InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Chlorella - Gezond en mooi met algen

Chlorella - Gezond en mooi met algen

Chlorella is een zoetwateralg die zowel als poeder en als pillen te kopen is. Er worden talrijke positieve eigenschappen voor uw schoonheid en gezondheid aan toegekend, zoals het voorkomen van rimpels, het behouden van spiermassa bij een vermageringskuur, de reiniging van het lichaam en de ingewanden, het gezond houden van het afweersysteem, het voorkomen van bloedarmoede, het ontgeuren van het lichaam, etc. In dit artikel gaan we dieper in op de verschillende eigenschappen van Chlorella.

Gezond afweersysteem

Chlorella stimuleert de aanmaak van T-lymfocyten. Dat zijn witte bloedcellen die rechtstreeks ziekteverwekkers bestrijden. Ook de aanmaak van B-lymfocyten wordt door Chlorella verhoogd. B-lymfocyten stellen uit eiwitten speciale antilichamen samen om zodoende allerlei soorten ziekteverwekkers te lijf te gaan. Tot slot verbetert Chlorella de productie van Interferon in het lichaam. Deze stof wordt geproduceerd in de eerste cellen waar een virus zich nestelt en heeft als taak om de uitbreiding van de infectie naar naburige cellen te voorkomen.

Bloedarmoede

Hemoglobine neemt zuurstof in je longen op en transporteert deze naar alle cellen van je lichaam. Als door ijzergebrek het gehalte aan hemoglobine in je bloed afneemt, wordt er minder zuurstof naar je spieren, organen, hersenen en andere weefsels gestuurd. Chlorella kan deze toestand herstellen door het tekort aan Ijzer in het lichaam aan te vullen. De opname van Ijzer wordt bovendien verbeterd door het hoge gehalte aan de vitamines B6, B11 en B12. Een tekort aan één van deze vitamines kan trouwens ook leiden tot bloedarmoede.

Overgewicht

In vergelijking met Kelp bevat Chlorella weinig Jodium. Door de grote hoeveelheid proteïnen vermindert Chlorella echter het hongergevoel en zorgt het voor het behoud van de spiermassa tijdens het afslanken.

Vermoeidheid

Chlorella kan zowel lichamelijke als geestelijke vermoeidheid verdrijven. Het geeft binnen 1 uur na inname al energie. Bovendien gaat het om energie die langdurig blijft aanhouden. Het is dan ook een goed idee om de dag ís morgens met 6 Chlorella pillen te beginnen.

Geheugen en concentratie

Dankzij de Chlorofyl neemt het zuurstofgehalte in de hersenen toe. Hierdoor verbetert je denkvermogen en gaan je geheugen en concentratie krachtiger functioneren. Ideaal dus voor studenten.

Aderverkalking of arteriosclerose

Bij aderverkalking of arteriosclerose zetten cholesterol, eiwitten, kalk, afvalstoffen en collageen zich af tegen de aderwanden. Daardoor worden deze dikker en harder, zodat ze hun elasticiteit verliezen. Het gevolg is dat de organen, weefsels en spieren niet genoeg zuurstof en voedingsstoffen meer krijgen. Het verhoogt ook het risico op een hartaanval of een hersenbloeding. De Omega-3- vetzuren in Chlorella zorgen ervoor dat je bloedvaten schoon blijven.

Slechte adem en lichaamsgeurtjes

De Chlorofyl in Chlorella heeft een sterk ontgeurend effect op het lichaam, zowel wat betreft de adem, als voor de urine en de ontlasting. Door op enkele Chlorella pillen te kauwen, worden de slechte bacteriën in de mond geneutraliseerd waardoor een slechte adem wordt voorkomen. Algen versterken ook de spijsvertering en zorgen ervoor dat de darmen beter functioneren. Hierdoor zullen er tijdens het spijsverteringsproces minder onwelriekende geurtjes vrijkomen die zich via je bloed naar je huidweefsels kunnen verspreiden.

Gezond hart

Chlorella bevat een hoge hoeveelheid Magnesium. Dit mineraal is essentieel voor een gezond hart omdat elke hartslag Magnesium nodig heeft.

