InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Colloïdaal zilver: Zilverwater voor verhoging van weerstand

Colloïdaal zilver: Zilverwater voor verhoging van weerstand

Colloïdaal zilver is een hele fijne vorm van zilver, die werkt als een natuurlijk antibioticum. Binnen de alternatieve en homeopathische geneeskunde wordt colloïdaal zilver ingezet in de strijd tegen virussen, bacteriën, schimmels en andere ziekteverwekkers. Lees hier meer over de oorsprong en werking van colloïdaal zilver, waarom het effectief is, het gebruik van colloïdaal zilver en waar je het zilverwater kunt kopen. Bij welke ziekten en aandoeningen helpt colloïdaal zilver?

Wat is colloïdaal zilver en waar komt het vandaan?

In het begin van de 19e eeuw werd in de Verenigde Staten ontdekt dat je zilver zo fijn kon vermalen dat het oplosbaar werd in water en dan positieve effecten op de gezondheid had bij inname ervan. Eigenlijk is het principe van colloïdaal zilver dus gestoeld op de homeopathie. Je blijft een oplossing verdunnen tot op het punt dat eigenlijk enkel de essentie van de stof nog is overgebleven. Pas veel later werd ook wetenschappelijk onderzocht of colloïdaal zilver effect had op ziektekiemen. Het bleek effectief tegen het merendeel van de bekende ziekteverwekkers (bacteriën, schimmels, gisten en virussen).

Waarop berust de werking van colloïdaal zilver of zilverwater?

Via elektrolyse wordt stroom geleid door zilver en water. Hierdoor ontstaan minuscule zilverdeeltjes, die in de vorm van ionen door het water worden opgenomen. Omdat het zilver nu heel fijn geworden is, is het in staat om ziektekiemen binnen te dringen. Hoewel de toepassing van colloïdaal zilver vaak kwakzalverij werd genoemd, blijkt nu steeds vaker uit medisch en wetenschappelijk onderzoek (UCLA) dat bacteriën, parasieten en virussen maar ook schimmels en gisten verstoord raken wanneer ze in contact komen met elektrisch geladen zilverdeeltjes.

Onderzoek leerde bovendien ook nog dat colloïdaal zilver een natuurlijke versterking van het immuunsysteem teweeg bracht. Het effect van de stof op de weerstand was eerder nog niet bekend. Ook is nog niet duidelijk geworden met onderzoek waarom dit precies het geval is maar het is natuurlijk een zeer interessante bevinding.

Tegen welke ziekten en aandoeningen kun je colloïdaal zilver gebruiken?

Zoals beschreven is dit wondermiddel effectief bij een groot scala aan ziekten en aandoeningen, die veroorzaakt worden door externe ziekteverwekkers. Voorbeelden zijn onder andere:
  • Chronische vermoeidheid
  • Allergieën
  • Acne, schimmels, psoriasis en steenpuisten
  • Open wondjes en infecties
  • De ziekte van Lyme
  • Blaasontsteking
  • Longontsteking, kinkhoest en keelontsteking
  • Maagzweer en darmontstekingen
  • Reuma en gewrichtsontstekingen
  • Bindvliesontsteking en andere oogontsteking
  • Candida Albicans en andere schimmel en gistinfecties
  • Gordelroos en andere uitingen van herpes (zona, koortslip)

Hoe kun je colloïdaal zilver gebruiken en waar kun je het kopen?

Je kunt deze stof innemen als zilverwater maar ook de oplossing direct op de huid aanbrengen. Meestal wordt de oplossing gedronken, waarbij verschillende keren per dag een eetlepel wordt ingenomen of deze hoeveelheid, verdund in een glas water, wordt opgedronken.

Je kunt colloïdaal zilver kopen bij verschillende aanbieders op Internet maar ook bij homeopathische winkels en reformzaken. Het is beschikbaar als oplossing maar er bestaan ook cremes, die volgens hetzelfde principe werken zodat je de stof direct kunt aanbrengen op wondjes of infecties.

Het product is veilig en er zijn geen bijwerkingen bekend. Wel kun je je door afvoer van toxische stoffen en ziektekiemen tijdelijk wat grieperig of moe voelen tijdens een kuur.
Gerelateerde artikelen
De geneeskracht van colloïdaal zilverDe cowboys in het wilde westen hadden vroeger altijd een zilveren munt op zak die ze meekookten met het water als ze kof…
Natuurlijk antibioticum colloïdaal zilverNatuurlijk antibioticum colloïdaal zilverNatuurlijk antibioticum colloïdaal zilver werd rond 1900 al toegepast, maar werd overruled door farmaceutische antibioti…
Het verschil tussen een virus en een bacterieHet verschil tussen een virus en een bacterieBacteriën en virussen zijn allebei erg klein. De mens kan van beide behoorlijk ziek worden. Voor beide geldt dat hoe ste…
Antibioticagebruik: soorten, types, risico's en gevarenAntibioticagebruik: soorten, types, risico's en gevarenAntibotica is een uitstekend geneesmiddel dat effectief is tegen allerlei ontstekingen. Infecties die veroorzaakt worden…
Goede weerstand in de herfstGoede weerstand in de herfstIn de herfst, als het kouder wordt, gaat je weerstand achteruit en wordt je sneller ziek dan met mooi weer. Het is daaro…
Bronnen en referenties
  • Juniperus: Colloidaal zilver, een natuurlijk antibiotium
  • Colloidaal zilver op Wikipedia
  • Meditech Europe: Puur colloidaal zilver

Reageer op het artikel "Colloïdaal zilver: Zilverwater voor verhoging van weerstand"

Reacties

Lizzie, 12-02-2017 19:39 #3
Kun je colloidaal zilver ook in je ogen druppelen bij bindvliesontsteking?

Diane, 30-08-2014 10:26 #2
Dat wil ik ook graag weten. Werkt zilverwater tegen parasieten en heeft iemand daar ervaring mee? Loont het de moeite om het uit te proberen en welke dosering moet er gebruikt worden?

Marianne, 25-06-2014 21:10 #1
Wie heeft er ervaring met parasieten verwijderen met zilverwater? En welke dosering moet er gebruikt worden?

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 17-01-2012
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!