Virussen, bacteriën en schimmels kunnen kanker veroorzaken

Virussen, bacteriën en schimmels kunnen kanker veroorzaken Kanker wordt veroorzaakt door een fout in het DNA van een cel. Dit kan diverse oorzaken hebben en virussen, bacteriën en schimmels zijn verantwoordelijk voor minstens één op de zes kankergevallen. Dit is ontdekt door wetenschappers die zich afvroegen waarom bepaalde soorten van kanker streekgebonden waren en welke gemeenschappelijke deler deze patiënten dan gemeen hadden.

De celdeling

In ons lichaam is celdeling een normaal proces. Celdeling vindt plaats om afgestorven en beschadigde cellen te vervangen en wanneer je nog in de groei bent om weefsel in omvang te laten toenemen.

Soms ontstaan er foutjes in dit vermenigvuldigingsmechanisme. De cellen blijven zich delen waardoor een tumor ontstaat. Wanneer deze cellen bij elkaar blijven binnen de weefselstructuur spreken we van een goedaardig gezwel. Wanneer de cellen gaan woekeren en door de verschillende weefsels heen gaan groeien spreken we van een kwaadaardig gezwel (kanker). In dit laatste geval is het ook mogelijk dat er cellen meegevoerd worden door het bloed en ergens anders in het lichaam verder gaan woekeren.

Invloed op de DNA

Bacteriën, schimmels en virussen tasten het immuunsysteem aan, waardoor we verzwakken en vatbaarder zijn voor ziektes. Cellen raken in door de infecties beschadigd en krijgen een doorlaatbare celwand. Bovendien veroorzaken de infecties een lagere zuurgraad en minder zuurstoftoevoer naar de cellen. Omstandigheden die slecht zijn voor normale cellen, maar waarin een kankercel juist goed gedijt. Kankercellen zijn anaeroob.

Wanneer het lichaam verzwakt is en de celwand van de beschadigde cellen doorlaatbaar is geworden, hebben de bacteriën, virussen en schimmels de mogelijkheid om door te dringen in de cel en hun eigen DNA in te bouwen in de beschadigde menselijke cellen. Hierdoor ontstaat een nieuwe hybride, de gevreesde kankercellen. Omdat deze cellen voor vijftig procent menselijk zijn, worden ze door het lichaam erkend als lichaamseigen en valt het immuunsysteem deze cellen niet aan.

Relatie kanker

Galblaaskanker wordt veroorzaakt een infectie met de bacterie Salmonella typhi (veroorzaker buiktyfus). Deze bacterie injecteert eiwitten in de cellen. Hierdoor wordt de signaalfunctie van de cellen verstoort, de celwand wordt doorlaatbaar en de bacteriën kunnen de cellen binnendringen en hun eigen DNA laten muteren met het DNA van de cel. Deze cel mutaties in een toch al beschadigde cel kunnen de cel net dat zetje geven waardoor hij verandert in een kankercel.

Andere aangetoonde relaties tussen een bacterie, schimmel of virus en een kankersoort zijn:
  • Chlamydia-infectie en baarmoederhalskanker
  • Human papillomavirus (HPV) en baarmoederhalskanker, maar ook strottenhoofdkanker en slokdarmkanker
  • Helicobacter pylori en maagkanker/slokdarmkanker
  • Pseudomonas bacterie en maagkanker
  • Schistosoma haematobium (worm parasiet) en blaaskanker
  • Epstein-Barr virus en lymfeklierkanker
  • Acinetobacter en acute leukemie
  • Streptococcus bovis en darmkanker/rectale kanker
  • Borrelia burgdorferi en non-Hodgkin lymfoom
  • Chlamydia pneumoniae en longkanker
  • Helicobacter pylori bacterie overgebracht via een tekenbeet kan ook op de plaats van de tekenbeet zelf kanker veroorzaken
  • Hepatitis virussen (voornamelijk hepatitis B en hepatitis C) en leverkanker

