InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Verliefd op een getrouwde man: wat nu?

Verliefd op een getrouwde man: wat nu?

Verliefd op een getrouwde man: wat nu? Het is gebeurd zonder dat je het doorhad. Een collega waar je urenlang mee kunt praten, een goede vriend die je opeens in een ander licht ziet: je bent verliefd geworden op een getrouwde man. Veel vrouwen overkomt dit, en er zijn je veel vrouwen voorgegaan. Het is echter niet een liefde die zomaar doorgang kan vinden. De man waar je verliefd op bent heeft waarschijnlijk een vrouw en kinderen, oftewel hij heeft een gezin waar hij aan vast zit. En misschien houdt hij nog steeds wel van zijn vrouw. Kortom, het is niet handig om verliefd te raken op een getrouwde man. Er staat veel op het spel als je besluit stappen te ondernemen om deze man te veroveren. Toch zal voor veel vrouwen het gevoel te sterk zijn om niks te kunnen doen. In dit artikel geven we aan wat er komt kijken bij een liefde met een getrouwde man en wat je vooral wel en niet moet doen als je het voorzien hebt op een getrouwde man.

Een getrouwde man: een controversiële keuze

De wereld is niet zwart of wit. Toch zullen veel mensen en met name vrouwen je veroordelen. Veel mensen zullen je zien als iemand die een getrouwde man probeert 'te stelen' van zijn vrouw. Je maakt jezelf dus niet geliefd als je openlijk bekend verliefd te zijn op een getrouwde man. Vrienden en familie kunnen bezorgd zijn, ze zijn misschien bang dat je gekwetst zal raken. Verwacht dus niet dat mensen staan te juichen als je je nieuwe liefde kenbaar maakt.

Ga er niet vanuit dat hij zijn vrouw verlaat voor jou

Het is hard maar waar: de meeste mannen zullen hun vrouw niet verlaten voor hun minnares. Dit komt ook naar voren uit onderzoek. Slechts 1,5% van de getrouwde mannen besluiten te scheiden omdat hij verliefd is geworden op een andere vrouw. De overige 98,5% blijft lekker bij zijn vrouw zitten. Hoe verliefd hij ook is.

Mensen zijn gewoontedieren, ze houden van een zekere vastigheid in hun leven. Daarbij kan de verliefdheid voor zijn vrouw zijn overgegaan in een sterke liefde waarbij de echtgenoten nog wel een sterke genegenheid voor elkaar voelen maar waarbij de passie ontbreekt. Een man kan dan op zoek gaan naar die passie bij andere vrouwen. Voor veel mannen zal dit een onschuldig spelletje zijn. Helaas resulteren dit soort onschuldige spelletjes regelmatig in een vurige liefde.

Geloof niet in zijn leugens

Getrouwde mannen met een minnares staan er bekend om dat ze de meest creatieve leugens verzinnen om hun affaire in stand te houden. Ze hebben geen seks meer met hun vrouw, hij en zijn vrouw houden niet meer van elkaar en ze blijven alleen bij elkaar voor de kinderen. Dit is het standaardverhaal waarvan veel getrouwde mannen hun minnares van proberen te overtuigen. Als je verliefd ben geloof je hier graag in. De hormonen en stofjes in je lichaam zorgen er namelijk voor dat je veel dingen voor zoete koek zal slikken. Je bent verliefd en niks mag dat geweldige gevoel in de weg staan. Toch is het zeer aan te raden om nuchter te blijven. Hoe groot is de kans dat de dingen die hij zegt waar zijn? Wees kritisch naar jezelf.

Verliefd zijn is niet hetzelfde als houden van

Een getrouwde man kan verliefd raken op andere vrouwen. Dit gebeurt gewoon. Een huwelijk duurt vaak langer dan 10 jaar en dus zullen veel getrouwde mensen ooit eens iemand tegenkomen die ze meer dan interessant vinden. Veel mensen die een langere relatie hebben gehad zullen weten dat een van de partners af en toe verliefd kan raken op iemand anders. Hier hoeft niet per se een relatiebreuk uit te vloeien. Veel mensen accepteren verliefdheden als een onderdeel van hun relatie. Omdat ze van elkaar houden en omdat ze op elkaar aan kunnen blijven ze bij elkaar. Uiteindelijk vinden ze hun partner de meest geschikte persoon om mee te zijn.

