InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Zwangerschaps fabeltjes

Zwangerschaps fabeltjes

Als je zwanger bent of wilt worden, komen er zoveel mensen aan met allerlei wijsheden. Hierbij een lijst met fabeltjes die gaan over de zwangerschap of geslachtsbepaling van je kindje.

Jongen of een meisje

  • Een hoge buik wijst op een meisje, en een lage voetbal buik op een jongetje.
  • Als je met je hoofd naar het noorden slaapt, krijg je een jongetje. Met je hoofd naar het zuiden krijg je een meid.
  • Heb je ruwe handen, dan krijg je een jongen, heb je lekkere zachte handen dan krijg je een meid.
  • Groeien je nagels sneller dan normaal en zijn ze sterk dan krijg je een jongen. Blijven je nagels hetzelfde dan krijg je een meisje.
  • Meisjes schoppen liever rechts, jongetjes schoppen liever links.
  • Last van koude voeten dan krijg je een jongen, heb je nergens last van dan krijg je een meisje.
  • Heb je problemen met je ademhaling dan krijg je een jongen.
  • Is je weerstand verlaagd en ben je sneller verkouden dan krijg je een meisje.
  • Ben je vaak misselijk en moet je veel overgeven dan krijg je meisje.
  • Groeien haren op je buik en benen sneller, dan is het een jongen.
  • Heb je een gevoelige of pijnlijke navel dan is het een meisje.
  • Zijn je ribben bont en blauw dan is het een jongen, meisjes schoppen liever lager.
  • Als je veel last hebt van puistjes en pukkeltjes dan krijg je een meisje.
  • Meisjes maken je slaperig, jongens geven je meer energie.
  • Ineens trek in zure haring/augurk, dan krijg je een jongen, bij een meisje heb je meer trek in zoete dingen.

Baby

  • Geen perzik eten tijdens je zwangerschap, daar krijg je een harig kindje van.
  • Als een baby de hik heeft, groeit zijn hartje.
  • Nooit een baby onder de voetjes kietelen, daar gaat hij van stotteren.
  • Het drinken van koffie tijdens de zwangerschap, levert je een kindje met rood haar op.
  • Niet naar lelijke mensen kijken tijdens je zwangerschap, daar krijg je zelf een lelijk kind van.
  • Als een baby strakke sokjes draagt, leert hij pas op late leeftijd lopen.
  • Als je met je benen over mekaar gaat zitten tijdens je zwangerschap, krijg je een baby met een punthoofd.
© 2007 - 2019 Daisy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
De ontwikkeling van je baby; 21 weken zwangerDe ontwikkeling van je baby; 21 weken zwangerVanaf week 21 zal de baby flink in gewicht gaan groeien; dit geldt dus ook voor een zwangere vrouw. De buik wordt dan oo…
Fabeltjes om ‘de hik’ te stoppenIedereen heeft er wel eens last van: De hik. Hierbij schokt de ademhaling gevolgd door een hikgeluid. Er zijn wel tienta…
Wat zijn de risico’s van het roken tijdens een zwangerschap?Wat zijn de risico’s van het roken tijdens een zwangerschap?Mocht je twijfelen om voor je zelf te gaan stoppen om roken, misschien helpt dit artikel je wanneer je zwanger bent of w…

Reageer op het artikel "Zwangerschaps fabeltjes"

Infoteur: Daisy
Gepubliceerd: 23-05-2007
Subrubriek: Zwangerschap
Medische informatie…
Schrijf mee!