Bekend sinds 1913

Het eerste onderzoek naar kanker en de invloed van parasieten om het ontstaan hiervan stamt uit 1898. De conclusies hieruit werden in 1913 door de onderzoeker Dr. J. Fibiger gepubliceerd. In 1926 ontving Dr. J. Fibiger uit Denemarken de Nobelprijs voor de geneeskunde voor zijn onderzoek, waarbij het verband tussen parasieten en kanker werd aangetoond. Later werd zijn onderzoek als onbelangrijk gekwalificeerd. De kanker bij de ratten zou niet veroorzaakt zijn door de parasieten, maar door vitamine A-deficiëntie. Inmiddels is duidelijk dat Dr. J. Fibiger waarschijnlijk deels gelijk had. De parasieten veroorzaakten op zichzelf geen kanker, maar wel weefselschade en deze weefselschade veroorzaakte celmutaties en hierdoor ontstond de kanker.

Rond dezelfde tijd werd meer onderzoek verricht naar een infectieuze oorzaak van kanker. In 1890 rapporteerde de Schotse patholoog William Russell indirect bewijs voor een bacteriële oorzaak voor kanker.

Nu de oorzaak van vele kankersoorten gevonden is, is het zoeken naar een geneeswijze.
© 2015 - 2020 Katinka900, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
7 tips om kanker te voorkomenEr zijn heel wat dingen die je kunt doen om het risico dat je kanker krijgt te verkleinen. Dit betekent misschien wel kl…
Ziekten: KankerZiekten: KankerAf en toe merk je wat op aan je lichaam wat je niet vaker hebt gezien. Je gaat je allerlei dingen in je hoofd zitten hal…

Popcornlongen, ziekte bij fabrikanten van magnetron popcornPopcornlongen, ziekte bij fabrikanten van magnetron popcornPopcornlongen is de bijnaam voor een ziekte genaamd obliteratieve bronchiolitis. Deze ziekte zorg voor vorming van litte…
De rattenbeetziekte door knaagdierenDe rattenbeetziekte door knaagdierenZo stoer om tamme ratjes of tamme muizen te hebben als huisdier. Maar die lieve tamme ratjes, muizen en andere huisdiere…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: DarkoStojanovic, Pixabay
  • http://drsircus.com/medicine/cancer/is-cancer-a-fungus
  • http://www.alkalizeforhealth.net/Linfection.htm
  • http://www.bloodjournal.org/content/111/12/5524?sso-checked=true
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Cancer_bacteria

Reageer op het artikel "Virussen, bacteriën en schimmels kunnen kanker veroorzaken"

Reacties

J. H. Berendsen-Westendorp, 13-02-2017 20:03 #2
L.s.,
Mijn vermoedens hieromtrent zijn de laatste jaren gesterkt, vooral door de schrikwekkende toename van deze ziekte. Om mij heen, in familie en eigen netwerk veelvuldig. Alsof het de "gewoonste" zaak van de wereld is. Ik noem het de kankermoloch, niet erger dan andere gezondheidsbedreigende zaken. Uiteraard ziektes, maar ook ongelukken, criminaliteit, verhuftering, vervaging van normen, verharding jegens elkaar. Slecht omgaan met gebruiksmiddelen. "We kopen toch gewoon nieuwe" Als laatste het gebruik van schoonmaakmiddelen, met name bio-dodende spullen.

Ina, 26-09-2015 13:13 #1
Met een lagere zuurgraad wordt denk ik bedoeld, dat het zuurder wordt.
Want hoe lager de PH hoe zuurder?
Hulda Clarc heeft baanbrekend onderzoek gedaan over beestjes en kanker.
Boek: Handboek zelfgenezing.
Ze behaalde zulke goede resultaten met haar patienten, dat ze moest uitwijken van de VS naar Mexico, hoe raar dit ook klinkt.
Veel over te vinden via google.

Infoteur: Katinka900
Laatste update: 21-10-2015
Subrubriek: Ziekten
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!