InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Aankomen tijdens je relatie

Aankomen tijdens je relatie

Aankomen tijdens je relatie Het overkomt velen van ons, ongemerkt komen we tijdens een nieuwe relatie opeens kilo’s aan. Tijdens de eerste maanden van de relatie hebben we dit nog niet zo in de gaten. Dit gaat dan ook zeer geleidelijk. Voordat we het echt in de gaten hebben zijn we al enkele kilo’s verder. Vooral als we gaan samenwonen of trouwen vliegen de kilo’s er vaak aan. Waarom komen we tijdens een relatie ongemerkt zoveel kilo’s aan? En misschien nog wel belangrijker, hoe kunnen we dit voorkomen?

Waarom we tijdens een relatie aankomen

Een relatie hebben kost tijd. Toen je single was ging je nog drie avonden per week naar de sportschool. Vooral aan het begin van je relatie wil je elkaar zo vaak mogelijk zien. Die regelmatige bezoekjes aan de sportschool schieten er dan al snel bij in. Als je tijd moet vrij maken voor je geliefde dan is de sportschool meestal niet iets dat je met pijn in je hart afzegt. Voordat je een relatie had kookte je waarschijnlijk ook nog zeer regelmatig een gezonde maaltijd voor jezelf. Wanneer je een relatie hebt ga je vaak samen uit eten of bestel je lekker eten voor thuis. Ook breng je met grotere regelmaat een bezoekje aan de bioscoop. Als jullie dan naar de film gaan wordt er natuurlijk een grote bak popcorn gedeeld. Ook samen een filmpje kijken op de bank gaat vaak gepaard met bakjes vol met lekkere snacks.

Hoe voorkom je gewichtstoename tijdens een relatie

Het is dus niet zo gek dat we tijdens een relatie ongemerkt kilo’s aan kunnen komen. Zonder dat we het doorhebben verruilen we ons gezonde single bestaan voor een veel ongezonder bestaan met zijn tweeën. Wat kun je doen om deze gewichtstoename te voorkomen?

Kom van die bank af!

Ondanks dat het begrijpelijk is dat je veel tijd wilt doorbrengen met je geliefde is het belangrijk dat je niet veel minder gaat sporten dan je voorheen deed. Daarnaast kun je ook met zijn tweeën actieve bezigheden ondernemen. In plaats van samen op de bank televisie kijken, kun je bijvoorbeeld een lange romantische strand- of boswandeling gaan maken.

Ga samen koken!

Samen uit eten gaan is natuurlijk erg romantisch, gezellig en lekker, maar je eet meestal niet de meest gezonde maaltijden. Ga daarom wat vaker samen koken. Dit is niet alleen een stuk gezonder, maar kan ook net zo gezellig en romantisch zijn. Zo kun je samen een lekker gerecht uitkiezen, boodschappen doen en het gerecht bereiden. Ook thuis kun je de tafel romantisch aankleden met de nodige kaarsjes en een karaf met wijn.

Snack gezond!

Natuurlijk is het lekker om tijdens een filmpje samen een zak chips, een bak popcorn of een portie bitterballen te eten. Gezond zijn deze snacks echter niet en als je ze te vaak eet kun je er behoorlijk wat kilo’s door aankomen. Aangezien het toch lekker is om samen wat te snoepen tijdens het kijken van een filmpje, kun je er het beste voor kiezen om samen wat gezonde tussendoortjes klaar te maken. Er zijn genoeg gezondere en toch net zo lekkere alternatieven voor die zak chips.

Houd het in de gaten

Ons leefpatroon kan behoorlijk veranderen wanneer we een relatie krijgen. Een helaas wat negatief effect van deze verandering is dat we tijdens een relatie vaak een behoorlijk aantal kilo’s aankomen. Dit gebeurt vaak ongemerkt. Je hebt net kunnen lezen waardoor gewichtstoename tijdens een relatie meestal wordt veroorzaakt. Gelukkig heb je ook kunnen lezen hoe je dit kunt voorkomen. Nu je dit weet hoef je niet meer bang te zijn dat de kilo’s er tijdens een relatie ongemerkt aanvliegen!
© 2012 - 2019 Mariska25, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Bykst, Pixabay

Reageer op het artikel "Aankomen tijdens je relatie"

Infoteur: Mariska25
Gepubliceerd: 31-01-2012
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!