InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Het geheim van de Aura

Het geheim van de Aura

Aura betekent letterlijk vertaald 'ademtocht': Veel parapsychologen zijn het erover eens dat een aura een samenspel is van degene die haar uitstraalt en degene die haar waarneemt - vraag en aanbod, zogezegd. De ene persoon laat door zijn specifieke vermogen zijn aura en daarmee levendigheid van zich stralen, terwijl de bijzonder gevoelige of geschoolde mens deze aura waarneemt. Wat laat de aura echter zien?

Emotioneel krachtveld van de gezondheid

Zeus veranderde Aura, het voertuig van de godin Artemis, in een bron. Daarom geldt zij ook nu nog als belichaming van milde lucht, van koelte schenkende waternevel.

In de parapsychologie betekent aura de uitstraling van zielstoestanden van een mens, die voor bepaalde zieners zichtbaar is. Aan de hand van haar kleur of toestand kunnen de zieners de gezondheidstoestand van een persoon bepalen en hem een passende behandeling geven. Daardoor is een aura niet alleen nuttig voor diagnose, maar ook als middel voor therapie: aura als een soort krachtveld van emoties en gezondheid.

In de beeldende kunst wordt de nimf Aura altijd uitgebeeld met een bollende doek boven haar hoofd. Bekend zijn echter ook de uitbeeldingen van aura's uit andere religie, waarop Boeddha, Jezus of heiligen omgeven zijn door licht of een stralenkrans. Men weet tot op heden niet welke bijzonde gave men moet hebben om de aura van een ander te zien en goed te lezen.

Kirlianfotografie

Kirlianfotografie, ook wel coronafotografie, werd in 1936 bij toeval ontdekt door de Oekraïner Semjhon Davidowitsch Kirlian bij de reparatie van medische apparatuur. Van een persoon, een lichaamsdeel of een voorwerp - waarbij de enige voorwaarde is dat hij elektrisch geleidend moet zijn - wordt een fotokopie gemaakt, waarmee er rondom een elektrisch veld ofwel aura verschijnt. Aan de hand van de kleur van dit veld kan er een energiediagnose worden gesteld. Sommige genezers beweren dat zelfs kanker op deze wijze kan worden herkend. Het blijft omstreden of de Kirliantechniek inderdaad hiertoe in staat is.

Betekenis van de kleuren bij Kirlianfotografie

  • Rood: De kleur van het leven, van de zon en van het vuur.
  • Blauw: De kleur van de vrede en onenigheid
  • Geel: De kleur van de zon en het zenith
  • Groen: De kleur van het neutrale gebied
  • Oranje: De kleur van opgewektheid, vriendelijkheid, warmhartigheid en vrolijkheid
  • Violet: De kleur van de emoties en wordt gezien als een meditatieve kleur
  • Turkoois: De kleur van de verblindende en doorlatende ziel
  • Lichtgroen: De kleur van onvoorwaardelijke goedheid
  • Purper: De kleur van ernst en waardigheid, genade en lieftalligheid
  • Roze: De kleur die staat voor het maken van een nieuwe start

De chakra's van de aurafotografie

Basisshakra (rood): bevindt zich tussen de anus en de genitaliën, verbonden met de aarde opent dit chakra zich naar beneden.
Sexeshakra (oranje): bevindt zich in het onderste gedeelte van het kruis of in het heiligbeen, het opent zich boven de genitaliën naar voren.
Solar Plexus (geel/goudgeel): bevindt zich 2 vingerdiktes boven de navel en opent zich naar voren.
Hartshakra (groen): bevindt zich ter hoogte van het hart in het midden van de borst, het opent zich naar voren.
Keelshakra (lichtblauw): bevindt zich tussen het halskuiltje en het strottenhoofd, het opent zich bij de halswervelkolom naar voren.
3e oog (indigo blauw of violet): bevindt zich een vingerbreedte boven de neuswortel en opent zich naar boven.
Kroonshakra (Violet of wit): bevindt zich op het hoogste punt van het lichaam, boven in het midden van ons hoofd. Het opent zich naar boven.

Lees verder

© 2007 - 2019 Wvandemosselaar, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat is een “aura”?In het spirituele wordt er veel over aura’s gesproken. De een vindt het abracadabra en de ander vindt het machtig intere…
Wat zijn aura's en wat betekenen ze?Wat zijn aura's en wat betekenen ze?Iedereen is wel bekend met het fenomeen "aura". Het zijn energievelden in verschillende kleuren die om een persoon heen…
Aura readings en aura healingAura readings en aura healingVia populaire televisieprogramma's komen we steeds vaker in aanraking met de paranormale wereld. Paranormaal genezen wor…
Wat is parapsychologie?Wat is parapsychologie?Het woord parapsychologie is samengesteld uit het Griekse voorzetsel para (dat 'naast' of 'bij' betekent) en het woord p…
Aurafotografie: Kirlian-fotografieHet proces dat als Kirlian-fotografie bekend staat heeft de meeste publiciteit gekregen van alle Russische onderzoekinge…
Bronnen en referenties
  • http://www.truecolour.nl
  • http://www.aurafoto.nl/

Reageer op het artikel "Het geheim van de Aura"

Infoteur: Wvandemosselaar
Gepubliceerd: 30-09-2007
Subrubriek: Spiritueel
Special: Parapsychologie
Schrijf mee!