InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Verslaving > Stoptober: stop met roken en schrijf je in!

Stoptober: stop met roken en schrijf je in!

Stoptober: stop met roken en schrijf je in! Stoppen met roken, wie wil dat nou niet? Je gezondheid verbetert aanzienlijk en je merkt het in je portemonnee. Tijdens het stoppen met roken initiatief Stoptober stop je samen met duizenden anderen tegelijk en word je aan alle kanten ondersteund. De kans dat het je lukt om te stoppen met roken is hierdoor stukken groter. Wacht niet langer en schrijf je daarom snel in voor Stoptober en download de gratis Stoptober app. Stoptober begint vanaf 1 oktober!

Stoptober

Het initiatief Stoptober is afkomstig uit Engeland waar het al honderdduizenden mensen heeft ondersteund met het stoppen met roken. Het doel van Stoptober is om ieder jaar gedurende de maand oktober zoveel mogelijk mensen te laten stoppen met roken. Het evenement duurt 28 dagen en tijdens deze 28 dagen worden stoppers op zoveel mogelijk manieren aangemoedigd en ondersteund. Na deze 28 dagen is de kans dat je blijvend kunt stoppen met roken maar liefst vijfmaal hoger geworden. Stoptober is een initiatief van onder andere KWF Kankerbestrijding, de Hartstichting, het Longfonds, het ministerie van Volksgezondheid, enzovoorts.

Meedoen en inschrijven

Wanneer je graag wilt stoppen met roken belet niks je om je in te schrijven voor Stoptober. Op deze pagina kan je jezelf inschrijven door het invullen van enkele persoonlijke gegevens:
  • E-mailadres
  • Voornaam
  • Achternaam
  • Woonplaats
  • Akkoord gaan met de algemene voorwaarden.

Vervolgens is het mogelijk om je deelname te delen via sociale media als Facebook en Twitter en zodoende meer potentiële deelnemers te bereiken. Door het delen via sociale media verhoog je ook de slagingskans voor jezelf omdat je meer steun zult krijgen van vrienden en familie.

Downloaden Stoptober App

Stoptober biedt waar mogelijk steun en begeleiding tijdens het stopproces. Zo biedt het een app aan waarmee je dagelijks tips en hulp ontvangt. De Stoptober mobiele app is volledig gratis te downloaden in de Google Play Store of de iTunes App Store.

Overige hulp door Stoptober

Stoptober biedt overigens nog meer mogelijkheden om je te ondersteunen. Uiteraard blijf je continue op de hoogte door het volgen van de website, Twitter of Facebookpagina van Stoptober. Daarnaast wordt Stoptober breed ondersteund door verschillende Nederlandse media zoals kranten, tijdschriften en radiozenders. Kortom, tijdens de maand oktober ontkomt niemand aan het initiatief Stoptober.

Meer ondersteuning

Wanneer je op zoek bent naar nog meer ondersteuning en hulp tijdens of na Stoptober kan je contact zoeken met verschillende bij instanties waar experts je met raad en daad kunnen bijstaan (persoonlijke coaching, groepstraining, enzovoorts). Deze experts kunnen een begeleidende rol aannemen en ervoor zorgen dat je ditmaal de sigaret verslaat. In veel gevallen wordt de begeleiding door experts (deels) vergoed door de zorgverzekering. Naast ondersteuning en begeleiding is het ook mogelijk om met behulp van medicatie het stopproces te vereenvoudigen. Voorbeelden van dergelijke medicatie zijn nicotinepleisters of nicotinekauwgom.

Voordelen van stoppen met roken

Naast de vele ondersteuning die je kunt krijgen is vooral de eigen motivatie doorslaggevend. Houd jezelf de voordelen van het stoppen met roken goed voor ogen. Deze voordelen zijn namelijk zeer groot.

Gezonder leven

Vooral op het vlak van je gezondheid boek je grote winst wanneer je stopt met roken. Zo gaat je conditie met sprongen vooruit en zal je meer lucht krijgen. Ook mag je rekenen op bijvoorbeeld een mooiere huid en tanden, zal je een betere smaak krijgen tijdens het eten en drinken en gaan je bedleven en vruchtbaarheid er op vooruit. En uiteraard is de kans op een langer en gezonder leven aanzienlijk groter.

Geld besparen

Een ander groot winstpunt voel je in de portemonnee: roken is een dure verslaving. Per jaar bespaar je al snel duizenden euro's door te stoppen met roken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Stoppen met roken – 5 tipsStoppen met roken – 5 tipsHet is intussen al even geleden, maar op 1 juli 2008 is door heel Nederland definitief het rookverbod ingegaan. Verboden…
Geld besparen, stop met rokenGeld besparen, stop met rokenDe belangrijkste reden om te stoppen met roken is met stipt je gezondheid. Roken is ongezond en vergroot de kans op vele…
Allen Carr: stoppen met rokenAllen Carr was zelf een verstokte roker. Toen hij na meerdere poging eindelijk met succes wist te stoppen, ontwikkelde h…
Bronnen en referenties
  • www.stoptober.nl

Reageer op het artikel "Stoptober: stop met roken en schrijf je in!"

Reacties

Maria de Groot, 30-09-2016 09:23 #4
Ben meerdere malen gestopt maar ook weer begonnen in stresssituaties. Helaas. Heb copd dus wil er weer dolgraag vanaf. Misschien lukt t met jullie hulp weer! Grt.

Silvia, 20-09-2016 09:36 #3
Kan de Nederlandse app niet vinden en ik rook shag dus het gaat alleen over sigaretten.

Johan Roos, 15-09-2016 11:40 #2
Is de app ook in het Nederlands?
Heb nu de Engelse versie gedownload…

Johan Reactie infoteur, 17-09-2016
Ja die is er.

Moesha, 20-09-2015 19:49 #1
Ik wil graag stoppen met roken. Samen met mijn vriend. Zo bespaar ik geld. En mijn conditie en gezondheid worden weer beter.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 28-09-2015
Subrubriek: Verslaving
Special: Grote evenementen
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!