Denk dus niet dat de verliefdheid die je voelt en die wederzijds lijkt te zijn een reden is voor een man om te gaan scheiden. Uit onderzoek is immers gebleken dat ze dit over het algemeen niet doen. De verliefdheid die jullie voelen kan echt zijn, de kans dat dit leidt tot een relatiebreuk van zijn kant is echter niet echt realistisch.

Ga niet lopen wachten

Veel vrouwen die een relatie zijn aangegaan met een getrouwde man bereiken op een gegeven moment deze fase: ze gaan wachten. Ze wachten tot hij komt, ze wachten tot hij tijd heeft, ze wachten tot hij weggaat bij zijn vrouw. Ben je bereid om je hele leven te wachten op deze man? Ik dacht het niet. Ga door met je leven en blijf de dingen doen die je leuk vindt. Daarbij kan je het wachten zien als een symbool voor de relatie: het is wachten op iets wat niet komen gaat.

Maak je liefde niet exclusief

Als je verliefd bent op een getrouwde man loop je het risico dat jij wel monogaam naar hem toe bent en dat hij dit niet met gelijke munt terugbetaalt. Hij blijft immers bij zijn vrouw waar hij ongetwijfeld ook veel van zal houden. Blijf jezelf openstellen voor andere mannen waar je misschien ook interesse voor hebt. Voel je niet schuldig want liefde werkt beide kanten op, je moet niet in een ongelijkwaardige relatie belanden waarbij de ene geeft en de andere neemt. De getrouwde man moet het maar accepteren dat jij dan ook omgaat met andere mannen.

Je zelfwaarde verliezen

Je hebt inmiddels je hoop verloren en je bent inmiddels tevreden met de spaarzame momentjes die je met je getrouwde man hebt. Je hebt de hoop verloren dat er iemand is die voor jou kiest en die voor jou gaat. Dit is best vervelend om te constateren. Elke vrouw verdient iemand waarmee ze openlijk over straat kan lopen. Langzaam aan vervagen je persoonlijke grenzen. Langzaamaan verlies je je zelfwaarde.

De uitzondering op de regel

Soms zal een man wel zijn vrouw verlaten voor jou. En ze leefden nog lang en gelukkig.. In sommige gevallen betekent een nieuw huwelijk het begin van een nieuw gelukkig leven. In sommige gevallen leidt het tot een periode waarbij de ontrouw van de getrouwde man voorop zal blijven staan. Mogelijk dat de kinderen de prijs worden van een destructief spel tussen jouw getrouwde man en zijn dan ex-vrouw. Als resultaat kan het zo zijn dat je getrouwde man zijn kinderen minder of niet krijgt te zien. Dit kan er toe leiden dat hij ongelukkig wordt en misschien wel zelfs gaat twijfelen. Het is niet voor niks dat bedrogen vrouwen hun kinderen als wapen inzetten als de relatie door vreemdgaan tot een eind komt.

Ook kan het gras minder groen zijn dan als het leek toen jullie nog minnaars waren. Opeens blijkt de getrouwde man ook een saaie, suffe en zeurderige kant te hebben. Hij blijkt opeens ook verplichtingen te hebben naar zijn kinderen, die jij er niet altijd bij wilt. Je bent misschien opeens stiefmoeder van kinderen. Kinderen die misschien wel boos zijn omdat jij papa van mama hebt afgepakt. Het zal tijd kosten om dan een goede relatie met zijn kinderen op te bouwen.

Manieren om van de verliefdheid af te komen

Je kan proberen om de verliefdheid te laten zijn voor wat het is: een verliefdheid. Er zijn verschillende manier waardoor je er voor kan zorgen dat de gevoelens die je op dit moment ervaart minder worden op den duur. Probeer hem te ontwijken. Laat je bijvoorbeeld overplaatsen naar een andere afdeling of verander van baan. Probeer iemand anders te vinden die net zo leuk is, ga op stap en laat je verleiden. Op den duur zal het gevoel wat je voor deze man hebt minder worden.

Verliefd op een getrouwde man. Het blijft een riskante keuze. Misschien is dat wel wat de buitenechtelijke relatie zo onweerstaanbaar maakt: de spanning. Het kan zijn dat je verliefd bent op spanning. Je zal dan altijd in dit soort situaties terecht blijven komen.

