InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Blaasontsteking genezen met citroensap

Blaasontsteking genezen met citroensap

Blaasontsteking genezen met citroensap Blaasontsteking is een vervelende aandoening aan de urinewegen dat veroorzaakt wordt door een bacterie. De dokter schrijft meestal al te snel een antibiotica kuur voor, terwijl er ook natuurlijke middelen zijn om dit tegen te gaan. Een goed middel is bijvoorbeeld citroensap.

Oorzaak

Er zijn verschillende oorzaken van een blaasontsteking, maar meestal komt het door een infectie met een bacterie die vanuit de urinbuis de blaas infecteert. Vanuit de anus kan de E. coli bacterie via de urinebuis de blaas inkomen. Dit komt vaker voor bij vrouwen, omdat hun urinebuis en anus dichter bij elkaar liggen. Ook is de urinebuis van de vrouw korter, waardoor de bacterie minder afstand hoeft af te leggen en dus sneller kan infecteren.

Werking citroensap

De reden dat citroensap een goed middel tegen is tegen blaasontsteking is dat in citroensap zit heel veel vitamine C, een natuurlijk antibioticum. Door het drinken van citroensap wordt de urine in je blaas erg zuur, waar de bacteriën niet tegen kunnen en dus vernietigd worden.

Recept

Benodigdheden

  • Een halve citroen
  • Glas
  • Water

Pers de halve citroen helemaal uit in een fruitpers. Het citroensap doe je in het glas. Vervolgens vul je het glas aan met water, kraan of mineraal, tot deze vol is. Je moet het niet mengen met suiker of andere middelen. Als de blaasontsteking erg is moet je ongeveer om de 2 uur zo'n glas drinken, daarna kun je naarmate de ernst afneemt weer af gaan bouwen met citroensap te drinken.

Tips:

  • Om blaasontsteking in de toekomst te voorkomen kun je het beste om de twee dagen of om de dag een glas citroensap drinken
  • Eet minder suiker
  • Zorg dat je veel vitamine C binnenkrijgt
  • Drink minstens 2 liter water per dag
  • Drink cranberry, of neem pillen zoals Lucovitaal cranberry of BlaseCare
  • Drink kamillethee
© 2009 - 2019 Perfectbody, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Blaasontsteking, wat zijn de oorzaken en hoe voorkom je het?Een blaasontsteking is erg vervelend. Je hebt bij een blaasontsteking vooral last van een brandend gevoel bij het plasse…
BlaasontstekingBlaasontstekingWanneer je een blaasontsteking hebt is het zo dat het slijmvlies van de blaas ontstoken is. Ook de urinebuis kan hierbij…
Wat te doen bij een blaasontsteking?Wat is een blaasontsteking? Een blaasontsteking is een ontstekingsreactie binnen in de blaas. Een blaasontsteking is mak…
Een blaasontsteking hebbenKen je dat zeurderige gevoel in je onderbuik en dat je regelmatig naar de wc moet wat ook nog eens wat branderig aanvoel…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Jaro N, Pixabay

Reageer op het artikel "Blaasontsteking genezen met citroensap"

Reactie

Anoniem, 11-10-2015 01:42 #1
Ik slik nu een antibioticakuur tegen de blaasonsteking, maar omdat het zo'n pijn doet om te plassen, lukt het mij niet meer om geregeld te plassen. met moeite plas ik 1x per dag een beetje. Kan het schadelijk zijn als de antibiotica niet geregeld afgevoerd wordt via de urine? Reactie infoteur, 01-11-2015
U moet altijd plassen, ongeacht hoeveel pijn het doet. De bacteriën van de ontsteking moeten er uit. Het is niet schadelijk als u de antibiotica niet uit zou plassen maar wel dat u de bacteriën binnen houdt. Probeer anders voor de pijn paracetamol te slikken en daarbij om de pijn te beperken heel veel kamillethee te drinken. Een warme kruik tegen de onderbuik leggen wil ook nog wel helpen.
Dus in ieder geval zeker 2 liter water of vocht per dag binnen krijgen en gewoon blijven plassen! Heel veel sterkte en beterschap!

Infoteur: Perfectbody
Gepubliceerd: 04-03-2009
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!