InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Zwangerschapsmisselijkheid, wat help hier tegen?

Zwangerschapsmisselijkheid, wat help hier tegen?

Zwangerschapsmisselijkheid, wat help hier tegen? U zag uzelf als een stralende madonna, een van die zwangere vrouwen die mooier worden met het verstrijken van de maanden. Zwangerschapsmisselijkheid kwam gewoonweg niet voor in uw belevingswereld. Doorgaans begint de ochtendmisselijkheid rond de zesde week van de zwangerschap, ongeveer het tijdstip waarop de placenta volop HCG (humane choriongonadotrofine) begint te produceren, een speciaal zwangerschapshormoon.

Experimenteer

Wat hielp bij uw zus, beste vriendin of buurvrouw, werkt misschien niet bij u. Er zijn namelijk evenveel verschillende remedies als vrouwen. Waarschijnlijk zult u dus enkele dingen moeten proberen voor u iets vindt dat helpt.

Eet zoals een baby

Het kind dat in u groeit , voedt zich door 24 uur per dag glucose aan uw bloed te onttrekken. Als u er niet voor zorgt dat de voorraad wordt aangevuld, kan uw bloedsuikerspiegel sterk dalen. De beste manier om die voorraad aan te vullen, is door te eten zoals uw baby, dat wil zeggen met kleine beetjes tegelijk. Door enkelvoudige suikers te eten, aanwezig in fruit, neemt uw lichaam snel en gemakkelijk suiker op. Suikers die al gedeeltelijk zijn afgebroken zijn ideaal. Deze vindt u in druiven en sinaasappelsap.

Vermijd gebakken, vet voedsel

Die gegrilde cheeseburger met gebakken uienringen zag er heerlijk uit, maar op dit ogenblik kunt u er beter afblijven. Alles wat gebakken is, lijkt zwangere vrouwen namelijk misselijk te maken. Het lichaam heeft meer tijd nodig om het voedsel te verteren, wat betekent dat het langer in de maag blijft.

Rauwe amandelen

Amandelen knabbelen voldoet aan de vereiste om vaak kleine maaltijden te eten. Ze bevatten wat vetstoffen, eiwitten en zijn rijk aan vitaminen B. Bovendien zijn ze gemakkelijk overal mee te nemen en hebben ze meer smaak dan knäckebröd.

Knabbeltjes op het nachtkastje

Als u amandelen niet lekker vindt, bewaar dan wat crackers in de buurt van uw bed. Rondlopen op een lege maag kan de toestand alleen maar erger maken. Eet dus iets om uw bloedsuikerspiegel omhoog te halen voordat u 's ochtends of midden in de nacht opstaat.

Eten tegen brandend maagzuur

U moet altijd iets in uw maag hebben, al is het maar een cracker of reepje. De maag produceert tijdens de zwangerschap van nature meer zuur. En dat zuur moet iets hebben om op in te werken.

Drink veel helder vocht

Artsen raden aan veelvuldig kleine beetjes te drinken. Heldere bouillon, water, vruchtensap en bepaalde soorten kruidenthee zijn prima.

Frambozenbladthee

Kruidenthee helpt vaak tegen misselijkheid. Vooral frambozenblad, kamille en citroenmelisse worden aanbevolen. De kruiden werken het best in combinatie. Kamille en pepermunt samen zijn doeltreffender dan pepermunt alleen.

Vertrouw op uw lichaam

Eet waar u zin in hebt, zolang het geen waardeloos voedsel is. Vermijd cafeïne, kunstmatige zoetstoffen en alle drugs. Hebt u alleen maar zin in deegwaren, eet dan deegwaren. Naar uw eigen lichaam luisteren helpt echt.

Blijf kalm

Als uw gewicht blijft toenemen en u geen uitdrogingsverschijnselen vertoont, is alles prima in orde. Doorgaans verliest het vrouwenlichaam tijdens de zwangerschap niet meer dan wat de reserves aankunnen. Maar het fijne van de processen die zich afspelen in het lichaam van een moeder is nog niet ontrafeld. U kunt dus goed ziek zijn van de zwangerschapsmisselijkheid en toch uw baby uitstekend blijven voeden.
© 2009 - 2019 Ray14125, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Zwangerschapsmisselijkheid? Koester het!Zwangerschapsmisselijkheid? Koester het!Zwangerschapsmisselijkheid, de meeste zwangere vrouwen vervloeken dat misselijke gevoel, dat soms nog gepaard gaat met b…
Zwangerschapsmisselijkheid, een nare zwangerschapskwaalZwangerschapsmisselijkheid, een nare zwangerschapskwaalZelfs als je nog maar nét weet dat er een kindje op komst is, kan je al last hebben van zwangerschapsmisselijkheid. Deze…
Okugest helpt bij ernstige zwangerschapsmisselijkheidOkugest helpt bij ernstige zwangerschapsmisselijkheidOkugest is een homeopathisch middel dat helpt bij ernstige zwangerschapsmisselijkheid. Dat een zwangerschap in de beginf…
ZwangerschapsmisselijkheidZwangerschapsmisselijkheidMisselijkheid en overgeven tijdens de zwangerschap komt bij ruim 80 procent van de vrouwen voor. Vaak begint het met wee…
Zwangerschapsmisselijkheid, meer dan een kwaaltje!Zwangerschapsmisselijkheid, meer dan een kwaaltje!Wanneer er een kindje op komst blijkt te zijn kan voor de meeste vrouwen hun geluk niet op. Helaas gaat voornamelijk het…

Reageer op het artikel "Zwangerschapsmisselijkheid, wat help hier tegen?"

Infoteur: Ray14125
Laatste update: 17-03-2014
Subrubriek: Zwangerschap
Medische informatie…
Schrijf mee!