Bij het omgaan met een verliefdheid op een getrouwde man is het van belang om jezelf niet uit het oog te verliezen. Ook is het belangrijk om anderen niet uit het oog te verliezen: de vrouw en kinderen van de getrouwde man. Als een man weg wilt bij zijn vrouw dan merk je dat snel genoeg: hij zal zijn spullen pakken. Doet hij dat na 6 maanden nog steeds niet dan is de kans zeer klein dat het er ooit nog van komt. Voor je het weet zit je in een ongezonde relatie. Het is dan aan jou of je er voor kiest om te blijven en genoegen te nemen met minder of dat je op zoek gaat naar een ander.

Lees verder

© 2011 - 2019 Lr800, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Affaire: Als hij zijn vrouw verlaat voor de minnaresAffaire: Als hij zijn vrouw verlaat voor de minnaresJaren droomt de minnares dat hij zijn vrouw verlaat. Hopend dat de geheime affaire uitgroeit naar een legitieme relatie.…
De do´s en don´ts om de perfecte minnares te wordenDe do´s en don´ts om de perfecte minnares te wordenJe had niet verwacht dat het je zou overkomen. Toch is het gebeurd. Je bent verliefd geworden op een bezette man. In je…
Vrouwen en vreemdgaanVrouwen en vreemdgaanDe helft van alle vrouwen is verliefd (geweest) op een ander en een op de tien van de Nederlandse vrouw is naar bed gewe…
Trouwen? Bruiden gebruiken vaak valse trucjes!Trouwen? Bruiden gebruiken vaak valse trucjes!Uit een engels onderzoek blijkt dat zo´n 60% van de bruiden, trucjes gebruiken om maar te kunnen trouwen. Gemene trucjes…
Waarom trouwen?Waarom trouwen?Waarom trouwen? De meeste mensen trouwen uit liefde. Het aangaan van een huwelijk heeft echter nog meer voordelen. In di…
Bronnen en referenties
  • http://www.lydiavanderweide.nl/one/artikel.php?pArt=006
  • http://www.wikihow.com/index.php?title=Break-up-With-a-Married-Man&printable=yes
  • http://www.wikihow.com/Forget-About-a-Girl-You-Love-Who-Has-a-Boyfriend
  • http://www.wikihow.com/Deal-With-a-Married-Boyfriend

Reageer op het artikel "Verliefd op een getrouwde man: wat nu?"

Reacties

Mimi, 18-09-2014 19:35 #9
Op mijn 25 e leerde ik mijn oude college kennen bij een fastfoodrestaurant waar ik als student partime ging werken. Terwijl hij een relatie had, had ik een oog op hem maar durfde het niet te zeggen. Hij had het uitgemaakt en is toen gaan huwen met een vrouw uit zijn land. Goed, via fb toegegeven dat ik hem leuk vond, maar begreep uit zijn verhaal dat het wederzijds is. We gingen na een poosje afspreken, zaten in de auto dronken wat alchol en hij begon me te zoenen wat ik overigens niet erg vond. Op een gegeven moment vroeg ik wat de reden was om te trouwen waarop hij zei dat hij moest trouwen. Wat ik uit zijn verhaal begreep is dat hij is uitgehuwelijkt. Anyway, daarna spraken we nog 1 keer af en niet meer. Overigens ga ik wel eens naar de restaurant waar hij daar werkt. Niet voor hem, maar omdat ik vind dat ik mag staan en gaan waar ik heen wil. Vergeten lukt niet 1.2.3 maar wachten zal ik ook mirt doen. Ben bezig met het opzetten van mijn eigen onderneming, en heb zoiets van: hij is mij kwijt. Tja, moest hij maar zijn eigen keuzes maken en niet laten uithuwen

Anoniem, 29-04-2014 12:20 #8
Waarom altijd die verwijten. Dat snap ik niet. Toen ik 16 jaar was werd ik verliefd op een getrouwde man. Maar wat kan ik daar aan doen in hemelsnaam? Op die leeftijd was ik nog niet eens bezig met de liefde. Zoiets overkomt je.

