InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Ziekten > Hoofdoorzaak kanker: zuurstoftekort van cel

Hoofdoorzaak kanker: zuurstoftekort van cel

Hoofdoorzaak kanker: zuurstoftekort van cel De oorzaak van kanker is bekend! Dat is groot nieuws maar nauwelijks bekend bij het publiek, artsen en wetenschappers. Het feit dat de kankeroorzaak bekend is geen nieuwtje van de laatste tijd. In 1966 verklaarde Nobelprijswinnaar Dr Warburg dat hij na 40 jaar onderzoek het feit had ontdekt dat kanker wordt veroorzaakt door een zuurstoftekort van cellen. Cellen hebben een zuurstofmetabolisme. Wanneer de celademhaling niet goed werkt kan er een kankercel ontstaan. Elke lichaamscel is in staat om een kankercel te worden, zodra deze een zuurstoftekort kent.

Inhoud:

Wat veroorzaakt een zuurstoftekort van een cel?

De volgende vraag is uiteraard waarom de ademhaling van de cel niet goed werkt. Dr. Warburg weet hier ook het antwoord op. Het zijn de essentiële vetzuren die ervoor zorgen dat er zuurstof door het celmembraan heen gaat. Basis omega 3 en basis omega 6 zorgen hiervoor. Maar wat is het geval? Onze voeding is dermate verslechterd, en deze verslechtering was al volop aan de gang in de jaren 20 van de 20e eeuw, dat we te weinig basis omegavetten binnen krijgen., Wel worden we overspoeld met afgeleiden van omega 3 en omega 6 en transvetten, welke in margarine, frituurvet en vele producten in de supermarkt te vinden zijn als ´geharde plantaardige oliën´.

Alternatieve oorzaken kanker

Het feit doet zich voor dat wetenschappers op zoek zijn naar andere oorzaken van kanker. Ze zien veelal het verband tussen zuurstoftekort van cellen over het hoofd. Dr. Brian Peskin heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe de wetenschappers denken over kanker en wat ze telkens fout doen. Als alternatieve oorzaken voor kanker hebben wetenschappers verklaringen als:
  • Kanker zit in de genen,
  • Kanker wordt veroorzaakt door een virus,
  • Kanker wordt veroorzaakt door carcinogenen.

Kanker zit niet in de genen

Dr. Brian Peskin ontkracht in zijn boek ´het verzwegen verhaal over kanker´ al deze alternatieve theorieën. Kanker kan niet veroorzaakt worden door de genen omdat in 1900 3% van de Amerikanen kanker kreeg en in 2000 40%. In 100 jaar tijd kunnen de genen niet zo sterk veranderd zijn. De genen-oorzaak van kanker kunnen we met deze redenering uitsluiten. Peskin weet nog een aantal andere argumenten dat kanker niet in de genen kan zitten. Hij wijst er bijvoorbeeld op dat er een borstkankergen zou zijn, maar soms krijgen vrouwen zonder dit gen borstkanker. Bovendien krijgt slechts een minimaal percentage, rond de 5% van de vrouwen ,met dit gen borstkanker, zo constateren de genentheorie-aanhangers zelf. Deze simpele statistische gegevens tonen wederom aan dat kanker onmogelijk veroorzaakt wordt door de genen.

Ontdekkingen worden weggewuifd

Er worden continu fouten gemaakt door wetenschappers. Dat is niet alleen ten aanzien van kanker zo. Vele ziekten worden onderzocht terwijl men de oplossingen in de verkeerde richting zoekt.
  • In Alzheimer onderzoeken heeft men 20 jaar lang miljoenen geïnvesteerd op één oorzaak: amyloïde. Deze stof is echter helemaal niet de oorzaak van Alzheimer.
  • De heliobacter Pylori-bacterie veroorzaakt gastritis; dat is ontdekt in 1983 maar uitgebreid aangevochten. Pas in 2002 werd deze waarheid aanvaard.
  • In 1848 ontdekte Dr Semmelweis dat handen wassen op de kraamafdeling infecties voorkwam. Hij is ontslagen door deze ontdekking. Pas 25 jaar na zijn bekendmaking werd handen wassen steeds vaker een verplichting.
Zo is er een eindeloze reeks aan medische ontdekkingen te geven die pas jaren later werden aanvaard. Het is eerder regel dan uitzondering dat ontdekkingen eerst worden afgewimpeld. De ontdekking van Dr. Warburg wordt bij het schrijven van dit artikel al 47 jaar ontkend. Het kan zijn dat de artsen, oncologen en wetenschappers zijn theorie niet begrijpen, of het juist te simpel vinden. In ieder geval zijn weinig mensen op de hoogte van zijn theorie.

