InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Ziekten > Een nieuwe techniek voor borstkanker namelijk varkenshuid

Een nieuwe techniek voor borstkanker namelijk varkenshuid

Een nieuwe techniek voor borstkanker namelijk varkenshuid Je zult denken borsten van varkenshuid? Ja, dit is echt. Dit is namelijk een geweldige oplossing voor vrouwen die door de ziekte kanker een borst hebben verloren. Lees hier meer over de nieuwste techniek en over borstkanker.

Een nachtmerrie voor elke vrouw

Het is voor elke vrouw een nachtmerrie. Eerst begint het nog onschuldig maar daarna begin je toch te twijfelen. Hoort dit knobbeltje er wel? Het doet niet zeer maar er zit toch een knobbel. Voor onderzoek gaan de meeste vrouwen eens op internet kijken. Dan zien ze het. De symptomen lijken er erg op. Het beste is om maar meteen naar de huisarts te stappen. Vrouwen op hogere leeftijd krijgen meestal borstkanker. Deze leeftijdsgroep heeft namelijk een hogere kans dan de jongere vrouwen.

Borstkanker en hormonale invloeden

Borstkanker kan ook hormonale invloeden hebben:
  • Vrouwen die al op jonge leeftijd hun eerste menstruatie hebben, dit is bij een leeftijd van 12 jaar en jonger.
  • Bij een late menopauze, dit bij een leeftijd van 55 jaar of ouder.
  • Op late leeftijd zwanger, dit bij een leeftijd van 35 of nooit een zwangerschap heeft gehad.
  • Bij gebruik van de pil, dit na 1 t/m 4 jaar gestopt stijgt de kans met 16%.
  • Bij geen of zeer weinig borstvoeding te geven.
  • Bij een overgewicht na de menopauze.

Borstkanker en erfelijkheid

Borstkanker kun je helaas niet voorkomen en is 5% erfelijk. Wanneer er in de familie geconstateerd is dat meerdere vrouwen uit jouw familie borstkanker hebben, bijvoorbeeld je moeder of zuster. Dan kun je het beste jezelf laten onderzoeken voor de zekerheid. Het kan beter zo snel mogelijk verwijderd worden om uitzaaiingen te voorkomen.

Symptomen van borstkanker

De symptomen van borstkanker is een knobbeltje in één van je borsten die niet zeer doet, maar hier niet hoort. Meestal zijn de eerste tekenen van borstkanker verandering van de huid. Er kan ook uitvloei uit de tepels komen, of de tepel trekt zich in. Jij zelf kent je eigen borsten het beste en kunt de veranderingen ook het beste constateren. Wanneer de stap is gezet en het geconstateerd is en je hebt borstkanker komt er veel bij kijken. Eerst krijg je een behandeling, hierna volgt de operatie, daarna het lymfeonderzoek voor uitzaaiingen. Na dit onderzoek komt de bestraling en ten slotte de medicatie.

Zo gaat het gehele proces meestal. Maar nu is er in Groot-Brittannië een geweldige oplossing gevonden voor vrouwen die hun één van hun borsten moeten verliezen. Geen enkele vrouw wil namelijk met één borst lopen, of gewoon weer lekker naar het strand gaan en een bikini aan kunnen of een zwempak. Helaas is dit niet voor alle vrouwen weg gelegd na het proces.

De nieuwe techniek met varkenshuid

Maar nu kan het allemaal. De Britten hebben namelijk iets uitgevonden. Wanneer er een implantaat wordt ingebracht wordt de implantaat bedekt met varkenshuid. De borst ziet er nu natuurlijker uit. Zichtbare rimpels worden tot een minimum beperkt. Deze techniek wordt steeds vaker gekozen door doktoren in Groot-Brittannië. Dit omdat vrouwen teleurgesteld raken na het hele proces en hun borst niet maar als vanouds er uit ziet. Vaak zijn de vrouwen ontevreden over de nieuwe omvang van de nieuwe borst. Ook moet de vrouw twee operaties ondergaan.

Bij deze nieuwe techniek hoeven de vrouwen maar één operatie ondergaan. Dit zelfs met een veel beter en mooier resultaat. Vele vrouwen in Groot-Brittannië zijn erg tevreden over deze nieuwe techniek. De prothese ziet er namelijk hetzelfde uit als de andere borst. Toch nog een uitkomst voor vrouwen die dit proces door moet gaan.
© 2011 - 2019 Lisateamo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Pijnlijke borsten  Wat kan de oorzaak zijn?Pijnlijke borsten Wat kan de oorzaak zijn?Pijnlijke borsten is een klacht die veel voorkomt bij vrouwen. Men noemt het vaak ook gevoelige borsten. De pijn concent…
Oktober borstkankermaand: aandacht vragen voor borstkankerOktober borstkankermaand: aandacht vragen voor borstkankerBorstkanker kan ons allemaal raken, zowel man als vrouw. Borstkanker komt vaak voor: ieder jaar in Nederland krijgen zo´…
Borstbesparende operatie zonder litteken bij borstkankerBorstbesparende operatie zonder litteken bij borstkankerAls bij het zelfonderzoek van de borsten door een vrouw het beruchte knobbeltje wordt ontdekt en na interpunctie kwaadaa…
Preventie: Borstkanker voorkomen en tijdig ontdekkenPreventie: Borstkanker voorkomen en tijdig ontdekkenMet Pink Ribbon nog vers in het geheugen is het goed om na te denken over hoe wat je nu eigenlijk zelf kunt doen om bors…
Bronnen en referenties
  • http://www.telegraaf.nl/buitenland/10340765/__Borsten_van_varkenshuid__.html?p=25
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Borstkanker

Reageer op het artikel "Een nieuwe techniek voor borstkanker namelijk varkenshuid"

Infoteur: Lisateamo
Gepubliceerd: 10-08-2011
Subrubriek: Ziekten
Medische informatie…
Schrijf mee!