Anoniem, 08-01-2014 00:05 #7
Hier een heel ingewikkelde situatie, en wat zal ik veroordeeld worden als mensen het zouden weten, maar bedenk bij het lezen van mijn verhaal: het zou mijzelf maar eens overkomen…
Ik ben namelijk al 6 jaar verliefd op mijn zwager, nou ja, toen ik hem leerde kennen was hij nog niet mijn zwager. 6 jaar geleden raakte we via de pc aan de praat en kregen we een relatie, er werd zelfs al gepraat over samenwonen enzo, maar hij was getrouwd, ondanks dat dat huwelijk nooit echt lekker liep was het einde van het verhaal dat hij uiteindelijk toch de makkelijkste weg koos en bij zijn vrouw bleef. (en nee, dat zei hij niet alleen dat zijn huwelijk niet lekker liep en nog loopt, zegt de hele omgeving en hijzelf ook nog steeds en ik zie het ook)
Nou ja goed, ik probeerde hem te vergeten, wat nooit gelukt is trouwens. Toen kreeg ik een relatie met zijn broer (hij en zijn vrouw hebben mij aan hem gekoppeld, ja, dan was vrouwlief van me af dacht ze, ken haar inmiddels wel een beetje) hij is heel lief voor me, en mijn leven ging verder, dus ik ben de relatie aangegaan, maar ben altijd van mijn zwager blijven houden. tot aan 2011 heb ik mijn zwager een beetje ontlopen, proberen zo min mogelijk alleen met hem te zijn, als we alleen waren zo weinig mogelijk zeggen dan nodig was, andersom deed hij dat ook, bang dat we onszelf zouden verliezen. In 2011 begon het echter weer, en wederzijds, maar daar kwam ook weer een einde aan door toedoen van zijn vrouw.
Lang verhaal kort: sinds april is het weer aan de gang, ik kan er geen weerstand tegen bieden, hij is zo lief voor me. En zijn vrouw? tsja sorry, maar die verdient hem niet, maakt hem snachts schreeuwend wakker of hij drinken voor haar wil pakken, of of dat hij bij de beesten wil kijken etc, ook word hij als voetveeg gebruikt, en ze chanteert hem met iets, alleen wat weet ik niet.
Ze hadden laatst ruzie, was echt vreselijk, ik zat erbij, mevrouw wilde haar zin hebben en over en over ging ze tegen hem tekeer, ik moest me echt inhouden (zo gaan hun ruzies altijd) en toen zei ze: en anders vertel ik haar het! zal ik het zeggen?
Het is lastig zo even op te schrijven, maar dat huwelijk is echt niet gezond, en dat is niet alleen omdat ik van deze man hou, ik snap gewoon niet dat hij bij haar blijft.
Van de week zei hij tegen mij: ik had nooit gedacht dat er ook nog vrouwen waren met een ander karakter dan mijn vrouw, maar daar praten we nog wel over… en: onze tijd komt nog wel.
Geen idee wat hij daarmee bedoelt, maar ik hoop nergens meer op, en ik weet dat ik hem gewoon zou moeten laten schieten, maar het lukt me niet, het lukt me echt niet, ik zie dat hij ongelukkig is met zijn"liefdevolle" vrouw, en dat verdiend hij niet.
Voor iemand gaat roepen jullie bedonderen zijn vrouw, nee hoor, da s het mooie, ze vind het goed, dat we "het" met elkaar doen, ja, wat voor een vrouw ben je dan, sorry.
En hij heeft haar ook gezegd waar ik bij was: ik hou van jullie allebij.
En dan denk ik weer: erg fijn voor je, maar ik wil je niet blijven delen, het is zij of ik… bah, word gek van mezelf en ik weet niet hoe dit verder moet.

Nadia, 04-12-2013 16:58 #6
Eindelijk is het heel simpel - "treat others the way you want to be treated"!
ik moet zeggen verliefdheid heb je niet in de hand, maar ik wens wel alle vrouwen die verliefd worden op de getrouwde man met de kinderen - geniet ervan, ga voor de kindjes samen en hopelijk binnen 3-4 jaar gaat hij jullie verlaten voor iemand anders en gaan jullie de kindjes om de week zien… Alleen dan gaan jullie begrijpen wat jullie hebben gedaan met zijn familie en zijn ex-vrouw. Ik heb het zelf meegemaakt en heb 5j "happy time" gehad - was zelfs getrouwd… maar alleen nu realizeer ik hoe fout dat ik zat toen ik besloot om voor de man met kindjes te gaan en familie uiteen te trekken…