Dr. Warburg

Dr Warburg heeft de Nobelprijs ontvangen voor zijn ontdekkingen op het gebied van respiratie oftewel zuurstofgebruik van de menselijke lichaamscel. Daarnaast is hij voor enkele Nobelprijzen genomineerd geweest. Hij was directeur van het Max Planck-instituut voor celfysiologie. Hij heeft zijn hele leven lang onderzoek gedaan naar hoe kanker zich op celniveau ontwikkelt. Zij ontdekkingen op dit gebied zijn bekend gemaakt ,maar nooit opgepikt door de wetenschappelijke wereld omdat die kanker als een genenprobleem ziet, of als een virusprobleem. Tot op de dag van vandaag bestaan er onderzoeksinstituten die een vaccin voor kanker willen ontwikkelen, iets wat Warburg in de jaren 60 al als heilloze weg betitelde.

Basis omega vetzuren

De oplossing moet in de voeding worden gezocht. De enorme kankerexplosie die zich in een tijdsbestek van 100 jaar heeft voorgedaan komt met name door de afgenomen voedingswaarde van vetten. Vetten worden in een kwaad daglicht gesteld maar deze zijn juist heel gezond zolang het om onbewerkte vetten gaat. Zaden- en notenoliën met basis omega 3 en basis omega 6-vetzuren zorgen ervoor dat de lichaamscellen voldoende zuurstof kunnen opnemen. Als de cel een gezond respiratieproces kent, kan kanker eenvoudigweg niet optreden, zo stellen dr Warburg en dr Peskin.

Geen visolie

Visolie is niet gezond. Er staat dan wel op de verpakking dat visolie omega 3 bevat maar dat is een derivaat van omega 3 oftewel een afgeleid, bewerkt product. Deze omega 3-soort is helemaal niet gezond. Het heeft zelfs allerlei bijwerkingen; zo is visolie ook niet goed voor de hersens. Daarom raadt Brian Peskin alleen aan basis omega 3 en basis omega 6 te gebruiken. Deze dienen echter in de juiste verhouding te worden ingenomen.

Kanker voedt zich met suiker

Kankercellen ontwikkelen zich langzaam. Kankercellen leven voornamelijk van suiker. Dat kan gewone suiker zijn maar ook suiker uit koolhydraten. Dr Peskin adviseert daarom om een dieet te volgen wat zeer weinig koolhydraten bevat. Eiwitten ziet hij als de belangrijkste basis voor een gezond dieet.
Gerelateerde artikelen
De geneeskracht van druivenpitolieDe Latijnse naam voor de druivenstruik of wijnrank is Vitis Vinifera. Druiven zijn lekker en beschikken over een prima v…
De geneeskracht van pompoenpitolieDe geneeskracht van pompoenpitoliePompoenpittenolie is een ware delicatesse. Het is heerlijk om ter variatie verschillende oliën te gebruiken. Daarnaast i…
De geneeskracht van middelste TeunisbloemolieDe geneeskracht van middelste TeunisbloemolieDe Latijnse naam voor Middelste Teunisbloem is Oenothera Biennis. Deze bloem wordt nachtkaars genoemd omdat hij vooral ´…
De geneeskracht van lijnzaadolieLijnzaadolie behoort tot de oudste cultuurplanten van de mensheid. De eerste sporen dat de mens lijnzaad gebruikte stamm…
De geneeskracht van rozenbottelolieDe geneeskracht van rozenbottelolieDe rozenbottel is een struik met een vrucht die bekend staat om zijn hoge vitamine C gehalte. Er zitten veel pitjes in d…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Publiek domein, Wikimedia Commons (PD)
  • Boek: Brian Peskin: Het verzwegen verhaal van kanker

Reageer op het artikel "Hoofdoorzaak kanker: zuurstoftekort van cel"

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 24-07-2013
Subrubriek: Ziekten
Medische informatie…
Schrijf mee!