Onregelmatige stoelgang

Chlorofyl versnelt de celvernieuwing van de slijmvliezen van de wanden van maag en darmen waardoor deze beter gaan functioneren. De Chlorella Groei Factor zorgt op haar beurt voor een vermeerdering van goede bacteriën en een vermindering van slechte bacteriën in de darmen. Omdat Chlorella voor 20% uit vezelachtige stoffen bestaat, zullen achtergebleven afvalstoffen en etensresten gemakkelijker worden verwijderd.

Candida Albicans

Candida Albicans is een schimmel die de vrouwelijke genitaliën aantast en voor een geelwitte overvloedige afscheiding zorgt. De schimmel is ook schadelijk voor de huid en bezorgt je rode, jeukende plekken. Zowel Chlorofyl als de Chlorella Groei Factor houden Candida Albicans onder controle.

Rimpels en huidveroudering

De grote hoeveelheden vitamines, mineralen, eiwitten en Omega-3 vetzuren zorgen na enkele weken voor een stralende en volle huid. Toch is het vooral de aanwezigheid van plantaardig RNA/DNA dat verbazende effecten heeft op de huid, zeker wat betreft huidveroudering en rimpels. Naarmate je ouder wordt produceert je lichaam immers steeds minder RNA en DNA. Het gevolg is dat de ribosomen (die uit 22 verschillende aminozuren het juiste menselijke eiwit samenstellen waaruit oude cellen worden vervangen door nieuwe) minder betrouwbare informatie ontvangen waardoor de kwaliteit van je nieuwe cellen zal afnemen. Ook de Chlorella Groei Factor is van belang voor het behoud van een mooie en jonge huid zonder rimpels. De Chlorella Groei Factor zorgt er immers voor dat de celvernieuwing wordt gestimuleerd zodat oude en slechte cellen sneller vervangen worden door nieuwe exemplaren.
Gerelateerde artikelen
Chlorella en Spirulina. Op uw gezondheid!Chlorella en Spirulina. Op uw gezondheid!Algen zijn supergoed voor de gezondheid, 100% natuurlijk en zorgen dat ons lichaam weer in optimale conditie komt. Reden…
Blijf gezond met chlorellaBlijf gezond met chlorellaChlorella is een groen zoetwaterwier, dat nog niet een zo heel lang geleden zijn opwachting heeft gemaakt op de natuur v…
Algen antioxidant Astaxanthine: product van de toekomst?Algen antioxidant Astaxanthine: product van de toekomst?Wat is algen antioxidant Astaxanthine? Wat is de werking van het algen antioxidant? Waarom is dit product zo uniek? Waar…
Afvallen: Hoe doe je dat, afslanktipsAfvallen: Hoe doe je dat, afslanktipsInmiddels weten de meeste mensen dat afvallen met een crashdieet niet gezond is. Tenminste, als je de kiloís die je wilt…
Supergreens: spirulina, chlorella en tarwegras!Supergreens: spirulina, chlorella en tarwegras!Supergreens, een aantal uitermate voedzame en krachtige grassen en algen die steeds bekender worden. Ze bevatten veel be…

Reageer op het artikel "Chlorella - Gezond en mooi met algen"

Reacties

Luc, 17-09-2012 21:59 #5
Geen één pil die je slikt kan goed voor je zijn. Dus deze ook niet! Als je gezond eet en niet stresst krijg je ook alles binnen.

Rian Bruijne -. van Dorst, 23-05-2011 09:28 #4
Zelf gebruik ik al jaren de Chlorella Pyrenoïdosa wat een hele mooie whole food is. De huid krijgt een gezonde uitstraling en daarbij werkt de Chlorella als een interne deodorant. Voor nog geen 5 euro per maand is gezondheid dus te koop. Daarbij geldt preventief verzekeren is goedkoper dan curatief verzekeren.

Janet, 04-07-2010 00:53 #3
Staat de dosering niet op de verpakking dan?

Jeanette de Vries-Spoor, 26-06-2010 10:36 #2
Hallo

ook ik heb depoeder, maar weet ook niet de dagelijkse dosering
graag antwoord, b.v.b. bedankt

Naima, 25-10-2009 02:33 #1
Ik heb zowel de poeder als de pillen bestelt een mijn vraag is hoe moet ik ze gebruiken ik weet niet wat de exacte hoeveelheden zijn per dag wat ik precies moet innemen, kunt u mij daar precies een antwoord opgeven, ik zou u zeer dankbaar zijn.

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 02-07-2009
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Reacties: 5
Medische informatie…
Schrijf mee!