moeite waard om dit te proberen.
Succes ermee!
Groet van Sila (auteur artikel)

Edith, 11-02-2008 12:59 #3
Ik heb een kein vraagje. Ik wil Colloidaal Zilver gebruiken tegen mijn wrattjes op mijn handen en voeten maar ik geef borstvoeding kan dat? gr. Edith Reactie infoteur, 13-02-2008
@ Edith, voor zover bekend kan het geen kwaad om CZ te gebruiken bij borstvoeding (pas bij gigantische hoeveelheden, maar dat is met alles zo!)
Succes ermee en groetjes van Sila (auteur artikel)

Sila (infoteur), 09-02-2008 08:31 #2
@ Mw. Mann, excuses voor de late reactie.
Ik weet dat Colloidaal Zilver geschikt is tegen ontstekingen en littekens, maar ik durf u echt niet te zeggen of het ook een positieve bijdrage kan leveren aan herstellen van bestralingen.
Misschien kunt u op de site met www.zilverwater.tk deze vraag voorleggen.

Anti-oxidanten, die u al gebruikt, zijn sowieso goed om te blijven gebruiken.
Ik wens u in ieder geval een spoedig herstel toe!
Met vriendelijke groet,
Sila (auteur artikel)

Mw E. A. Mann, 29-01-2008 14:36 #1
Geachte Lezer, Is Colloïdaal Ziver ook geschikt voor borstkanker patienten, als zalf voor littekenvorming bij een borst besparende operatie, en als hersteller voor en na de bestralingen die je moet onder gaan? Ik heb daarnaast ook anti oxidanten nr 1 gebruikt. Graag wacht ik op een antwoord.

Met vriendelijke groeten,
E.A. Mann

Infoteur: Sila
Laatste update: 09-12-2008
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Reacties: 27
Medische informatie…
Schrijf mee!