Jo, 19-10-2013 02:56 #5
Ik probeer van mijn verliefdheid af te komen, hij is samen met zijn vrouw, zijn ex vrouw. Ze waren al eens gescheiden en nu, volgens hem, loopt de relatie moeilijk. hij is verliefd op me, we hebben al eens afgesproken met elkaar. Ik weet dat ik er niet aan beginnen moet, ik heb mijn trots en voel me veel te belangrijk om in zo, n situatie te gaan staan. Hij zoekt telkens contact met me, vooral na een paar borrels dan zijn de liefdes verklaringen schreeuwend. Natuurlijk leef ik mijn eigen leven, date met andere mannen maar hij blijft op een plekje zitten in m, n hoofd, vervelend dit allemaal…

Pieter, 08-10-2013 14:24 #4
"een goede vriend die je opeens in een ander licht ziet." Heeft hij ineens een wonder verricht, een Nobelprijs gewonnen of Olympisch goud gehaald? Wat zou hem aantrekkelijker maken dan voorheen?

N., 29-03-2013 06:45 #3
Na 21j samen, waarvan bijna 8j getrouwd, heeft mijn man me 29/1/2013 verlaten voor een verliefdheid van toen een 6-tal weken.
Zij zat in een relatie van 4j.
Ze wist dat ons huwelijk niet slecht was en dat er een kindje van 6j (6 geworden de dag voordat mijn man me zijn verliefdheid heeft verteld)
Ik had ondervonden dat er iets was en heb druk gezet, anders had ik hen waarschijnlijk wel betrapt. Enfin, hij heeft me gezegd dat zij de enige reden is voor hem om met mij te breken. Het verloopt niet vlot omdat hij niet wil praten en voor mij geen antwoorden heeft.
Ondertussen krijg ik mijn leven niet terug opgebouwd, maar ik moet op zoek naar een nieuwe thuis voor mijn zoontje en mezelf.
Hadden ze zich maar afgewend van hun verliefdheid, want ook heel de familie heeft verdriet. Ze vinden ook enkel steun bij elkaar en hun collega's. In mijn verhaal waren ze blijkbaar volslagen gek op mekaar en maakt het hen echt niet uit wat er rond hen gebeurt. Ik wist dat er egoïstische mensen bestonden, maar dit is niet in woorden te vatten. T is niet de verliefdheid, maar wat je ermee doet inderdaad. In mijn verhaal is het dus kiezen voor haar ipv ons gezin geweest.
Ik hoop dat het geweten snel zijn werk begint te doen, maar nu is ook dat overwoekerd natuurlijk
Grtjs N.

Sara, 04-09-2012 01:30 #2
Ik ben al 7 jaar verliefd op een jongen hij is familie van mij vaders kant. Ik mocht niet van mijn vader met hem huwen, dus heb ik maar geluisterd. Ben gek op hem hij is dag en nacht in mijn gedachten, ik ben al ondertussen getrouwd geweest en nu gescheiden en heb een zoontje van jaar en half. Tijdens mijn huwelijk dacht ik ook aan hem al was ik getrouwd. Mijn gevoelens zijn nog steeds niet veranderd. Ik snak enorm naar hem, hij is nu ook al getrouwd en heeft een zoontje. Ben deze zomer op verlof geweest naar mijn familie ben hem daar tegen gekomen. We hadden een korte relatie. Hij vertelde me dat het ook niet zo goed is tussen hem en zijn vrouw van de ene naar de anderen hadden we al meer dan alleen een gesprek over zijn huwelijk en mijn ex. We bleven telefonisch contact houden op gegeven moment stond zijn gsm nummer uit en ben te weten gekomen dat het terug in orde is tussen hem en zijn vrouw en ik zit nu met meer mooie herinneringen en meer gevoelens. Hij leeft nu alleen in mijn gedachten alles wat ik zie laat me aan hem denken overal waar ik ga hebben we mooi plekjes waar we samen waren! Ben hopeloos verliefd mensen dat is al paar dagen dat ik slecht slaap geen zin om weg te gaan gewoon hopeloos!

Visje, 24-08-2012 15:34 #1
Zo eenvoudig als het staat is het niet denk ik zo! Soms ben je als vrouw het ook een beetje zat om oprecht van iemand te houden, een relatie te willen beginnen en steeds weer bedrogen te worden. Als je op den duur iemand ontmoet die weliswaar getrouwd is maar je de tijd van je leven bezorgd en je op een behoorlijke manier bejegend, dan is het de vraag: waarom zou je daar van af willen komen? Ik weet dat het meer pijn doet dan het je lief is, maar tja…

Infoteur: Lr800
Laatste update: 28-08-2012
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 9
Schrijf mee!