InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Affaire: Als hij zijn vrouw verlaat voor de minnares

Affaire: Als hij zijn vrouw verlaat voor de minnares

Affaire: Als hij zijn vrouw verlaat voor de minnares Jaren droomt de minnares dat hij zijn vrouw verlaat. Hopend dat de geheime affaire uitgroeit naar een legitieme relatie. Hopend dat hij zijn vrouw verlaat voor jou. Eindelijk is de geheime liefde openbaar, zodra hij voor de minnares kiest. Feestje of nachtmerrie wanneer de droom uitkomt?

Geduld

De minnares wacht jaren geduldig op het moment dat hij zijn vrouw verlaat. Als eindelijk het moment voor enkele minnaressen is aangebroken dat hij voor de minnares kiest, wat gebeurd er dan?

Schuldgevoel

De meeste minnaressen hebben tijdens het wachten amper last van schuldgevoel. Tot het moment dat hij echt zijn vrouw, zijn kinderen en zijn gezin verlaat. Schuldgevoelens bij de minnares komen (vaak!) naar boven: hij was tenslotte een getrouwde man en (vaak) vader! Maar ook hij stoet met de schuldgevoelens: een telefoontje van zijn vrouw en hij vliegt naar haar of de kinderen toe.

Geheime affaire

Hoe leuk of spannend het mag lijken, een geheime affaire met een getrouwde man is gedoe. Jullie relatie is geheim en elkaar zien kan alleen stiekem gebeuren. Je wacht als minnares om elkaar soms even in het kort te kunnen zien, de rest van je leven moet wachten en staat op een laag pitje.

Man met een verleden

De minnares zijn van een getrouwde man kent alleen de leuke kantjes van een relatie: er is geen ruzie tussen jullie omdat daar geen tijd voor is en de vrijpartijen zijn gepassioneerd. Maar het is wel een man met een verleden als hij plotsklaps bij je op de stoep staat met een koffer in zijn hand:
  • Een boze ex vrouw,
  • Boze, verdrietige en opstandige kinderen,
  • Een onverkoopbaar huis en met een
  • Enorm schuldgevoel!

Valse start

Het verleden van de getrouwde man zorgt voor een valse start. Jullie beginnende legitieme relatie zal van start gaan met (veel) ellende. Zijn jullie eindelijk samen, is hij nog de hele dag bezig met zijn ex, met zijn kinderen en met zijn gezin.

Buitenwereld

De buitenwereld zal niet positief reageren dat de minnares de man van zijn vrouw en kinderen heeft afgepakt. Iemands man afpakken, dat doe je niet. Ook niet als blijkt dat jullie echt ziels gelukkig met elkaar zijn! De veroordelingen zullen niet van de lucht zijn!

Verwachtingen

Als de minnares en de getrouwde voor elkaar kiezen, is er nog een struikelblok: hun verschillende verwachtingen over hun nieuwe relatie. Zij verwacht dat alles goed komt, hij hoopt dat hij de schade zo veel mogelijk weet te beperken. Goed communiceren en stevig in de schoenen staan is in deze beginfase van essentieel belang!

Het eerste jaar

Het eerste jaar zal veelal een afschuwelijk jaar zijn. Jullie zullen meer bezig zijn met anderen (de ex vrouw, de kinderen en jullie ouders) dan met elkaar. Zeker als zowel de minnares als de getrouwde man een groot verantwoordelijkheid gevoel kennen, zal het eerste jaar (vaak!) een ra,p zijn!

Vertrouwen

De eerste paar weken van jullie legitieme relatie kunnen fantastisch zijn. Maar hoe vinden jullie elkaar echt nu je elkaar dagelijks ziet? Is hij na een paar maanden minder interessant dan je dacht? Als hij moet overwerken, gaan er dan alarmbellen af of kan je hem vertrouwen? Immers, hij vertelde zijn ex vrouw dat hij moest overwerken om bij jou te kunnen zijn.

Kiest hij voor jou?

Exacte cijfers over vreemdgaan zijn er niet, maar stel dat er zo´n 500.000 minnaressen in Nederland zijn. Zo´n 80% van deze minnaressen zijn er van overtuigd dat hij zijn vrouw verlaat. Schokkend: slechts 2% verlaat zijn vrouw voor de minnares.

Minnares

Heb jij een affaires met een getrouwde man? Ben jij de minnares? Ben jij de andere vrouw? Als je eenmaal verliefd op hem, is het verdraaid moeilijk om op hem te moeten wachten. Hoe houd jij je staande met deze verboden relatie? Vraag je het volgende af:
  • Waarom bevind jij je in deze situatie?
  • Waarom heb je voor deze relatie gekozen?
Gerelateerde artikelen
Vrouwen en vreemdgaanVrouwen en vreemdgaanDe helft van alle vrouwen is verliefd (geweest) op een ander en een op de tien van de Nederlandse vrouw is naar bed gewe…
Overleeft je relatie een affaire?Overleeft je relatie een affaire?Overspel binnen de relatie. Besluiten jullie samen om samen verder te gaan na een affaire van een van de partners? Blijf…
De gevaren van vreemdgaanDe gevaren van vreemdgaanEen klassieke driehoeksverhouding, de getrouwde man, zijn vrouw en zijn minnares. Als we de cijfers mogen geloven, komt…
Vreemdgaan versus de trouwe partnerVreemdgaan versus de trouwe partnerJe partner gaat vreemd. Je weet het of je vermoed het. Het is vernederend om binnen een vaste huwelijks relatie te moete…
Bronnen en referenties
  • http://vreemdgaan.nu/index.php/boek-a-film/boeken
  • http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GER2QHC37
  • http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal/21270-emotionele-ontrouw.html
  • http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/898620/2008/02/15/Het-gras-is-ginds-precies-even-groen.dhtml
  • http://www.networkedblogs.com/topic/Liefde/
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/relatie-en-huwelijk/32716-vreemdgaan-het-leven-van-de-minnares.html

Reageer op het artikel "Affaire: Als hij zijn vrouw verlaat voor de minnares"

Reacties

Linda, 07-07-2018 13:42 #3
Zelf ben ik heel blij dat ik tweeëneenhalf jaar als minnares gewacht heb op de man van wie ik hield en nog zielsveel houd. We hebben een geweldige relatie en de moeilijke tijd achter ons gelaten. Ik maak me dan ook kwaad om vele verhalen op internet zoals deze. Vaak wordt de vinger gewezen naar de minnares. Veel echtgenotes vergeten dat vreemdgaan meestal een symptoom is van het niet helemaal happy voelen in een huwelijk.
Ik ben blij dat ik gewacht heb, ook al was het moeilijk. Je gevoel volgen als minnares en niet luisteren naar anderen, dat is het beste wat je kunt doen.

Anne, 27-10-2016 14:36 #2
Helemaal mee eens Ben. Een gevoel van opluchting en zin in een nieuwe start en leven. Uit eigen ervaring is dit helemaal goed verlopen en een goed keuze geweest voor beide.

Ben, 08-10-2016 19:46 #1
Wat een negatief verhaal. Het gaat ook heel vaak goed. Dat hij blij is dat hij de knoop heeft doorgehakt en veel gelukkiger is met zijn voormalige minnares dan toentertijd met zijn vrouw. De 2% geloof ik dan ook niet.

Infoteur: Roberta
Laatste update: 05-06-2013
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 3
Schrijf mee!